معرفی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2022

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2022
میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

بهمن ماه بود که نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر معرفی شد و حالا نوبت به میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ رسیده است تا با قدرت برقی بیش تر جایگزین مدل قبل شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فهرست مطالب

پس از معرفی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر، همه منتظر ارائه نسخه پلاگین هیبرید این خودرو بودند. اوتلندر پلاگین هیبرید از جمله خودروهای پلاگین هیبرید شاخص در جهان است که در نسل قبلی به بازار ایران هم آمد و در مجموع، توانست در بازارهای هدف از جمله پلاگین هیبرید های خوب و کارآمد باشد. سرانجام پس از منتشر شدن تیزرها و تصاویر مختلف در دو سه ماه اخیر، کمپانی میتسوبیشی از میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ پرده برداشته که این خودرو در نسل جدیدش ارتقای محسوسی در قدرت، تکنولوژی، ایمنی و رنج برقی داشته است. فروش این خودرو اواسط دسامبر در ژاپن آغاز خواهد شد و پس از آن در نیمه اول ۲۰۲۲ در بازارهای استرالیا و نیوزلند عرضه این محصول را خواهیم داشت و در نهایت، نیمه دوم ۲۰۲۲ این خودرو وارد بازار آمریکای شمالی می شود.

مدیران 777 مدیران 777

ارتقای پیمایش برقی در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2022
میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

در میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ پک باتری ۲۰ کیلووات ساعتی را داریم که انرژی آن امکان پیمایش ۸۷ کیلومتری را (براساس استاندارد WLTP) در حالت برقی فراهم می کند. این میزان پیمایش در مقایسه با نسل قبلی تقریباً دوبرابر شده و علاوه بر این، با بزرگ تر شدن باک بنزین، پیمایش ترکیبی هم نسبت به نسل قبل افزایش داشته است.

مشخصات فنی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

کمپانی میتسوبیشی هنوز اعداد دقیق را در مورد خروجی ترکیبی پیشرانه هیبرید این خودرو منتشر نکرده است، اما احتمالاً در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۲۷ اسب بخاری را خواهیم داشت که در نسل قبل دیده می شد. در هر حال، کمپانی میتسوبیشی ادعا می کند که در نسل جدید پیشرانه های برقی در محور عقب و جلو ۴۰ درصد خروجی بیش تری دارد. در نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبرید تقویت عملکرد سیستم های برقی باعث شده است قدرت بیش تر را همزمان با بهبود مصرف داشته باشیم و همچنین طراحی جدید پک باتری و واحد کنترل باعث شده است بیش ترین میزان فضا را در کابین نسل جدید اوتلندر PHEV داشته باشیم.

اوتلندر پلاگین هیبرید
اوتلندر پلاگین هیبرید

هفت حالت رانندگی مختلف برای اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است که حالت های عادی، آسفالت (Tarmac)، ماسه، برف، گل، اقتصادی و پاور نام دارند. در این بین، در حالت پاور میزان گشتاور در مدار قدرتی افزایش پیدا می کند تا بهترین شتابگیری را در این حالت داشته باشیم. در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ سیستم تمام چرخ محرک مخصوص میتسوبیشی موسوم به S-AWC را دارد که تقسیم قدرت بین چرخ ها را به صورت هوشمند و دقیق انجام می دهد و در کنار این سیستم توزیع برداری گشتاور (AYC) را در چرخ های عقب داریم تا بهترین عملکرد حرکتی را در این خودرو داشته باشیم. از آن جا که سیستم های این خودرو با نیسان روگ یا همان ایکس تریل جدید مشترک است، طبیعتاً در مقایسه با نسل قبل هتندلینگ و عملکرد به صورت محسوسی ارتقا داشته است.

طراحی بدنه و کابین در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

اوتلندر پلاگین هیبرید
اوتلندر پلاگین هیبرید

همان طور که انتظار می رود طراحی در بدنه و کابین دقیقاً همان چیزی است که در نسل جدید اوتلندر دیده بودیم و تنها بج های PHEV هستند که روی بدنه نقطه تمایز این خودرو را از مدل معمولی رقم می زنند. علاوه بر این، در این مدل درگاه شارژ پلاگین هیبرید هم دیده می شود، اما غیر از موارد ذکرشده باقی المان های طراحی یکسان هستند و حتا رینگ ها با مدل بنزینی معرفی شده یکسان است.

کابین اوتلندر پلاگین هیبرید
کابین اوتلندر پلاگین هیبرید

درون کابین، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و در وسط، صفحه نمایش دیگری با اندازه ۹ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که تنظیمات مستقل هیبرید را در خودش دارد. درون کابین با توجه به قرارگیری پک باتری در کف، سه ردیف صندلی را داریم که به نظر می رسد فضای پای کافی در هر ردیف ارائه می شود، اگرچه کمپانی هنوز اعداد مربوط به میزان فضا را منتشر نکرده است.

اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ امکانات ایمنی خوبی نظیر کروز تطبیق پذیر، رادار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور و سیستم پیشگیری از تصادف را دارد و علاوه بر این، سیستم نیمه خودران را در این خودرو خواهیم داشت. قیمت تریم های مختلف این کراس اوور هنوز اعلام نشده است و احتمالاً در زمانی نزدیک به عرضه، این مشخصات هم اعلام خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

کمپانی میتسوبیشی هنوز اعداد دقیق را در مورد خروجی ترکیبی پیشرانه هیبرید این خودرو منتشر نکرده است، اما احتمالاً در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۲۷ اسب بخاری را خواهیم داشت که در نسل قبل دیده می شد. در هر حال، کمپانی میتسوبیشی ادعا می کند که در نسل جدید پیشرانه های برقی در محور عقب و جلو ۴۰ درصد خروجی بیش تری دارد.

چه حالت های رانندگی را در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ داریم؟

هفت حالت رانندگی مختلف برای اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است، که حالت های عادی، آسفالت (Tarmac)، ماسه، برف، گل، اقتصادی و پاور نام دارند. در این بین، در حالت پاور میزان گشتاور در مدار قدرتی افزایش پیدا می کند تا بهترین شتابگیری را در این حالت داشته باشیم.

چه امکانات شاخصی در اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ دیده می شود؟

درون کابین صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و در وسط صفحه نمایش دیگری با اندازه ۹ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که تنظیمات مستقل هیبرید را در خودش دارد. علاوه بر این، اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ امکانات ایمنی خوبی نظیر کروز تطبیق پذیر، رادار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کورد و سیستم پیشگیری از تصادف را دارد و علاوه بر این، سیستم نیمه خودران را در این خودرو خواهیم داشت.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.