گزارش اسب بخار از بورس تهران/ آبی های جاده مخصوص مانع افت شاخص شدند

دنا پلاس توربو اتوماتیک

امروز داد و ستدهای گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که به نظر می رسد اگر نماد «ایران خودرو» باز نمی شد شاهد سقوط شاخص در این گروه بودیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، در حالی که نمادهایی مانند «خساپا»، «خفنر» و «خکاوه» از سوی ناظر بازار متوقف شده بودند و در روزی که شاخص کل بازار سرمایه با افت همراه شده بود، «خودرو» به مدد آن ها شتافت و مانع از آن شد که این گروه بیش از این با روندی نزولی به کار پایان دهد.

نماد خودرو، که پس از برگزاری مجمع دوباره به تابلو برگشته است، امروز نه تنها بیش ترین حجم و ارزش داد و ستدها را به خود اختصاص داد بلکه یکی از نمادهای مثبت در شاخص بود. به نحوی که در پایان کار با رشد روزانه ارزش سهام خود به میزان ۲۱٫۰۱ درصد مواجه شد و روز خوبی را برای سهام داران خود رقم زد. در این گروه طی ۱۵۳ هزار نوبت ۱ میلیارد و ۹۵۷ میلیون سهم به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم خودرو خرید و فروش شد. به نظر می رسد چشم انداز خوبی که در پایان مجمع سالیانه ایران خودرو برای سهام داران ترسیم شد نقش مؤثری در اقبال به سهم خودرو ایفا کرده است. چراکه غیر از نماد خودرو نمادهای «خگستر» (گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و «خاور» (ایران خودرو دیزل) نیز از جمله نمادهایی بودند که طی معاملات امروز با اقبال سهام داران مواجه شدند. فعالان بازار در ۱۴۴ هزار نوبت ۸۵ میلیون سهم خگستر، که با رشد روزانه ۳٫۹۵ درصدی همراه شده بود را به ارزش هزار و سه میلیارد تومان دست به دست کردند. ۸ میلیون سهم «خاور» نیز در ۷۶ نوبت به ارزش ۲۶ میلیون تومان خرید و فروش شد. «خبهمن» هم دیگر نماد خودرویی بود که با رشد ۱٫۹۲ درصدی ارزش روزانه سهام خود به انتظار فردا نشسته است.

براساس این گزارش، «ختراک» ۴٫۵۹، «خکمک» ۴٫۹۹، «خچرخش» ۳٫۹۸، «خمحور» ۴٫۹۹ و «خفناور» ۵ درصد، از جمله نمادهای مثبت این گروه بودند. در مقابل سهام هایی مانند «خپارس» ۴٫۹۹-، «خمحرکه» ۴٫۹۶-، «خزامیا» ۴٫۹۸-، «ختوقا» ۴٫۹۷-، «ورنا» ۲٫۲۶-، «خاهن» ۴٫۳۸-، «خریخت» ۴٫۵-، «ختور» ۱٫۶۷-، «خکرمان» ۲٫۷-، «خاذین» ۴٫۹۶-، «خمهر» ۲٫۸۱، «خزر» ۱٫۳۳، «خوساز» ۴٫۴۴-، «خرینگ» ۴٫۹۹- با افت ارزش روزانه مواجه شدند و به رغم حمایت سهام داران نتوانستند از نقطه صفر عبور کنند.

بر پایه این گزارش، روند نزولی شاخص بورس امروز هم ادامه یافت. شاخص کل بورس در معاملات امروز ۱۹ هزار و ۶۳۷ واحد کاهش یافت و رقم ۱ میلیون و ۹۲۶ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز ۲ میلیون معامله به ارزش ۲۰۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال انجام دادند.

ایران خودرو و بانک پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.