مقایسه تسلا مدل S با مرسدس بنز EQS + تصاویر

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۸ دقیقه

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
مقایسه تسلا S و EQS
مقایسه تسلا S و EQS

تسلا مدل S را می توان برترین خودروی برقی در کلاس سدان های فول سایز و لوکس دانست، اما گویا مرسدس بنز EQS آمده تا معادلات را برای تسلا بر هم زند.

سال ۲۰۱۲ بود که تسلا برای نخستین بار از مدل S پرده برداشت و از آن زمان تاکنون، یعنی به مدت ۹ سال، می توان گفت که تسلا مدل S سلطان سدان های فول سایز و لوکس برقی در دنیا به حساب می آید. البته در سال های اخیر خودروهای دیگری در این کلاس معرفی شده اند که هرکدام می توانستند رقیبی برای مدل S باشند، اما تنها خودرویی که به نظر می رسد یک خطر برای مدل S محسوب می شود مرسدس بنز EQS است که اخیراً با ویژگی های جذابی معرفی شد.

در این مقاله نگاهی مختصر به ویژگی های این دو خودرو داریم و آن ها را با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه طراحی کابین

یکی از مهم ترین شاخصه ها در بررسی خودروها و به خصوص در رده خودروهای الکتریکی، طراحی کابین آن هاست. از آن جا که خودروهای الکتریکی نسل جدیدی در صنعت خودروی جهان هستند پس انتظار می رود درون کابین المان های مدرنی را ببینیم که پیش تر در خودروهای بنزینی دیده نمی شد. همان طور که گفته شد، تسلا مدل S نخستین بار سال ۲۰۱۲ معرفی شد، اما چندی پیش بود که نسخه ای به روزشده و یا به عبارتی یک فیس لیفت جزئی برای این محصول ارائه شد که به خصوص در داخل ویژگی ای جدیدی را ارائه می داد.

در تسلا مدل S به روزشده همان طراحی ساده قبلی را داریم و در وسط، صفحه نمایش ۱۷ اینچی دیده می شود که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر آن، صفحه نمایش دیگر ۱۲.۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال را ارائه می دهد و یک صفحه نمایش ۸ اینچی در عقب برای سرنشینان عقب طراحی شده است. اما در مقابل، مرسدس بنز EQS مجهز به هایپر اسکرین ۵۶ اینچی است که سه صفحه نمایش در آن قرار می گیرند. البته که سفارش هایپر اسکرین در این خودرو آپشنال است که شامل یک صفحه نمایش ۱۷.۷ اینچی در وسط و دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در جلوآمپر و در قسمت شاگرد می شود.

با توضیحات داده شده از نظر ویژگی های مدرن بصری، قطعاً مرسدس بنز EQS از تسلا مدل S برتر است و حتا اگر بخواهیم از نظر زیبایی و لوکس بودن، این خودرو را نسبت به تسلا S مقایسه کنیم، از آن جا که سبک طراحی داخلی بسیار شبیه به آخرین نسل از مرسدس بنز اس کلاس است باید گفت که داخل کابین EQS از تسلا S زیباتر است.

مقایسه طراحی بدنه

تسلا S
تسلا S

با توجه به این که تسلا مدل S قدیمی تر است، پس خیلی عجیب نیست که طراحی بدنه EQS مدرن تر به نظر برسد. دقت کنید از آن جا که با خودروهایی برقی با عملکرد فنی بالا و لوکس طرف هستیم، اصلی ترین نکته در طراحی آیرودینامیک بودن بدنه است. پس باید بدانید در این جا آیرودینامیک بودن بدنه به زیبایی اولویت دارد. از این نظر مرسدس بنز EQS با ضریب درگ ۰.۲ پایین ترین ضریب را در بین خودروهای تولید انبوه دارد و از مدل S آیرودینامیک تر است.

EQS
EQS

اما اگر بخواهیم از بحث بدنه آیرودینامیک و مدرن بگذریم باید بگوییم که انتخاب طراحی بدنه کاملاً سلیقه ای است. تسلا مدل S همچنان ظاهری اسپرت را ارائه می دهد و در مرسدس بنز EQS المان های طراحی لوکس بیش تر دیده می شود. پس برای یک مشتری که اسپرت بودن را ترجیح می دهد همچنان تسلا مدل S انتخاب اول است، اما اگر لوکس و مدرن بودن مدنظر باشد مرسدس بنز EQS انتخاب می شود. در کنار موارد ذکرشده دقت داشته باشید که فاصله محوری در مرسدس بنز EQS به میزان ۲۵۰ میلی متر بیش تر از تسلا مدل S است. پس در نتیجه، فضای کابین بیش تری را در EQS داریم که این لوکس آلمانی از این نظر هم نسبت به رقیب سرسخت آمریکایی خود برتری دارد.

مقایسه عملکرد فنی

EQS
EQS

در این مقایسه ما قوی ترین نسخه ها از این دو خودرو را با هم بررسی می کنیم. مرسدس بنز EQS در قوی ترین نسخه به پکیج باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی مجهز است که در نسخه دوموتوره خروجی نهایت قدرت ۵۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر را دارد. براساس آن چه کمپانی اعلام کرده است، مرسدس بنز EQS در قوی ترین نسخه در مدت زمان ۴.۱ ثانیه شتاب گیری می کند که برای یک سدان فول سایز و لوکس عددی عالی محسوب می شود.

تسلا S
تسلا S

در مقابل، باید قوی ترین نسخه مدل S را در نظر بگیریم که معرفی شده اما هنوز عرضه نشده است. تسلا مدل S در نسخه Plaid قوی ترین مدل اس این کمپانی است که تابستان عرضه خواهد شد. این خودرو با سیستم سه موتوره کار می کند و تأمین انرژی این سه موتور از پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی انجام می شود. تسلا مدل S در نسخه Plaid نهایت قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار را دارد و تنها در ۱.۹ ثانیه شتاب گیری می کند! پس از این نظر، برتری کامل با قوی ترین نسخه از تسلا مدل S است.

مرسدس بنز ادعا می کند با هر بار شارژ کامل EQS قادر خواهید بود مسافت ۷۷۰ کیلومتر را براساس استاندارد WLTP بپیمایید و شارژ سریع ۱۵ دقیقه ای باتری های این خودرو انرژی مورد نیاز برای پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را به شما می دهد که این عدد برای تسلا مدل S 322 کیلومتر است. در مقابل، پیمایش با هر بار شارژ برای تسلا مدل S 628 کیلومتر اعلام می شود که این عدد براساس استاندارد EPA است. پس اگر پیمایش واقعی را مدنظر قرار دهیم از این جهت EQS خودروی برتر میدان است.

مقایسه قیمت

کمپانی مرسدس بنز هنوز قیمت مشخصی برای EQS اعلام نکرده است، اما انتظار می رود در نسخه پایه قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را داشته باشیم که در قوی ترین نسخه ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار به این مبلغ اضافه می شود. این یعنی EQS با تمام جذابیت هایش گران ترین خودرو در این رده است. در مقابل، تسلا مدل S قیمت پایه ۸۰ هزار دلاری را دارد که در نسخه قدرتمند Plaid این عدد به ۱۲۰ هزار دلار می رسد. پس از نظر قیمت تسلا خودرویی به صرفه تر و ارزان تر است، اما جدید و مدرن بودن EQS شاید این اختلاف قیمتی را توجیه کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

طراحی کابین در تسلا مدل S بهتر است یا مرسدس بنز EQS؟

از نظر ویژگی های مدرن بصری، قطعاً مرسدس بنز EQS از تسلا مل S برتر است و حتا اگر بخواهیم از نظر زیبایی و لوکس بودن این خودرو را نسبت به تسلا مدل S مقایسه کنیم، از آن جا که سبک طراحی داخلی بسیار شبیه به آخرین نسل از مرسدس بنز اس کلاس است باید گفت که داخل کابین EQS از تسلا مدل S زیباتر است.

عملکرد فنی در مرسدس بنز EQS در مقایسه با تسلا مدل S چگونه است؟

مرسدس بنز EQS در قوی ترین نسخه به پکیج باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی مجهز است که در نسخه دوموتوره خروجی نهایت قدرت ۵۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر را دارد. براساس آن چه کمپانی اعلام کرده است مرسدس بنز EQS در قوی ترین نسخه در مدت زمان ۴.۱ ثانیه شتاب گیری می کند. تسلا مدل اس در نسخه Plaid با سیستم سه موتوره کار می کند و تأمین انرژی این سه موتور از پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی انجام می شود. تسلا مدل S در نسخه Plaid نهایت قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار را دارد و تنها در ۱.۹ ثانیه شتاب گیری می کند! پس از این نظر برتری کامل با قوی ترین نسخه از تسلا مدل S است.

پیمایش با هر بار شارژ در مرسدس بنز EQS در مقایسه با تسلا مدل S چگونه است؟

مرسدس بنز ادعا می کند که با هر بار شارژ کامل EQS قادر خواهید بود مسافت ۷۷۰ کیلومتر را براساس استاندارد WLTP بپیمایید. در مقابل، پیمایش با هر بار شارژ برای تسلا مدل S 628 کیلومتر اعلام می شود که این عدد براساس استاندارد EPA است. پس اگر پیمایش واقعی را مدنظر قرار دهیم از این نظر EQS خودروی برتر میدان است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.