گزارش اسب بخار از بورس تهران/ ریزش سایپا و خودرو ادامه دار شد

خط تولید ایران خودرو پژو 206 صندوقدار

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه در ادامه روند نزولی خود امروز هم شاهد افت صدرنشین های گروه خود شدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، به گفته برخی کارشناسان، به نظر می رسد نمادهای خودرویی بورس در حال اصلاح قیمتی پس از افزایش های پی در پی هستند، اما در عین حال امکان دارد که دامنه دار شدن این نوسان باعث خروج تدریجی بخشی از نقدینگیِ جذب شده در این گروه شود.

با این حال، داد و ستدهای این گروه به رغم افت ارزش سهام «ایران خودرو» و «سایپا» باز هم با محوریت این دو نماد انجام شد. امروز در ۲۲۶ هزار نوبت ۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون سهم به ارزش هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان در این گروه خرید و فروش شد.

فعالان بازار طی ساعات کاری ۱۲۲ میلیون و ۹۱۸ هزار سهم خودرو را در ۱۹ هزار نوبت به ارزش ۷۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان دست به دست کردند. ضمن این که، نماد «خودرو» با افت ۴٫۹۸ درصد به کار خود پایان داد. در همین گروه ۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم «خساپا» با افت ۴٫۷۲ درصدی در ۶۵ هزار نوبت به ارزش ۶۳۲ میلیارد تومان خرید و فروش شد. «خپارس» هم از دیگر نمادهای خودرویی بود که روز را با افت ۴٫۷۳ درصدی به پایان رساند و همچنین در ۳۱ هزار نوبت ۱۴۸ میلیون سهم به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان دست به دست شد. در مقابل، «خزامیا» و«خبهمن» توانستند به ترتیب رشد ۳٫۰۷ و ۴٫۹۹ درصدی را ثبت کنند.

براساس این گزارش، «ختوقا» ۳٫۹۵-، «ورنا» ۴٫۹۹-، «خریخت» ۳٫۸۳-، «ختور» ۴٫۹۷-، «خرینگ» ۴٫۲۷-، «خوساز» ۴٫۴-، «خشرق» ۴٫۵۶-، «ختراک» ۴٫۷۷-، «خکرمان» ۳-، «خنصیر» ۲٫۱۲- و «خکاوه» ۲٫۹۵-، از دیگر نمادهای قرمزشده این گروه بودند. از سوی دیگر «خاهن» ۰٫۷، «خمهر» ۳٫۲۲، «خاذین» ۴٫۹۷، «خکمک» ۴٫۰۹، «خکار» ۳٫۸۸، «خموتور» ۳٫۵۷، «خفنر» ۴٫۲۳، «خدیزل» ۴٫۶۸، «خپویش» ۰٫۱۳، «خلنت» ۴٫۴۹ و «تشتاد» ۱٫۱ درصد، از جمله نمادهایی بودند که امروز با رشد ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. همچنین نمادهای «خگستر»، «خمحرک»، «خاور» و «خمحور» ازسوی ناظر بازار متوقف شدند.

شاخص کل بورس، که در ساعات ابتدایی معاملات به مرز ۱ میلیون و ۹۹۳ هزار واحد رسید ناگهان تا رقم ۱ میلیون و ۹۸۶ هزار واحد سقوط کرد، اما در ادامه معاملات باز هم روند صعودی به خود گرفت و به ۱ میلیون و ۹۹۴ هزار واحد رسید و در نهایت، با کمی کاهش در رقم ۱ میلیون و ۹۹۱ هزار واحد ایستاد.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۱۸۳۵ واحد کاهش، رقم ۱ میلیون و ۹۹۱ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۶۰۸ واحد صعود و رقم ۵۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۲ میلیون معامله به ارزش ۲۲۴ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و سایپا نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، بانک پارسیان و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران نمادهای پربیننده بورس بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.