هر آن چه از ب ام و سری 5 جدید می دانیم

ب ام و سری 5 جدید
ب ام و سری ۵ جدید

نسل جدید ب ام و سری ۵ جدید قرار است سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی شود، اما در این مقاله ما مشخصات احتمالی این خودرو را با توجه به آن چه در نمونه های اولیه دیده می شد بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

در ماه های گذشته تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه سری ۵ جدید منتشر شد و با توجه به این تصاویر تقریباً می دانیم با چه خودرویی طرف هستیم. براساس آن چه در این تصاویر دیده می شد و براساس اطلاعاتی که از کمپانی ب ام و منتشر شده بود، رندر طراحی این خودرو ترسیم شده است که در عنوان مقاله می بینید و احتمالاً نسل جدید ب ام و سری ۵ طراحی نزدیک به این رندر را خواهد داشت. نسل فعلی سری ۵ در سال معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ فیس لیفت این خودرو به بازار آمد و حالا جای تعجبی ندارد که نوبت به معرفی نسل جدید رسیده باشد.

مشخصات فنی احتمالی در ب ام و سری ۵ جدید

ب ام و سری 5 جدید
ب ام و سری ۵ جدید

براساس سیاست گذاری های جدید باواریایی ها می دانیم که نسل جدید سری ۵ جدید بر مبنای پلتفرم جدید این کمپانی ساخته خواهد شد و بر این اساس، پیشرانه های بنزینی (هیبرید)، دیزل، پلاگین هیبرید و تمام برقی را در این خودرو خواهیم داشت که احتمالاً نسخه تمام برقی نام i5 را خواهد داشت. بیش ترین تصاویر جاسوسی از نسخه پلاگین هیبرید سری ۵ جدید ثبت شده است که نشان می دهد این کمپانی در حال حاضر توسعه این محصول را پیش می برد.

پیشرانه های بنزینی در نسل جدید سری ۵، نسخه به روزشده از موتورهای ۴ و ۶ سیلندر فعلی خواهند بود که در سیستم هیبرید راندمان بهتری برای آن ها ثبت می شود. در نسخه پلاگین هیبرید پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر را خواهیم داشت که به همراه یک یا دو موتور برقی تأمین قدرت را انجام می دهند و نهایت قدرتی در محدوده ۵۰۰ اسب بخار را ثبت می کنند، اما جذاب ترین نسخه از ب ام و سری ۵ جدید نسخه M اسپرت آن است که براساس گزارش های غیررسمی در این نسخه پیشرانه ۴.۴ لیتری تویین توربوشارژ V8 را خواهیم داشت که در سیستم پلاگین هیبرید به همراه دو موتور برقی کار می کند و نهایت قدرت در این نسخه به ۷۵۰ اسب بخار می رسد و عملکرد فنی نزدیک به سوپرکارها برای این خودرو ثبت می شود.

اما حالا به نسخه تمام برقی می رسیم که احتمالاً با نام i5 عرضه می شود و طراحی جلوپنجره با نسخه معمولی متفاوت خواهد بود و قطعاتی آبی رنگ در بدنه به کار خواهد رفت تا مشخص باشد با یک خودروی تمام برقی از ب ام و طرف هستیم. نسخه برقی از ب ام و سری ۵ جدید در تریم پایه با تک موتور برقی در محور عقب می آید که حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و تأمین انرژی در این نسخه به وسیله پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تأمین می شود که قبلاً در ب ام و iX دیده بودیم، اما نسخه قوی تر که با پسوند xDrive50 شناخته می شود مجهز به دو پیشرانه برقی در دو محور می شود که نهایت قدرت را به ۵۰۰ اسب بخار می رسانند. در این نسخه تأمین انرژی به وسیله پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی انجام می شود که با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (براساس استاندارد WLTP) پیمود. همچنین شایعات حاکی از آن است که نسخه M5 برقی هم خواهیم داشت که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد، البته هنوز این اطلاعات رسمی نیست.

طراحی  احتمالی در ب ام و سری ۵ جدید

ب ام و سری 5 جدید
ب ام و سری ۵ جدید

طراحی بدنه در نسل جدید ب ام و سری ۵ با حفظ اصول طراحی نسل قبلی انجام شده است و طراحی مثل سری ۴ آنچنان متفاوت نیست. در نمای جلو، چراغ هایی تهاجمی تر داریم و جلوپنجره بزرگ تر طراحی شده است. شیب سقف باعث شده است ظاهری کوپه در این سدان نیمه لوکس به وجود آید. در نمای عقب چراغ های تمام ال ای دی باریک تر را داریم که احتمالاً با یک نوار ال ای دی به هم متصل می شوند و در مجموع، طراحی ب ام و سری ۵ جدید با حفظ اصول طراحی فعلی مدرن تر و البته زیباتر خواهد بود. درون کابین اما به نظر می رسد که طراحی انقلابی تر باشد و صفحه نمایش لمسی یکپارچه را در این خودرو داشته باشیم که در مدل iX هم دیده می شد. این صفحه یکپارچه شامل یک صفحه نمایش ۱۴.۹ اینچی اطلاعات و سرگرمی و ۱۲.۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال می شود که در هر دو آن ها آخرین نسخه از سیستم های ب ام و نصب خواهد بود. علاوه بر امکاناتی که انتظار می رود در سدان لوکسی مثل سری ۵ داشته باشیم، سیستم نیمه خودران پیشرفته هم در این خودرو خواهیم داشت.

ب ام و سری 5 جدید
ب ام و سری ۵ جدید

نسخه تمام برقی ب ام و سری ۵ جدید رقیب مستقیم مرسدس بنز EQE خواهد بود و رقبای بعدی این خودرو آئودی A6 ای ترون و نسل بعدی تسلا مدل S خواهند بود. اطلاعات عنوان شده در این مقاله صرفاً گزارش هایی غیررسمی در مورد ب ام و سری ۵ جدید بود و برای اطلاعات بیش تر باید صبر کرد و دید در نهایت، ب ام و این سدان محبوب را با چه مشخصاتی عرضه خواهد کرد. نکته مهمی که در مورد سری ۵ جدید وجود دارد آن است که این خودرو آخرین مدل جدید از نشان ب ام و است که با پیشرانه بنزینی عرضه می شود و بعد از این مدل، تمامی مدل های جدید این کمپانی تمام برقی خواهند بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات احتمالی در نسخه پلاگین هیبرید ب ام و سری ۵ جدید چگونه است؟

در نسخه پلاگین هیبرید پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر را خواهیم داشت که به همراه یک یا دو موتور برقی تأمین قدرت را انجام می دهند و نهایت قدرتی در محدوده ۵۰۰ اسب بخار را ثبت می کنند.

نسخه تمام برقی از ب ام و سری ۵ جدید با چه مشخصاتی عرضه خواهد شد؟

نسخه برقی از ب ام و سری ۵ جدید در تریم پایه با تک موتور برقی در محور عقب می آید که حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و تأمین انرژی در این نسخه به وسیله پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تأمین می شود که قبلاً در ب ام و iX دیده بودیم. اما نسخه قوی تر، که با پسوند xDrive50 شناخته می شود، مجهز به دو پیشرانه برقی در دو محور می شود که نهایت قدرت را به ۵۰۰ اسب بخار می رسانند. در این نسخه تأمین انرژی به وسیله پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی انجام می شود که با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (براساس استاندارد WLTP) پیمود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.