بهمن موتور و فاو به دنبال عرضه یک کراس اوور

بهمن موتور و فاو به دنبال عرضه یک کراس اوور
به تازگی برخی تصاویر از مخاطبان اسب بخار به دستمان رسیده که نشان می دهد گروه بهمن و شرکت بهمن موتور به دنبال عرضه یک کراس اوور جمع و جور است. تصاویر نشان می داد که فاو بسترن X40 برای انجام تست ها پلاک گذر موقت را دریافت کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حضور بسترن X40 با پلاک گذر موقت جهت تست فنی نشان می دهد که گویا شایعه های خروج فاو از بازار ایران صحت ندارد و همکاری های این خودروساز چینی با گروه بهمن نیز در حال افزایش است. پیگیری های انجام شده نشان می دهد که احتمال عرضه فاو بسترن X40 از جانب گروه بهمن زیاد است و شاید تا پایان سال این خودرو به بازار کشور معرفی شود. یکی از دلایلی که احتمال حضور این کراس اوور را افزایش می دهد، پیشرانه فنی مشابه با فاو بسترن B30 است. این خودرو هم به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند ۱۰۷ تا ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر تولید کند. جعبه دنده X40 از نوع شش سرعته اتوماتیک است که فناوری آن به کمپانی آیسین تعلق دارد.
فاصله محوری فاو بسترن X40 حدود ۳ سانتی متر از بسترن B30 کمتر است و می توان توقع داشت که تا حدی در بحث فضای داخلی کمی کوچکتر از برادر سدان خود باشد. این کراس اوور چینی از نظر طراحی ظاهری در شرایط خوبی حضور دارد و طبق نقدهای رسانه های چینی، سری بسترن محصولات فاو در سال های اخیر طراحی های خوب و عامه پسندی را داشته اند. در بحث کیفیت مواد به کار رفته نمی توان توقع برتری خاصی از X40 داشت و طبق مطالب موجود، این کراس اوور کیفیتی مشابه با فاو بسترن B30 دارد.
نسخه فول آپشن فاو بسترن X40 به امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، کروزکنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، فرمان کمکی برقی، کامپیوتر سفری، نمایشگر ۸ اینچی، سنسور و دوربین عقب، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری، استارت استاپ اتوماتیک و… مجهز است. البته که احتمال داده می شود فاو بسترن X40 با امکانات مشابه با فاو بسترن B30 به بازار ایران عرضه شود.
با توجه به قیمت فاو بسترن X40 در بازار چین، این کراس اوور می تواند با قیمتی حدود ۷۵ تا ۱۱۰ میلیون تومان به بازار ایران عرضه شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.