مرسدس بنز AMG GT بلک سریز با ۷۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

پس از فاش شدن اطلاعات فنی و عکس های «مرسدس بنز AMG GT بلک سریز»، اکنون این خودرو به صورت رسمی رونمایی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

آخرین بار در سال ۲۰۱۴ بود که مرسدس بنز مدلی را با نشان بلک سریز به بازار عرضه کرد (SLS). اکنون سوپراسپرت AMG GT به عنوان جدیدترین عضو خانواده بلک سریز، با این نشان رونمایی شده است. با وجود معرفی رسمی از سوی شرکت سازنده، پیش از این ظاهر و مشخصات فنی خودرو فاش شده بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT Black Series از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت بهره می برد. گشتاور پیشرانه نیز به ۸۰۰ نیوتن متر می رسد که میزان بیشینه آن از دور ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ در دسترس است. شایعات مبتنی بر استفاده از میل لنگ Flat Plane درست بوده و تغییرات فراوانی در لوازم داخلی پیشرانه به وجود آمده است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

به همین دلیل، مرسدس از پیشرانه AMG GT بلک سریز به عنوان پیشرانه ای کاملاً جدید یاد کرده است. یکی از ویژگی های پیشرانه هایی که از میل لنگ فلت پلین بهره می برند، دور بالا بودن آن هاست. به همین دلیل، مرسدس بنز AMG GT Black Series نیز بیشینه قدرت خود را بین دورهای ۶۷۰۰ تا ۶۹۰۰ تولید می کند.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

توربوشارژرهای تویین اسکرول به کاررفته در موتور خودرو ۲۴٫۶ PSI بوست تولید می کنند و اینترکولر بزرگ تر نیز وظیفه خنک کاری پیشرانه را برعهده دارد. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه با قابلیت تعویض دنده در زمان میلی ثانیه، به چرخ های عقب صورت می گیرد. در نتیجه این مشخصات فنی، مرسدس بنز AMG GT بلک سریز از سرعت گیری خارق العاده ای برخوردار است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۳٫۱ ثانیه و سرعت گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۹ ثانیه انجام می گیرد. بیشینه سرعت اما به عدد ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شاید این کاهش بیشینه سرعت به دلیل نصب کیت آیرودینامیکی بدنه تهاجمی برای مرسدس بنز ای ام جی جی تی بلک سریز باشد.

بدنه

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

در بدنه خودرو شاهد نصب کیت بدنه آیرودینامیکی خشنی هستیم که از خودروهای مسابقه ای AMG GT3 و GT4 الهام گرفته است. جلوپنجره بزرگ تر شده تا هوای کافی به پیشرانه برسد. بدین ترتیب، ورودی های هوای کنار سپر نیز حذف شده اند و یک بادشکن زیر سپر فیبرکربنی تنظیم شونده دستی به همراه دو تیغه در قسمت های کناری سپر قرار گرفته اند.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

در قسمت عقب نیز ظاهر تهاجمی و خشنی را شاهد هستیم که به لطف تغییر فرم سپر به همراه دیفیوزر دوگانه و باله بلند به دست آمده است. باله عقب فیبرکربنی از دو تکه تشکیل شده که هر دو به صورت دستی قابل تنظیم هستند. افزون بر این، قسمت بالایی باله به صورت الکترونیکی تا ۲۰ درجه تغییر زاویه می دهد.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

قسمت های مختلفی در بدنه از فیبرکربن ساخته شده اند تا وزن خودرو کاهش یابد. از جمله این قطعات می توان به سقف و صندوق عقب، باله عقب، دسته گیربکس و میل موج گیر جلو اشاره کرد. بدین ترتیب، بدنه مرسدس بنز AMG GT بلک سریز افزون بر وزن کم، از مقاومت قابل توجهی برخوردار است. سفتی بدنه و سیستم تعلیق شاید سواری راحت خودرو را فدا کند، اما با توجه به ماهیت مسابقه ای خودرو، این موضوع چندان برای خریداران آزاردهنده نخواهد بود.

در بحث سیستم تعلیق و سواری، نسخه بلک سریز از کویل اورهای تنظیم شونده مورد استفاده در مدل AMG GT R بهره می برند. با استفاده از فناوری AMG Ride Control، میزان بازی کمک فنرها در هر چرخ به صورت الکترونیکی کنترل می شود. این فناوری در مدل بلک سریز به روزرسانی شده و انبوهی از حالت های مختلف رانندگی و تنظیماتی اعم از زاویه کمبر و سختی میل موج گیر را ارائه می دهد.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز از نظر ظاهری نیز از سایر نسخه ها متفاوت است. تغییرات انجام گرفته، از جمله رینگ های مخصوص AMG در بدنه و تریم و دوخت مخصوص نارنجی در کابین، چهره این خودرو را متمایز ساخته است. رینگ های مخصوص ده‌پره خودرو در جلو با سایز ۱۹ اینچ و در عقب با سایز ۲۰ اینچ در لاستیک های میشلن پایلوت سوپرکاپ قرار گرفته اند.

تاکنون قیمت GT Balck Series از سوی مرسدس بنز منتشر نشده است، اما با توجه به قدرت و آپشن های فراوان درنظر گرفته شده برای خودرو، بدون شک سوپراسپرت جدید مرسدس ارزان قیمت نخواهد بود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.