معرفی مرسدس بنز EQS نسخه AMG با 751 اسب بخار قدرت

EQS نسخه AMG
EQS نسخه AMG

حدود چهار ماه پیش بود که مرسدس بنز از پرچم دار خودروهای برقی خود پرده برداشت. اکنون نوبت به نسخه قدرتمند آن، مرسدس بنز EQS نسخه AMG، رسیده است تا معرفی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

مرسدس AMG یا همان آ اِم گِ کمپانی زیرمجموعه دایملر است که محصولات مرسدس بنز را تیون کرده است و به بازار عرضه می کند. عملکرد مرسدس AMG را می توان مشابه آن چیزی دانست که در سری M ب ام و انجام می شود، یعنی در این مجموعه، تقویت فنی و تغییرات ظاهری براساس مهندسی های دقیق باعث می شود محصول نهایی اسپرت تر و قدرتمندتر از محصول نهایی باشد. پیش تر مدل های بنزینی زیادی را از مرسدس دیده بودیم که براساس طراحی این مجموعه تیون شده بودند، اما کار این مجموعه محدود به مدل های بنزینی نیست و حالا پرچم دار برقی های مرسدس بنز با نام مرسدس بنز EQS نسخه AMG معرفی شده است که ویژگی های جذابی دارد.

مشخصات فنی

EQS نسخه AMG
EQS نسخه AMG

این خودرو اولین محصول AMG در سری EQ محسوب می شود و آماده ورود به بازار آمریکاست. مهندسان AMG نشان داده اند که می توانند خودروهای برقی را هم بسیار خوب تیون کنند و با تغییرات اعمال شده دو پیشرانه برقی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نهایت قدرت ۶۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند. با این که این اعداد به خودی خود عالی به نظر می رسند، اما با سفارش داینامیک پلاس در این خودرو می توانید قدرت را به ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور را به ۱۰۲۰ نیوتن متر ارتقا دهید. توجه داشته باشید قدرت و گشتاور ذکرشده تنها در حالت رانندگی Race Start وارد مدار می شود.

با قدرت بالا از این دو پیشرانه مرسدس بنز EQS نسخه AMG در ۳.۴ ثانیه شتاب گیری می کند که این عدد در نسخه استاندارد ۳.۸ ثانیه بود. با انتخاب پکیج داینامیک پلاس نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده) می رسد که این عدد در نسخه معمولی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو مجهز به پک باتری ۴۰۰ ولتی لیتیوم یونی است که ظرفیت ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت را دارد و سیم کشی این خودرو به صورت مخصوص توسط تیم AMG انجام شده است تا بهترین عملکرد برقی را در آن شاهد باشیم. میزان پیمایش با هر بار شارژ، براساس ادعای کمپانی، عددی بین ۵۲۶ تا ۵۸۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) است که در مقایسه پیمایش ۷۷۰ کیلومتری در نسخه معمولی کم تر است، اما دقت داشته باشید، تیم AMG در ساخت EQS نسخه AMG عملکرد فنی را مدنظر داشته و نه میزان پیمایش، که در مجموع، با وزن ۲.۶۵۵ کیلوگرمی در این خودرو عملکردی بی نظیر را می بینیم.

امکانات خاص

EQS نسخه AMG مدل 2022
EQS نسخه AMG مدل ۲۰۲۲

در این خودرو به صورت استاندارد فرمان پذیری چرخ های عقب تا ۹ درجه را داریم که هم هندلینگ را بهبود می دهد و هم شعاع چرخش بدنه کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق فعال بادی مخصوص به AMG را در این برقی اسپرت می بینیم که با سیستم چهاراتصاله تعلیق جلو و چنداتصاله تعلیق عقب هماهنگ عمل کرده است تا بهترین سواری را در مرسدس بنز EQS نسخه AMG داشته باشیم. سیستم ترمز در این سدان بزرگ برقی شامل دیسک ۴۱۵ میلی متری با کلیپر ۶ پیستونه در جلو و دیسک ۴۴۰ میلی متری با کلیپر تک پیستونه در عقب می شود و در ترمزها سیستم آی بوستر به کار رفته است تا از فرآیند ترمزگیری هم تأمین انرژی برای باتری ها را داشته باشیم.

مهندسان AMG به فکر کسانی که شیفته صدای موتورهای قدرتمند هستند هم بوده اند و سیستم صوتی در مرسدس بنز EQS نسخه AMG به کار برده اند که هم در خارج و هم در داخل، بسته به نوع حالت رانندگی، صدای ساختگی موتور را داشته باشیم.

طراحی

EQS نسخه AMG مدل 2022
EQS نسخه AMG مدل ۲۰۲۲

در طراحی بدنه همان طراحی‌ای را می بینیم که در مرسدس بنز EQS نسخه AMG لاین دیده می شد و همان سپر هاس اسپرت در جلو و عقب دیده می شوند. البته یک تغییر وجود دارد که این خودرو را از دیگر نسخه ها متمایز می کند و آن هم به کار رفتن خطوط عمودی کرومی در قسمت جلوپنجره است. علاوه بر آن، اسپویلر عقب بزرگ تر طراحی شده و رینگ های ۲۱ یا ۲۲ اینچی با دو طراحی خاص برای این خودرو قابل سفارش است.

EQS نسخه AMG مدل 2022
EQS نسخه AMG مدل ۲۰۲۲

مشتریان EQS نسخه AMG می توانند برای این خودرو پکیج مخصوص AMG با نام نایت پکیج دارک کروم را سفارش دهند که با انتخاب آن قطعاتی فیبرکربنی اضافه می شوند و کلیپرهای ترمز قرمزرنگ خواهند بود. مهم ترین نکته در طراحی EQS آیرودینامیک بودن بدنه آن بود که در محصول AMG هم این آیرودینامیک بودن حفظ شده است تا همچنان ضریب درگ ۰.۲ را در این خودرو نیز ببینیم.

طراحی کابین

کابین EQS نسخه AMG مدل 2022
کابین EQS نسخه AMG مدل ۲۰۲۲

درون کابین، هایپر اسکرین معروف مرسدس بنز به صورت استاندارد دیده می شود که آخرین نسخه از سیستم های اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز MBUX بر آن نصب شده است که در آن طراحی های اختصاصی AMG برای حالت های مختلف رانندگی در نظر گرفته شده است که در نسخه معمولی دیده نمی شد. صندلی های مخصوص AMG در این سدان اسپرت دیده می شود که به صورت استاندارد روکش چرم آرتیکو را دارند و چرم ناپا به صورت آپشن قابل سفارش است. فرمان مخصوص AMG با روکش چرم در این خودرو به همراه پدال های آلومینیومی، تودوزی قرمزرنگ و کف‌پوش مخصوص باعث می شوند که حس اسپرت بودن بیش تری در کابین مرسدس بنز EQS نسخه AMG داشته باشید.

کابین EQS نسخه AMG مدل 2022
کابین EQS نسخه AMG مدل ۲۰۲۲

مرسدس بنز EQS نسخه AMG، که نام کامل AMG EQS 53 4MATIC پلاس را دارد، قرار است اوایل سال آینده به بازار آمریکا بیاید و قیمت این خودرو هم نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد. مرسدس بنز EQS رقیب مستقیم تسلا مدل S است و حالا نسخه AMG رقیب نسخه پلید تسلا می شود و باید دید با گذشت زمان این دو رقیب چه سهمی از بازار برقی ها خواهند داشت و آیا مرسدس بنز می تواند تسلا را شکست دهد یا خیر.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

مرسدس بنز EQS نسخه AMG چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

دو پیشرانه برقی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نهایت قدرت ۶۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند. با این که این اعداد به خودی خود عالی به نظر می رسند، اما با سفارش داینامیک پلاس در این خودرو می توانید قدرت را به ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور را به ۱۰۲۰ نیوتن متر ارتقا دهید. توجه داشته باشید قدرت و گشتاور ذکرشده تنها در حالت رانندگی Race Start وارد مدار می شود.

میزان پیمایش با هر بار شارژ در مرسدس بنز EQS نسخه AMG چه قدر است؟

میزان پیمایش با هر بار شارژ براساس ادعای کمپانی عددی بین ۵۲۶ تا ۵۸۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) است که در مقایسه پیمایش ۷۷۰ کیلومتری در نسخه معمولی کم تر است، اما دقت داشته باشید تیم AMG در ساخت مرسدس بنز EQS نسخه AMG عملکرد فنی را مدنظر داشته و نه میزان پیمایش.

عملکرد فنی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نسبت به نسخه استداندارد EQS چگونه است؟

با قدرت بالا از این دو پیشرانه مرسدس بنز EQS نسخه AMG در ۳.۴ ثانیه شتاب گیری می کند که این عدد در نسخه استاندارد ۳.۸ ثانیه بود. با انتخاب پکیج داینامیک پلاس نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده) می رسد که این عدد در نسخه معمولی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.