مدیران GM مدعی شدند، سدان های زیبا باز می گردند

کادیلاک اسکالا
همین چند سال پیش بود که هم خودروسازان و هم مصرف کنندگان، از سدان ها و هاچ بک ها به سمت SUVها و تراک ها تغییر ذائقه دادند. «فورد» تمرکز خود را از روی تاروس، فوکوس و فیستا برداشت.
«شورولت» هم کروز را به مرز توقف تولید رساند. اما این پایان سدان ها نبود. «جنرال موتورز» خبرهای خوبی برای ما دارد. خبرهایی که از سوی «مایکل سیمسوئه»، سر طراح ارشد GM و «دن سندبرگ»، مدیر آمریکای شمالی GM، منتشر شده اند. به خصوص سیمسوئه که گفته است صنعت خودرو به زودی به سمت تولید سدان ها باز می گردد.
درهرحال، سیمسوئه افزوده است که در انتها مردم به دنبال خرید خودروهایی خوش استایل هستند. به قول او، خودرو باید به گونه ای باشد که همسایه ها با دیدن آن در خیابان، لب به تحسین باز کنند. درحال حاضر، استایل شاسی بلندهای مردانه و اسپرت، به شدت در صنعت خودروسازی رواج پیدا کرده است. به گونه ای که هنوز هم خودروسازان بسیاری به دنبال ساخت کراس اوورهای ریز و درشت هستند.
برخی گزارش ها نشان می دهند که هنوز درصد زیادی از مالکان سدان ها، جهش به سمت کراس اوورها را نپذیرفته اند و از تعویض اتومبیل شان خودداری می کنند. مطالعه جدیدی نشان می دهد که ۴۲ درصد از مالکان فوکوس و کروز هنوز اقدام به جایگزینی یک کراس اوور با خودروی خود نکرده اند. اما درعوض، به سراغ برندهای دیگری رفته اند و اکثراً سوار بر هوندا سیویک یا تویوتا کرولا شده اند. دو خودرویی که هر دو، در فهرست ۱۰ خودروی پرفروش آمریکا قرار دارند. درحالی که درباره آینده حیات سدان ها تاکنون مطالب زیادی نوشته شده است و بسیاری ابراز نگرانی کرده اند، اما همچنان سهم بزرگی از فروش خودروهای جدید در بازار به این کلاس اختصاص دارد. در همین امسال تا به این لحظه فقط در ایالات متحد آمریکا، ۴٫۵ میلیون سدان فروخته شده است. عددی که اصلاً کم نیست و تنها به یک خودروساز اختصاص ندارد.
اما سیمسوئه راست می گوید! مجادله میان کراس اوورها و سدان ها خیلی طول نمی کشد. شاید درحال حاضر، SUVها و کراس اوورها برگ برنده بازار باشند، اما بعید نیست که تا ۵ یا ۱۰ سال آینده، در دریایی از سدان ها و هاچ بک ها شنا کنیم! زمان همه چیز را مشخص می کند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.