۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار

۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
پرداخت ارقامی نجومی به خودرویی که گه گاه از آن استفاده می‌کنید برای بیش تر مردم غیر قابل درک است. به جای این کار بیایید نگاهی به آن طرف معادله بیاندازیم. تمام این شاسی بلندها آماده اند با رقمی کم تر از ۵۰۰۰ دلار در پارکینگ شما حاضر شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شاسی بلندها جان می‌دهند تا آن ها را چند وقت یک بار به سفری آفرود ببرید یا حتی آن ها را با بار و لوازم پر کنید و به انبار خانه ببرید. افزون بر این همه آن ها از گزینه چهار چرخ یا تمام چرخ متحرک به صورت استاندارد یا آپشنال بهره مند هستند و اگر هوای بد نگران تان می‌کند، این خودروی ثانویه از پس آن بر خواهد آمد.
پیش از این که به سراغ این فهرست جذاب برویم باید یادآوری کنیم که بهای این خودروها بر اساس کف قیمت در کتاب Kelley Blue Book انتخاب شده است. شرایط خودرو، محل زندگی شما و قدرت چانه زنی شما می‌تواند قیمت ها را تغییر دهد.

۱-سوزوکی Sidekick مدل ۱۹۹۸ با قیمت ۲۶۶۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
این خودرو ارزان ترین خودروی فهرست است. این اتاق با شکل های گوناگونی ارائه شده اما ما این جا مدل دو در و سقف پارچه ای آن را انتخاب کرده ایم. این خودرو مناسب افرادی است که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند و می خواهند یک دور ارزان در شهر بزنند. با تنها ۹۵ اسب بخار قدرت، سرعت بالا مقوله ای دور از ذهن برای این خودرو محسوب می‌شود، اما به جای آن شما می‌توانید قسمت پشتی سقف را پایین آورید و از تابش خورشید لذت ببرید. همچنین سیستم پاره وقت چهارچرخ متحرک خودرو به شما این امکان را می دهد در ساحل کمی شیطنت کنید.

۲-جیپ Cherokee مدل ۲۰۰۱ با قیمت ۳۸۰۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
نسل دوم جیپ Cherokee ظاهری کلاسیک را با قابلیت های خارج جاده ای تنومند خود تلفیق کرده است. در سال های آخر تولید، این خودرو با موتوری ۴.۰ لیتری با آرایش ۶ سیلندر خطی روانه بازار شد و قادر به تولید ۱۹۳ اسب بخار بود. تمام این مدل های Cherokee به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز هستند اما انواع مختلفی دارند. سیستم Command Trac استاندارد این خودرو نیرو را به هر دو اکسل منتقل می‌کند اما در حقیقت این امکان زمانی ممکن می‌شود که شما در سطوحی با کشش پایین و بدون خطر برای دیگر قسمت های مکانیکی خودرو، رانندگی می کنید. سیستم آپشنال Selec-Trac در این خودرو به شما این امکان را می دهد تا به صورت تمام وقت از سیستم چهار چرخ متحرک در تمام شرایط استفاده کنید. اگر قصد خرید این مدل را دارید باید سریع تر اقدام کنید زیرا قیمت ها رو به افزایش است.

۳-نیسان Xterra مدل ۲۰۰۴ با قیمت ۴۲۰۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
این خودرو زیرسازی خود را از پیکاپ کوچک کمپانی نیسان یعنی Frontier به عاریت گرفته است تا شاسی بلندی کوچک و قدرتمند را به مشتریان ارائه کند. با بهایی کم تر از ۵۰۰۰ دلار می توانید آخرین مدل های نسل نخست این خودرو را خریداری کنید. طیف متعددی از پیشرانه ها برای این خودرو در دسترس هستند. مدل پایه، پیشرانه ای ۲.۴ لیتری و ۴ سیلندر دارد که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت است. مدل بعدی نسخه‌ای ۳.۳ لیتری و V6 است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد. برترین مدل نیز به پیشرانه ای ۳.۳ لیتری و V6 سوپرشارژ با ۲۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما راننده قادر است به صورت دستی به حالت چهار چرخ متحرک موقتی تغییر وضعیت دهد. سیستم قفل دیفرانسیل نیز در دسترس است. گرچه سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو به پیچیدگی دیگر شرکت کنندگان این فهرست نیست، اما Xterra همچنان در شرایط گوناگون خودرویی توانمند است. باربندهای روی سقف نیز به جای بیش تر برای انبار کردن لوازم اضافی اشاره دارند.

۴-لندروور RangeRover مدل ۲۰۰۲ با قیمت ۴۲۲۵ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
لندروور یکی از نخستین شاسی بلندهای اعلا محسوب می‌شود. این مدل آخرین مدل تولیدی از نسل دوم این خودرو است. خودروهای تولیدی این سال تنها با پیشرانه ۴.۶ لیتری و V8 به بازار عرضه می‌شدند که قادر به تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پوند بر فیت گشتاور بودند. جعبه دنده آن ها مدل ۴ دنده اتوماتیک است. سیستم چهار چرخ متحرک در این خودرو به صورت تمام وقت فعال است و راننده می‌تواند سیستم برد پایین ( Low Range ) را در شرایط لغزنده درگیر کند. همچنین سیستم تعلیق بادی برای سواری نرم در این خودرو تعبیه شده است. گرچه این خودرو برای زمان خود خودرویی زیبا و لوکس به حساب می‌آید اما تولیدات آن زمان این کمپانی قابل اطمینان نیستند زیرا اگر مشکلی برای این خودرو پیش آید این شاسی بلند ارزان ممکن است برای تان بسیار گران تمام شود.

۵-میتسوبیشی Montero مدل ۲۰۰۳ با قیمت ۴۴۵۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
در واقع Montero همان پاجرو برای بازار آمریکای شمالی است. شاسی بلندی که ۱۵ بار مسابقات پاریس- داکار را با پیروزی به پایان رسانده است. مدل ۲۰۰۳، نخستین نسخه از نسل سوم این خودرو محسوب می شود. قدرت این خودرو از پیشرانه ای ۳.۸ لیتری و V6 با خروجی ۲۱۵ اسب بخار استخراج می شود و توسط جعبه دنده ۵ دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. حتی با استانداردهای امروز هم سیستم چهار چرخ متحرک Montero پیچیده به حساب می‌آید. در حالت عادی حدود دو سوم قدرت خروجی موتور به چرخ‌های عقب انتقال داده می شود و در شرایط لغزنده این میزان به حالت نصف به نصف تغییر پیدا می کند. به علاوه راننده می تواند صددرصد گشتاور موتور را به چرخ های عقب منتقل کند. دیفرانسیل مرکزی قابلیت قفل شدن در شرایط کم کشش را دارد. میتسوبیشی Montero خودرویی نیست که زیاد در جاده ها مشاهده کنید، پس می تواند گزینه ای مناسب برای کسانی باشد که دنبال خودرویی متفاوت هستند. همچنین قابلیت های سازگار با انواع آب و هوا، این خودرو را به خودرویی مناسب برای کسانی که خواهان خودرویی ثانویه هستند تبدیل کرده است.

۶-شورولت K1500 Blazer مدل ۱۹۹۴ با قیمت ۴۵۵۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
این خودرو بر پایه GMT400 کمپانی شورولت بنا شده و همین امر باعث شده K1500 Blazer شاسی بلندی دو در و قلدر به حساب آید. پیشرانه ۵.۷ لیتری و V8 این خودرو ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند بر فیت گشتاور تولید می کند و گزینه چهار چرخ متحرک نیز در دسترس است. گرچه این شاسی بلند دو در و بزرگ چندان کاربردی به نظر نمی آید، اما شما می توانید آن را به عنوان یک پیکاپ مورد استفاده قرار دهید و مسافر اضافه سوار کنید.

۷-تویوتا Land Cruiser مدل ۱۹۹۳ با قیمت ۴۷۰۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
تویوتا لند کروز ( Land Cruiser ) به دلیل قابلیت های آفرودش مشهور است. باید خیلی به عقب برگردید تا بتوانید نمونه ای با قیمت زیر ۵۰۰۰ دلار پیدا کنید. مدل ۱۹۹۳ این خودرو با موتور ۴.۵ لیتری و ۶ سیلندر خطی همراه است که قدرتی معادل ۲۱۲ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۲۷۵ پوند تولید می کند. دو جعبه انتقال و دیفرانسیل مرکزی قفل شونده به صورت استاندارد در این خودرو نصب شده است. دیفرانسیل قفل شونده در جلو و عقب به صورت آپشنال قابل سفارش بوده ‌اند. با صندوق باری ۲۵۷۷ لیتری، فضای کافی برای جای دادن لوازم مورد نیاز در اختیار خواهید داشت.

۸-بی ام و X5 مدل ۲۰۰۲ با قیمت ۴۸۰۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
نخستین بار در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد. در واقع X5 دروازه ورود بی ام و به بازار شاسی بلندهای لوکس محسوب می شود. این روزها می توان مدل های جدید این خودرو را با قیمتی زیر ۵۰۰۰ دلار پیدا کرد. سال ۲۰۰۲ این خودرو با سه مدل پیشرانه به بازار آمد. یک نسخه ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت، یک نسخه ۴.۴ لیتری و V8 با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و برترین مدل با نمونه‌ای ۴.۶ لیتری و V8 با ۳۴۲ اسب بخار قدرت.
با این بودجه انتظار نمونه ۶ سیلندر را داشته باشید. این مدل با جعبه دنده پنج دنده دستی یا پنج دنده اتوماتیک قابل خرید است. سیستم تمام چرخ متحرک این خودرو قدرت را به اکسل مورد نیاز می‌فرستد اما در حالت عادی ۶۰ درصد قدرت به چرخ های عقب منتقل خواهد شد. گرچه X5، دیفرانسیل قفل شونده را خلاف بیش تر خودروهای این فهرست در میان آپشن های خود نمی بیند، اما ترکیب زیبایی و لاکچری در این خودرو ممکن است شما را برای خرید این خودروی ثانویه ترغیب کند.

۹-تویوتا ۴Runner مدل ۲۰۰۰ با قیمت ۴۹۰۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
تویوتا ۴Runner شاسی بلندی ایده آل به حساب می آید. این خودرو قادر است کل خانواده و لوازم شان را در خود جای داده و به تفریح ببرد. همچنین قابلیت چهار چرخ متحرک، جعبه انتقال دو سرعته و قفل دیفرانسیل عقب اش باعث شده این خودرو در زمینه آفرود نیز موفق عمل کند. نسخه پایه این خودرو از موتور ۱۵۰ اسب بخاری ۲.۷ لیتری و ۴ سیلندر برخوردار است. اگر اهل آفرود هستید یا قصد متصل کردن کانکس سفری پشت خودرو را دارید، نسخه ۱۸۶ اسب بخاری ۳.۴ لیتری و V6 نیز ارزش پول بیش تر را دارد.

۱۰-جیپ Wrangler مدل ۱۹۹۳ با قیمت ۴۹۵۰ دلار
۱۰ خودروی شاسی بلند با قیمتی کم تر از ۵۰۰۰ دلار
نکند فکر کردید جیپ Wrangler را فراموش می کنیم؟ همان طور که مزدا Miata پاسخ واضحی برای یک خودروی مفرح و اقتصادی محسوب می شود، این جیپ ها جوابی قطعی برای یک شاسی بلند هیجان انگیز محسوب می شوند. محبوبیت باعث شده قیمت نمونه های کارکرده بالا باشد. این بدان معناست که با این قیمت، نمونه های ۱۹۹۳ این خودرو را می توان خریداری کرد. موتور این خودرو یا ۲.۵ لیتری و ۴ سیلندر است که ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارد یا ۴.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد. سیستم Command-Trac چهارچرخ متحرک پاره وقت این خودرو به شما این امکان را می دهد بین دو چرخ و چهار چرخ متحرک یکی را هنگام حرکت انتخاب کنید. گرچه سیستم چهار چرخ متحرک باید تنها هنگام پایین بودن چسبندگی استفاده شود. جیپ Wrangler تلفیقی است از خودرویی کروک با قابلیت آفرود بالا.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.