مرسدس بنز AMG GT بلک سریز پادشاه جدید جهنم سبز!

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

«مرسدس بنز AMG GT بلک سریز» به تازگی رکورد جدیدی را برای خودروهای تولیدی در پیست نوربرگ رینگ ثبت کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«مرسدس بنز» به تازگی توانسته با سوپراسپرت «AMG GT بلک سریز» خود با رانندگی «مارو انگل» (Maro Engel)، رکورد «لامبورگینی اونتادور» را در پیست نوربرگ رینگ بشکند. بدین ترتیب، AMG GT Black Series با ثبت زمان ۶:۴۳.۶۱۶، به سریع ترین خودروی تولیدی در جهنم سبز تبدیل شده است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

 زمان ذکرشده، بدون درنظر گرفتن مسیر مستقیم ۲۲۳ متری T13 درنظر گرفته شده است، زیرا در هنگام رکوردگیری «اونتادور SVJ» در سال ۲۰۱۸، این مسیر به پیست افزوده نشده بود. پیش از این، سوپراسپرت جذاب لامبورگینی با زمان ۶:۴۴.۹۷ به عنوان پادشاه جهنم سبز شناخته می شد. در نتیجه، زمان ثبت شده برای سوپراسپرت مرسدس با درنظر گرفتن این مسیر، به ۶:۴۸.۰۴۷ می رسد. مرسدس بنز برای ثبت این رکورد، هیچ گونه تغییرات فنی در پیشرانه یا سیستم انتقال قدرت AMG GT ایجاد نکرده بود.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

با این وجود، برخی تغییرات آیرودینامیکی در بدنه از جمله تغییر حالت بادشکن جلو به حالت مسابقه ای، تغییر زاویه باله عقب و کاهش ارتفاع کویل اوورها در سیستم تعلیق به میزان ۵ میلی متر در جلو و ۳ میلی متر در عقب صورت گرفته بود. زاویه کمبر چرخ ها به منظور دستیابی به بهترین فرمان پذیری و پایداری تغییر یافته و میل موج گیر نیز روی سخت ترین حالت خود قرار گرفته بود. به گفته تیم مهندسی مرسدس بنز، برای ثبت بهترین زمان ممکن، سیستم کنترل پایداری ۹ مرحله ای خودرو بین مراحل ۶ و ۷ برای راننده آماده سازی شده بود تا در قسمت های مختلف پیست از آن بهره ببرد.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

 نمونه مورد آزمایش در نوربرگ رینگ به بسته مخصوص پیست کارخانه مجهز است و از لاستیک های میشلن Pilot Sport Cup 2 R MO بهره می برد. ماریو انگل، که راننده خودروهای مسابقه ای GT3 است، مرسدس بنز AMG GT بلک سریز را سریع تر از خودروهای GT3 توصیف کرده است. رکوردگیری برای این خودرو همزمان با ثبت رکورد جدید توسط مرسدس بنز AMG GT 63 S در سگمنت خودروهای چهاردر پیست نوربرگ رینگ صورت گرفته است.

ویژگی های فنی مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT در نسخه بلک سریز از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه با استفاده از میل لنگ Flat Plane، ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۷ سرعته خودکار به چرخ های عقب صورت می گیرد. با این مشخصات فنی، AMG GT Black Series در زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت، به بیشینه سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت می رسد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.