حضور سوپر اسپرت مصادره ای فراری در حراجی

حضور سوپر اسپرت مصادره ای فراری در حراجی
فراری F40 را می توان به عنوان یکی از مدرن ترین و قدرتمندترین سوپر اسپرت های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی معرفی کرد. این F40 که امروز می خواهیم از آن سخن بگوییم از شهرت بالایی برخوردار است. این خودروی مشکی رنگ در سال ۲۰۱۳ در برنامه “Fast N’ Loud” حضور پیدا کرده بود و تاریخچه جالبی دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این سوپر اسپرت پر حاشیه در سال ۲۰۱۱، هنگامی که تنها ۷۱۴۸ مایل کارکرد داشت توسط مکانیک مالک خودرو دچار حادثه شد. نتیجه این تصادف آسیب شدید به قسمت جلویی و شاسی بود.


اندکی بعد “ریچارد رالینگ” که صاحب گاراژ معروف “Gas Monkey” است این خودرو را با قیمت ۴۰۰ هزار دلار خریداری کرد. رالینگ در آن زمان تنها یک هدف داشت؛ ساخت یک نمونه F40 که سریع تر و جذاب تر از مدل اصلی آن باشد. با کمک متخصصان خودروهای فراری و لامبورگینی، این سوپر اسپرت زخم خورده به صورت دقیق بازسازی شد و با تیونینگ فنی، قدرت موتور
۲٫۹ لیتری تویین توربو ۸ سیلندر به ۵۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد.
حضور سوپر اسپرت مصادره ای فراری در حراجی
به روز رسانی های دیگری از جمله نصب فلایویل آلومینیومی، پک کلاچ از جنس کولار، کیت اگزوز TUBI اسپرت، رینگ های سه قسمتی آلومینومی HRE و کمک فنرهای تنظیم شونده مخصوص برای فراری هم روی خودرو انجام شد. رنگ قرمز بدنه هم با رنگ مشکی مخصوص تعویض شد. پس از بازسازی و تیونینگ حرفه ای، این خودرو در ماه ژانویه ۲۰۱۴ در حراجی به قیمت ۵۰۰/۷۴۲ دلار فروخته شد.
حضور سوپر اسپرت مصادره ای فراری در حراجی
سال بعد این خودرو در حراجی دیگری حاضر شد و با وجود این که تنها ۸۸۵ مایل اضافه استفاده شده بود، این بار به طرز عجیبی با قیمت ۵۰۰/۶۴۳ دلار فروخته شد. بار دیگری که این سوپر اسپرت جذاب خبرساز شد، به سال ۲۰۱۷ باز می گردد. هنگامی که “ریچارد اسکات” مالک وقت خودرو که اپراتور پارکینگ در لس آنجلس بود، به جرم پول شویی و رشوه خواری دستگیر شد.
حضور سوپر اسپرت مصادره ای فراری در حراجی
بی شک برای شما هم عجیب به نظر می رسد که چه گونه یک اپراتور پارکینگ می تواند فراری F40 بخرد! اتهام رشوه خواری به مبلغ ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ اثبات شد و مالک خودرو به ۶ سال حبس در زندان فدرال محکوم شد. دولت تمامی اموال اسکات را مصادره کرد که در این میان فراری F40 هم مصادره شد. اکنون این خودرو بار دیگر به مزایده گذاشته می شود و خبرها حاکی از آن است که این سوپر اسپرت دوست داشتنی بار دیگر به گاراژ Gas Monkey باز می گردد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.