گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ارزش هر وسیله ای بعد از گذشت مدتی زمان کاهش پیدا می کند اما بعد از یک مدت طولانی این وسیله تبدیل به عتیقه شده و دوباره ارزشی چند برابری پیدا می کند. خودروهای کلاسیک امروزی نیز روزگاری قیمت متوسط و حتی بسیار پایینی داشتند اما اکنون قیمت آن ها به شدت افزایش یافته است.
خودروهای کلاسیک مختلفی توسط کلکسیون دارها نگهداری می شود که ارزش آن ها ۱۰ ها برابر گران ترین خودروهای امروزی است.
به گزارش خودرو کار این خودروهای کلاسیک برخی مواقع در حراجی های بزرگ به فروش رفته و هزینه زیادی برای داشتن حداقل یکی از آن ها باید پرداخت کرد. در این گزارش قصد داریم نگاهی به ۵ خودروی کلاسیک گران قیمت که اکنون در دنیا وجود دارد، داشته باشیم.
مرسدس بنز ۵۴۰K

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

کارل بنز کسی است که موتور بنزینی را ابداع کرد و از آن زمان تا کنون این شرکت در قله خودروسازی دنیا جا گرفته است. این خودرو تا امروز مدل های چشم نواز بی شماری را ساخته و روانه بازار کرده است و برخی از آن ها در تاریخ جاودانه شده اند. در رتبه ۵ گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا مدل ۵۴۰K بنز قرار دارد. این خودروی ۵.۲ متری که تنها دو صندلی داشت و به صورت کروکی به بازار عرضه شد تنها در ۲۶ نسخه ساخته شد. این خودرو تنها برای فعالیت های سیاسی و اقتصادی ساخته شده بود و پیشرانه ۵.۴ لیتری با توان ۱۸۰ اسب بخار در اختیار داشت. این خودرو که تولید آن به سال ۱۹۳۷ باز می گردد قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری دارد.
فراری ۳۳۰ TRI/LM

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

دو حرف آخر نام این خودرو نمایانگر حضورش در یکی از سخت ترین مسابقات تاریخ رانندگی یعنی مسابقات ۲۴ ساعته له مانس هست. این خودرو در سال ۱۹۶۲ توانست برنده این مسابقات شود تا نامش برای همیشه جاودانه باقی بماند. پیشرانه ۴ لیتری V12 که نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار توان داشت و بسیاری آن را به عنوان اخرین بازمانده از نسل طلایی خودروهای مسابقه ای پیشرانه جلو یاد می کنند. این خودرو که تنها ۱ نمونه از آن ساخته شده است ارزش ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری دارد.
بوگاتی Type 41‌ رویال کلنر

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

در ابتدای قرن ۲۰، خودروساز خاصی به نام بوگاتی فعالیت خود را آغاز کرد که تنها خودروهای خاص، لوکس و گران قیمت تولید می کرد که البته بخشی از خودروهای آن در طول جنگ جهانی دوم از بین رفتند. بوگاتی در سال ۱۹۳۱ یکی از خاص ترین خودروهای تاریخ را معرفی و تنها ۶ نسخه از روی آن ساخت. این خودرو که به نام Type 41‌ رویال کلنر شهرت داشت با پیشرانه ۱۲.۷ لیتری هشت سیلندر همچنان رکورد بزرگترین پیشرانه خودروها در دنیا را در اختیار دارد. البته از نظر ابعاد نیز این خودرو بسیار بزرگ بود. فاصله میان چرخ های این مدل به ۴.۶ متر می رسد. این خودرو در سال ۱۹۸۷ با قیمت ۱۰ میلیون دلار به فروش رسید و قیمت گذاری اکنون آن به احتمال زیاد بسیار بالاتر است.
فراری ۲۵۰ GT‌ کالیفرنیا اسپایدر

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

فراری طی سال های فعالیتش به خوبی توانسته دل مشتریان را به دست آورده و دقیقا می داند که چه خودرویی باید بسازد تا مشتری راضی باشد به همین دلیل در رتبه دوم و البته اول این برند صاحب جایگاه است. مدل ۲۵۰ Gt کالیفرنیا اسپایدر که در سال ۱۹۶۱ ساخته شده، تنها به خاطر قدمت یا تعداد محدود تولیدش شهرت ندارد بلکه این خودرو نزدیک به ۲۰ سال در اختیار یکی از بازیگران مشهور دنیا به نام جیمز کابرن قرار داشته است. این خودرو با پیشرانه ۳ لیتری V12 توان تولید ۲۸۰ اسب بخار داشت و در سال ۲۰۰۸ با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید.
فراری ۲۵۰ تستا روسا

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

این خودرو با پیشرانه ۳ لیتری و ۳۰۰ اسب بخاری شاید چندان از نظر فنی دلربا نباشد اما تاریخچه زیبا و پر از اتفاق آن باعث شد تا به گران قیمت ترین خودروی کلاسیک دنیا تبدیل شود. فراری از این خودرو تنها ۲۲ نسخه تولید کرده که گران ترین مدل آن، چهارمین خودروی تولیدی فراری بود و در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این خودرو سابقه حضور در مسابقات رانندگی مختلف از جمله له مانس ۲۴ ساعته را در پیشینه خود دارد و البته چند باری تعمیر شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.