آیا دامی در سمنان مونتاژ می شود؟

آیا دامی در سمنان مونتاژ می شود؟
هفته گذشته تصاویری برای اولین بار در سایت اسب بخار منتشر شد که گویا یک شرکت ایرانی در حال گذراندن مراحل تست فنی خودروهای دامی چین در ایران است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تصاویر منتشر شده مربوط به خودرو دامی X5 بود که یک کراس اوور متوسط به حساب می آید. چند ماه پیش هم یک دستگاه دامی X7 با پلاک آزمایش فنی مشاهده شد. دامی به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی زوتی چین به حساب می آید که گویا برنامه دارد تا در آینده نزدیک به بازار ایران وارد شود. بر اساس برخی شنیده ها، شرکتی که به دنبال عرضه این خودروها است، برنامه مونتاژ آن ها را در پیش گرفته و گویا قرار است در سایت خودروسازی فردا، در مالکیت خانواده گرامی، در سمنان مونتاژ شود. هنوز این خبر توسط گروه گرامی و خودروسازی فردا به صورت رسمی اعلام نشده است. اما برخی منابع آگاه مالکیت برند دامی در ایران را به این گروه و خانواده نسبت می دهند.
این در حالی است که چند ماه پیش اعلام شد، گروه خودروسازی سایک به در بهار ۹۷ به این خط تولید می آید و مونتاژ برخی محصولات ام جی و سایک را در سمنان آغاز می کند. از طرفی مدارک منتشر شده نشان می دهد که در حال حاضر، تا پایان سال ۹۷، قرارداد خودروسازی فردا با ایران خودرو بسته شده است و این خط تولید فعلا مونتاژ خودروهایی چون سمند را پیش گرفته است. حال سوال اینجاست که حواشی جدید برای خط تولید خودروسازی فردا در سمنان به چه دلیل ایجاد شده و آیا از نظر قانونی، خانواده گرامی می توانند بخشی از این خط را به خودروساز دیگری برای مونتاژ تا پایان سال ۹۷ واگذار کنند؟
ماه های گذشته برخی رسانه ها اعلام کردند که قرار است ام جی از آذویکو تبریز خداحافظی کند و به صورت کامل و انحصاری در سمنان مونتاژ شود. اما بعد به صورت رسمی اعلام شد که ام جی با آذویکو باقی می ماند و طبق قرارداد، اگر قرار باشد که سایک خودرویی را به خودروسازی فردا بدهد، می تواند هر پلتفرم و خودرویی را بدون درج لوگو ام جی به سمنان بفرستد. حال هم خبر می رسد دامی به خودروسازی فردا می رود و قرار است محصولات این برند در سمنان تولید شود. باید منتظر ماند و دید که آیا خودروسازی فردا و خانواده گرامی در خصوص حواشی جدید صحبتی می کنند و شفاف سازی انجام می دهند یا خیر؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.