گزارش اسب بخار از بورس تهران/ افت ادامه دار خودرویی ها در بازار سرمایه

بورس خودرو

خودرویی های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران اولین روز ماه جدید را نیز با افت آغاز کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه در حالی امروز را به پایان رساند که همچنان به نظر می رسد در مسیر اصلاحی قرار دارد. البته مشخص نیست این اصلاح تا چه زمان ادامه خواهد داشت، چرا که به نظر می رسد دامنه دار بودن این روند باعث خروج بخشی از سرمایه تازه ورود به این گروه خواهند شد. از سوی دیگر، همچنین این روند باعث متضرر شدن سهام داران خرد نیز خواهد شد. اما به رغم تمام فراز و فرودهای این گروه در روز جاری، طی نزدیک به ۱۸۰ هزار نوبت ۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم به ارزش ۱۴۹۹ میلیارد در این گروه خرید و فروش شد.

مدیران 777 مدیران 777

امروز در این بازار به غیر از نمادهای «خبهمن»، «خدیزل»، «خمحور» و «خعمرا» سایر نمادهای حاضر همگی با افت ارزش روزانه سهام خود کار را به آخر رساندند.

در این گروه، امروز خبهمن با افزایش ارزش سهام روزانه خود به میزان ۴٫۰۲ درصد همراه شد و ۸۳ میلیون سهم این نماد در ۱۹ هزار نوبت به ارزش ۳۴۶ میلیارد تومان خرید و فروش شد. این میزان برای خدیزل ۰٫۰۸ درصد بود که پس از داد و ستد ۱ میلیون و ۸۴۹ هزار سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان ثبت شد. خمحور دیگر نماد مثبت این گروه نیز با رشد روزانه ۴٫۶۷ درصدی همراه شد. ضمن این که، در ۱۷۷۹ نوبت ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار سهم این نماد به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. این سه نماد تنها نمادهای خودرویی بودند که در اولین روز کاری هفته با رشد همراه شدند، اما میزان عرضه و اقبال از این سهام به اندازه ای نبود که بتواند مانع از افت شاخص گروه خودرو و قطعات در بازار سرمایه شود. در این گروه خعمرا نیز با ۰٫۹۲ درصد رشد همراه شد.

بر پایه این گزارش، به رغم افت های دامنه دار و عموماً بالای ۴ درصد، همچنان نگاه گروه به صدرنشینان دوخته شده است و همچنان بیش ترین میزان عرضه و نیز ارزش ریالی داد و ستدها به نام آنان ثبت می شود. طی معامله های امروز ۶۲۷ میلیون سهم «خودرو» با افت ۳٫۴۷ درصدی در ۲۳۶ هزار نوبت به ارزش ۲۷۸ میلیارد تومان دست به دست شد. این میزان برای «خساپا»، با افت ۱٫۸۴ درصدی، ۱ میلیارد و ۴۳۵ میلیون سهم بود که در ۷۳ هزار نوبت و به ارزش ۵۳۶ میلیارد تومان ثبت شد. «خگستر» از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه نیز با افت ۳٫۴۶ درصدی ارزش روزانه سهام خود همراه شد؛۱۲۱ میلیون سهم این نماد هم در ۱۶ هزار نوبت به ارزش ۹۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

«خپارس» ۳٫۴۴-، «خمحرکه» ۴٫۵۶-، «خزامیا» ۴٫۷۷-، «ختوقا» ۳٫۰۶-، «خکرمان» ۲٫۲۵-، «ورنا» ۳٫۶۲-، «خاهن» ۳٫۱۶، «خریخت۳٫۰۶-، «خمهر» ۲٫۱۴-، «خاذین» ۴٫۹۶-، «خاور» ۲٫۹۹-، «خشرق» ۲٫۰۵-، «ختور» ۳٫۳۲-، «خرینگ» ۲٫۴۷-، «خکاوه» ۲٫۹۵-، «خوساز» ۱٫۲۶-، «خکار» ۱٫۶۹-، «خزر» ۲٫۷۶-، «خکمک» ۴٫۹۱-، «خموتور» ۰٫۱۳-، «ختراک» ۴٫۸۸-، «خفنر» ۱٫۶۲، «خچرخش» ۰٫۶۷، خفناور» ۱٫۶۲-، «تشتاد» ۰٫۰۶- و «خپویش» ۰٫۶۶- دیگر نمادهای خودرویی بازار سرمایه بودند که در اولین روز کاری هفته در اولین روز شهریور با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

براساس این گزارش، بازار سرمایه هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بورس با ۳۰ هزار واحد کاهش در محدوده ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد باقی ماند.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۰ هزار و هشت واحد کاهش رقم ۱ میلیون و ۷۲۷ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۲۸ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی و در مقابل، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.