نیسان X-Trail مدل 2023 برای بازار اروپا معرفی شد

نیسان X-Trail مدل 2023
X-Trail مدل ۲۰۲۳

نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ جدیدترین محصول کمپانی ژاپنی نیسان برای قاره سبز است که با پیشرانه های برقی سازی شده به بازار می آید.

مدیران 777 مدیران 777

نسل چهارم X-Trail سرانجام به بازار اروپا آمد. این در حالی است که برادر آمریکایی آن یعنی نیسان روگ حدود دو سال پیش برای بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شد. البته نسخه بازار اروپا با پیشرانه های برقی سازی شده و به صورت انحصاری برای این بازار عرضه می شود. در ادامه، نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ را به طور کامل بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳

مهم ترین بخش در مورد این کراس اوور مشخصات فنی آن است و اینجاست که تفاوت های اساسی رقم می خورد. نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ با پیشرانه های مختلف به بازار اروپا می آید. در نسخه پایه پیشرانه ۱.۵ لیتر بنزینی توربوشارژ را داریم که با تراکم متغیر در سیستم هیبرید ملایم کار می کند. سیستم هیبرید در این نسخه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک به محور جلو منتقل می شود. این نسخه در ۹.۶ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و نهایت سرعت در آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

نیسان X-Trail مدل 2023
X-Trail مدل ۲۰۲۳

اما اگر به دنبال نسخه ای قوی تر از نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ باشید باید به سراغ مدل e-Power بروید که در نسخه های تک و دو دیفرانسیل عرضه می شود. در این نسخه پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در مدار قدرت قرار نمی گیرد و تنها به عنوان ژنراتور موتورهای برقی عمل می کند. نهایت قدرت در نسخه تک دیفرانسیل جلو به ۲۰۱ اسب بخار می رسد، شتاب‌گیری در ۸ ثانیه انجام می شود و نهایت سرعت هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. در نسخه دو دیفرانسیل با اضافه شدن موتور در عقب نهایت قدرت به ۲۱۱ اسب بخار می رسد، شتاب‌گیری در ۷ ثانیه رقم می خورد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نکته مهم در مورد نسخه دو دیفرانسیل نیسان X-Trail آن است که توزیع الکترونیکی گشتاور را در محورها داریم و همین باعث می شود هندلینگ بهتر شود و چسبندگی بسته به شرایط ارتقا پیدا کند.

طراحی بدنه و کابین نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳

پیدا کردن تفاوت میان نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ و روگ بسیار مشکل است، چراکه خط طراحی همان چیزی است که در روگ دیده می شد. طراحی ایکس تریل جدید دقیقاً شبیه نسخه بازار ژاپن است که چند هفته پیش رونمایی شد و زبان طراحی جدید نیسان را در خود دارد. این شباهت فقط مربوط به طراحی بدنه نیست و در داخل هم همین شباهت ها را می بینیم. یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی مخصوص نیسان موسوم به نیسان کانکت را در دسترس قرار می دهد و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر جلوآمپر دیجیتال این خودرو را نمایش می دهد. در این خودرو ۷ ایربگ به صورت استاندارد به کار رفته است که یک ایربگ بین راننده و شاگرد قرار می گیرد. در داخل سعی شده است ارتقای کیفیت متریال را داشته باشیم و همه چیز دقیقاً مثل نسل قبل خیلی کاربردی طراحی شده است.

کابین نیسان X-Trail مدل 2023
کابین X-Trail مدل ۲۰۲۳

در نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ دسترسی به ردیف های عقب آسان تر شده است و تهویه جداگانه را برای ردیف دوم داریم. به صورت آپشنال می توان این کراس اوور را سه ردیفه سفارش داد که البته فضای پا برای ردیف سوم کم خواهد بود و برای کودکان مناسب تر است. تهویه اتوماتیک دوکاناله، کروز کنترل، ترمز هوشمند، ترمز پارک برقی و… از دیگر امکانات کراس اوور جدید نیسان برای بازار اروپاست.

زمان عرضه و قیمت نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳

نیسان X-Trail مدل 2023
X-Trail مدل ۲۰۲۳

این کراس اوور پاییز امسال به بازار اروپا می آید و به عنوان پرچم‌دار جدید مجموعه محصولات نیسان در اروپا شناخته می شود. سفارش گذاری در بازار بریتانیا آغاز شده است و پایه قیمت ۳۷ هزار دلاری را برای این خودرو داریم و نهایت قیمت به ۵۵.۷۳۱ دلار می رسد. در اروپا تویوتا راو۴، سوبارو فارستر، فولکس واگن تیگوان آلسپیس، اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ رقبای نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ محسوب می شوند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

X-Trail مدل ۲۰۲۳ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه پایه پیشرانه ۱.۵ لیتر بنزینی توربوشارژ را داریم که با تراکم متغیر در سیستم هیبرید ملایم کار می کند. سیستم هیبرید در این نسخه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک به محور جلو منتقل می شود. این نسخه در ۹.۶ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و نهایت سرعت در آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

X-Trail مدل ۲۰۲۳ در نسخه قدرتمند چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه دو دیفرانسیل با اضافه شدن موتور در عقب نهایت قدرت به ۲۱۱ اسب بخار می رسد، شتاب‌گیری در ۷ ثانیه رقم می خورد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

نیسان X-Trail مدل ۲۰۲۳ چه رقبایی در اروپا دارد؟

در اروپا تویوتا راو۴، سوبارو فارستر، فولکس واگن تیگوان آلسپیس، اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ رقبای X-Trail مدل ۲۰۲۳ محسوب می شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.