ب ام و سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱ رونمایی شد

ب ام و سری 5 2021

پس از انتشار عکس های جاسوسی و تیزری فراوان از سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱، شرکت «ب ام و» بالاخره از این مدل به صورت رسمی رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت ب ام و به تازگی از مدل فیس لیفت سدان میان رده سری ۵ رونمایی کرده است. افزون بر تغییرات ظاهری جدید، که بیش تر به طراحی سری ۳ نزدیک است، ب ام و انتخاب های جدیدی را برای پیشرانه های پلاگین و مایلد هیبریدی نیز درنظر گرفته است.

ب ام و سری 5 2021

 اگر علاقه مند به فیس لیفت های چشمگیر و زبان طراحی کاملاً جدید هستید، باید گفت سری ۵ جدید چندان به مذاق تان خوش نخواهد آمد، اما طراحان ب ام و به لطف تغییر در حالت چراغ و سپرهای جلو و عقب، ظاهر جذاب تری به ب ام و سری ۵ فیس لیفت بخشیده اند. در نمای جلو شاهد قرارگیری چراغ های LED با کاسه چراغ جدید هستیم و ابعاد جلوپنجره نیز کمی بزرگ تر شده است.

ب ام و سری 5 2021

افزون بر این، فرم ورودی های هوا نیز تغییر یافته و سپر عریض تر شده است. در نمای عقب هم تغییراتی در ظاهر چراغ های Lشکل LED صورت گرفته تا هماهنگی جذابی را با چراغ های جلو به وجود آورد. ظاهر سپر و خروجی های اگزوز نیز به روزرسانی شده است.

کابین

ب ام و سری 5 2021

در کابین ب ام و سری ۵ فیس لیفت تغییرات چشمگیری صورت نگرفته است. مدل مذکور اکنون از جدیدترین سیستم سرگرمی ب ام و با نام iDrive 7 بهره می برد. برای پشت آمپر دیجیتالی یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی نصب شده و نمایشگر دیگری با همین سایز برای سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است.

ب ام و سری 5 2021

سیستم نرم افزاری مسیریابی ب ام و، اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به صورت استاندارد در تمامی مدل های سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱ قابل استفاده خواهد بود.

ویژگی های فنی

ب ام و برای سال ۲۰۲۱ نیز همچنان از چینش چهار پیشرانه برای مدل های ۵۳۰i، ۵۳۰e پلاگین هیبریدی، ۵۴۰i و M550i بهره خواهد برد. بدون شک مهم ترین اتفاق اضافه شدن پیشرانه ۴۸ ولتی مایلد هیبریدی برای مدل ۵۴۰i است.

ب ام و سری 5 2021

به گفته ب ام و، این سیستم در بهره وری بیش تر مصرف سوخت پیشرانه ۶ سیلندر خودرو تأثیر بسزایی خواهد داشت. با استفاده از سیستم جدید، قدرت پیشرانه به ۳۳۵ اسب بخار می رسد و سرعت گیری در زمان کم تری انجام می گیرد. در مدل ۵۳۰e با استفاده از پیشرانه پلاگین هیبریدی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، در مجموع ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می شود.

ب ام و سری 5 2021

قدرت این مدل در مقایسه با نسخه قبل فیس لیفت، ۴۰ اسب بخار افزایش یافته و با استفاده از ویژگی “XtraBoost”، سرعت گیری به مدت ۱۰ ثانیه با بیش ترین توان انجام می گیرد. در مدل M550i xDrive با استفاده از پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری تویین توربوشارژ، ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می شود.

ب ام و سری 5 2021

بدین ترتیب، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۳٫۶ ثانیه انجام می گیرد. بیشینه سرعت خودرو هم با استفاده از لاستیک های قدرتی به ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت می رسد. جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه نیز توسط مهندسان ب ام و به روزرسانی شده تا عمل تعویض دنده را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهد.

قیمت

ب ام و سری 5 2021

قیمت مدل پایه ای ۵۳۰i از ۵۴٫۲۰۰ دلار آغاز می شود که نسبت به مدل ۲۰۲۰، ۳۰۰ دلار افزایش یافته است. قیمت مدل های ۵۳۰e پلاگین هیبریدی و ۵۴۰i نیز به ترتیب به ۵۷٫۲۰۰ و ۶۱٫۷۵۰ دلار می رسد. با سفارش سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها (xDrive) مبلغ ۲۳۰۰ دلار به قیمت خودرو افزوده می شود. در نهایت قیمت مدل قدرتمند M550i با افزایش قیمت تنها ۱۵۰ دلار به ۷۶٫۸۰۰ دلار می رسد. ثبت سفارش برای مدل فیس لیفت ب ام و سری ۵ هم اکنون آغاز شده و اولین نمونه ها در ماه ژوئن به مشتریان تحویل داده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.