خودروهای سدان متوسط گران می شوند

خودروهای سدان متوسط گران می شوند
تا چند ماه پیش به راحتی می توانستید با بودجه کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان چند سدان متوسط اتوماتیک با برندهای فرانسوی، کره ای و ژاپنی را در سبد محصولات خود داشته باشید.
ولی با گذشت زمان و افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات خودرو شاهد آن هستیم که اکثر این خودروها دیگر به بازه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان رفته اند و امروز اگر بخواهید کیا سراتو و یا هیوندای النترا AD را با مدل ۲۰۱۷ خریداری کنید، به بودجه ای حدود ۱۵۸ تا ۱۷۵ میلیون تومان نیاز دارید.
همچنین میتسوبیشی لنسر که قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان را داشت، این روزها به عدد ۱۴۸ میلیون تومان در شرکت رسیده و در بازار آزاد تا ۱۵۳ میلیون تومان معامله می شود. برای همین احتمال دارد با افزایش تعرفه واردات، دوباره قیمت این خودروهای سدان متوسط جهشی را تجربه کنند و از شرایط فعلی خود گرانتر شوند. مزدا۳ گروه بهمن که به عنوان تنها عضور کمتر از ۱۳۰ میلیون تومان می تواند با خودروهای وارداتی رقابت کند، در حال حاضر با عددی حدود ۱۲۸ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود که به نسبت ۶ ماه گذشته، ۶ میلیون تومان افزایش قیمت را در بازار آزاد تجربه کرده است. با آغاز موج جدید افزایش قیمت خودروها در بازار هنوز گروه بهمن قیمت مزدا۳ تیپ۴ را افزایش نداده و احتمالا در آینده نزدیک با تغییر فضای رقابت، بهای رسمی این خودرو نیز مانند سایر رقبا افزایش پیدا می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.