مرسدس بنز AMG GT کوپه 2024

مرسدس بنز AMG GT کوپه 2024

مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴ با موتور ۸ سیلندر و مناسب برای ۴ سرنشین معرفی شد.

مدیران 777 مدیران 777

سری GT مرسدس بنز همیشه برای علاقه مندان به محصولات این کمپانی خودروساز بسیار جذاب تر بوده است و به همین دلیل، افراد زیادی هم هر ساله برای معرفی جدیدترین نسخه اش منتظر هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کمپانی مرسدس بنز امروز جدیدترین مدل از AMG GT کوپه را، که قرار است سال ۲۰۲۴ عرضه شود، رونمایی کرد. طبق اطلاعات منتشرشده فعلاً این خودرو در دو تریم ۶۳ و ۵۵ عرضه خواهد شد، اما مدتی بعد، احتمالاً شاهد معرفی و عرضه نسخه ۴۳ با موتور ۴ سیلندر هم باشیم.

طراحی ظاهری مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴

مرسدس بنز AMG GT کوپه 2024

در قسمت جلوی AMG GT کوپه با یک طراحی خشن اما کاملاً زیبا مواجه هستیم که با نسخه های قبلی تغییر چندانی نکرده و فقط فرم سپر به همراه جلوپنجره کمی دستخوش تغییر شده است. این قضیه نشان می دهد که طراحی مدل های قبلی به حدی پخته بوده است که مهندسان بنز، دلیلی برای بهتر کردنش ندیده اند و دوباره از همان برای مدل ۲۰۲۴ استفاده کردند.

در نمای عقب علاوه بر فرم سپر، قاب چراغ ها و نحوه قرارگیری آن ها نیز کمی تغییر کرده و به صورت پیوسته درآمده است تا با مد روز دنیا همگام شود. در این باره توجه داشته باشید که پیوستگی چراغ ها اصولی تر و حرفه ای تر انجام شده است و مانند دیگر خودروهای دنیا زشت و تکراری نیست.

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴

همان طور که پیش تر گفته شد، این خودرو با دو تریم ۵۵ و ۶۳ عرضه می شود، که هر دو به موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با دو توربوشارژ مجهز هستند، اما به واسطه برنامه ریزی های متفاوت قوای محرکه، خروجی های توان و گشتاور متفاوتی دارند. نسخه ۶۳ با توان خروجی ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری‌اش می تواند شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ را در عرض ۳.۱ ثانیه بزند و ۰.۴ ثانیه سریع تر از AMG GT 63 رودستر باشد. نسخه ۵۵ هم می تواند ۴۶۹ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر را به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد و در مدت زمان ۳.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیشرانه مرسدس بنز AMG GT کوپه 2024

در قسمت انتقال قدرت هم برای هر دو تریم از گیربکس مشابهی استفاده می شود که با وجود AT بودنش، برای آن به جای مبدل گشتاور از کلاچ تر برای انتقال قدرت از موتور به گیربکس استفاده شده است. با وجود چهار چرخ محرک بودن (AWD) مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴، اما مجموعه انتقال قدرت توانایی این را هم دارد تا تمام خروجی موتور و گیربکس را فقط به چرخ های عقب تحویل بدهد.

نسخه ۵۵ و ۶۳ چه حداکثر سرعتی را می توانند ثبت کنند؟

تریم ۶۳ قادر است به کمک مشخصات فنی فوق العاده قوی‌اش به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد و نسخه ۵۵ هم می تواند حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

منبع: Motor1.com

طراحی ظاهری مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴ چگونه است؟

در قسمت جلوی AMG GT کوپه با یک طراحی خشن اما کاملاً زیبا مواجه هستیم که با نسخه های قبلی تغییر چندانی نکرده است. در نمای عقب علاوه بر فرم سپر، قاب چراغ ها و نحوه قرارگیری آن ها نیز کمی تغییر کرده و به صورت پیوسته درآمده است تا با مد روز دنیا همگام شود.

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT کوپه ۲۰۲۴ چیست؟

این خودرو با دو تریم ۵۵ و ۶۳ عرضه می شود که هر دو به موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با دو توربوشارژ مجهز هستند، اما به واسطه برنامه ریزی های متفاوت، خروجی های توان و گشتاور متفاوتی دارند. نسخه ۶۳ توان خروجی ۵۷۷ اسب بخاری و ۸۰۰ نیوتن متری دارد و نسخه ۵۵ هم می تواند ۴۶۹ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر را به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

نسخه ۵۵ و ۶۳ چه حداکثر سرعتی را می توانند ثبت کنند؟

تریم ۶۳ قادر است به کمک مشخصات فنی فوق العاده قوی اش به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد و نسخه ۵۵ هم می تواند حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.