جیپ گرند واگونیر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

جیپ گرند واگونییر 2022 معرفی شد + آلبوم تصاویر

پس از وقفه ای طولانی، شرکت «جیپ» بالاخره شاسی بلند مفهومی «گرند واگونیر ۲۰۲۲» را معرفی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدل های CJ، رانگلر و گرند واگونیر جیپ از نمادهای دنیای خودروهای شاسی بلند هستند. با وجود این که شرکت جیپ تاکنون نسخه های جدید رانگلر را با تریم های متعدد رونمایی کرده است، اما گرند واگونییر با غیبتی طولانی مدت از بازار دور مانده بود. اکنون شرکت جیپ از گرند واگونیر مفهومی ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. با وجود این که گرند واگونیرِ معرفی شده یک خودروی مفهومی است، اما طراحی بدنه آن با نسخه تولیدی شباهت فراوانی دارد.

طراحی بدنه

جیپ گرند واگونییر 2022 معرفی شد + آلبوم تصاویر

جیپ گرند واگونیر ۲۰۲۲ با ظاهری جذاب و چهره ای پرابهت معرفی شده است. در قسمت جلو طراحی مدرن و در عین حال سنتی را از طراحان جیپ شاهد هستیم. از جمله ویژگی های طراحی چهره واگونیر جدید می توان به جلوپنجره ۷ پره و چراغ های LED کشیده و باریک اشاره کرد. با کمی دقت بیش تر، متوجه یک لایت بار LED در بالای جلوپنجره می شویم که در شب بر جذابیت چهره خودرو می افزاید.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

روی کاپوت خودرو دیگر خبری از نشان جیپ نیست و تنها نام WAGONEER را شاهد هستیم. در قسمت زیرین سپر دو جای قلاب و چراغ های مه شکن افقی LED قرار گرفته اند. همانند جلوپنجره، در قسمت های مختلف سپر نیز از زه های کرومی با رنگ خاکستری استفاده شده است. از نمای کناری، جذاب ترین ویژگی خودرو بهره مندی از سقف و ستون A تیره رنگ است که به همراه رنگ روشن بدنه، هارمونی جذابی را به وجود آورده است.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

 در قسمت زیرین درها نیز نشان گرند واگونیر و پرچم آمریکا دیده می شود. در نمای عقب، طراحی قسمت نصب پلاک به گونه ای است که ظاهر جلوپنجره را در ذهن تداعی می کند. شیشه و درِ صندوق عقب به صورت کاملاً تخت طراحی شده تا ظاهر جعبه ای شکل خودرو حفظ شود. همانند قسمت جلو، چراغ های عقب نیز با یک لایت بار LED احاطه شده اند. چراغ های عقب نیز به صورت کشیده و باریک طراحی شده اند تا با مه شکن های زیر سپر هماهنگی داشته باشند.

کابین

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

کابین خودرو برخلاف ظاهر آن، به هیچ عنوان طراحی سنتی خود را حفظ نکرده و کاملاً متحول شده است. یکی از نکات جالب و در عین حال عجیب طراحی کابین، نصب ۷ نمایشگر دیجیتالی است. این نمایشگرها از جدیدترین فناوری Uconnect 5 بهره می برند که به گفته جیپ، پنج برابر سریع تر از فناوری Uconnect 4 هستند.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

برای جلوآمپر دیجیتالی از نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی استفاده شده، در حالی که، سرنشین کناری از صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی بهره می برد. در قسمت میانی داشبورد، از طراحی دوگانه برای نمایشگرها استفاده شده که مشابه سیستم TouchPro Duo لندرور به شمار می رود. نمایشگر بالایی با ابعاد ۱۲٫۱ اینچ نقش نمایشگر اصلی را ایفا می کند، در حالی که، یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی
“comfort display” نیز برای کنترل قابلیت های صندلی نصب شده است.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

 میان این نمایشگرهای دیجیتالی، چند کنترلر فیزیکی برای تنظیم کردن سیستم صوتی و تهویه مطبوع تعبیه شده است. افزون بر چهار نمایشگر در قسمت سرنشینان جلو، سه نمایشگر دیگر نیز در قسمت عقب نصب شده است. این نمایشگر شامل دو صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی در پشت صندلی ها و یک نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی می شوند. افزون بر طراحی جذاب کابین، مواد به کاررفته در بخش های مختلف داخل خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

این موضوع بر آینده نگری شرکت جیپ در استفاده از مواد تجدیدپذیر دلالت دارد. به طور مثال، در تولید صندلی ها، داشبورد و رودری ها به جای استفاده از چرم از ماده ای بازیافتی با نام PUR استفاده شده است. پوشش سقف نیز از ماده بازیافتی دینامیکا ساخته شده و کف پایی ها از جنس فیبر Sustainably تولید شده اند. افزون بر این، در طراحی داشبورد جیپ گرند واگوییر از ترکیب آلومینیوم و چوب استفاده شده است.

مشخصات فنی جیپ گرند واگونیر ۲۰۲۲

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

شرکت جیپ پیش از این اعلام کرده بود که تمامی مدل های این شرکت در آینده با یک نسخه الکتریکی شده عرضه می شوند. در همین راستا، جیپ گرند واگونیر نیز از پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره می برد، اما مشخصات دقیق آن هنوز منتشر نشده است. در حال حاضر، تنها پیشرانه پلاگین هیبریدی گروه FCA در مینی ون کرایسلر پسیفیکا نصب شده است.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

 با وجود این که پیشرانه ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر این خودرو با جعبه دنده CVT هماهنگ شده است، اما به نظر نمی رسد که این پیشرانه زیر کاپوت واگونیر قرار گرفته باشد. در نتیجه، ممکن است جیپ برای گرند واگونیر جدید، پیشرانه ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی جدید با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر را درنظر گرفته باشد. به احتمال زیاد، نسخه تولیدی جیپ گرند واگونیر تنها با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی به عنوان آپشن عرضه می شود.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

یک احتمال قوی دیگر، معرفی پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید برای خودروست. از آن جایی که محصولات گروه FCA به منظور کاهش هزینه ها از ویژگی های فنی مشترک بهره می برند، امکان معرفی پیشرانه ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندر مایلد هیبرید مشابه با رم ۱۵۰۰ نیز وجود دارد.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

همانند سایر خودروهای جیپ، گرند واگونیر جدید نیز از قابلیت های آفرودی خارق العاده ای بهره خواهد برد. مسئولان جیپ عرضه سه سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها را وعده داده اند. افزون بر این، سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift، شاسی مستقل جلو و عقب و ظرفیت کشندگی خارق العاده از جمله ویژگی های مدل مورد بحث خواهد بود. رقبای اصلی گرند واگونیر خودروهای شورولت تاهو، جی ام سی یوکان، فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتر هستند. بنابراین، ظرفیت کشندگی بیش از ۳۶۰۰ کیلوگرم محتمل است.

جیپ گرند واگونییر ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

جیپ گرند واگونیر با ظاهری مشابه با نسخه های تولیدی معرفی شده است. جیپ پیش از این اعلام کرده بود که رونمایی نسخه جدید واگونیر با معرفی مجموعه ای از خودروها همراه بود. بنابراین، این امکان وجود دارد که برند جداگانه ای با نام واگونیر توسط جیپ تأسیس شود.

قیمت و تاریخ عرضه

جیپ گرند واگونیر ۲۰۲۲ از سال آینده میلادی در خط تولید وارن، میشیگان به همراه رم ۱۵۰۰ تولید می شود. شرکت جیپ قیمت پایه ای ۶۰ هزار دلار را برای واگونیر درنظر گرفته، در حالی که، نسخه بالارده این خودرو ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.