فورد موستانگ GT به عنوان آمریکایی ترین خودرو جهان شناخته شد!

فورد موستانگ GT
فورد موستانگ GT

خودروهای آمریکایی طرف‌داران بی شماری در سراسر دنیا از جمله کشور خودمان دارند، اما به راستی، آمریکایی ترین خودرو جهان چیست؟ فورد موستانگ GT یا شورولت کامارو؟ اهالی دانشگاه به این پرسش پاسخ داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فهرست مطالب

هر ساله، دانشکده تجارت دانشگاه آمریکایی Kogod در یک گزارش، فهرست خودروهایی را که بیش ترین درصد قطعات ساخت آمریکا در آن ها به کار رفته است منتشر می کند. در گزارش جمع بندی این دانشکده برای سال ۲۰۲۱، فورد موستانگ GT، در نسخه مجهز به گیربکس دستی، با کسب امتیاز ۸۸.۵ درصد بالاترین مقام را به دست آورده است.

مدیران 777 مدیران 777

فاکتورهای امتیازدهی به آمریکایی ها

برای محاسبه این امتیازها، دانشگاه Kogod فقط به این که قطعات از کجا تأمین شده اند نگاه نمی کند، بلکه محل مونتاژ نهایی قطعات هم برای آن ها اهمیت دارد. همچنین محل تولید موتور و گیربکس از فاکتورهای مهم در این جمع بندی است. این که دفتر مرکزی خودروساز در خاک آمریکا باشد و حتا پروژه های تحقیق و توسعه هم در همین کشور انجام شوند، همگی از ملاک های مورد بررسی هستند. به عنوان مثال، ۷۷ درصد از قطعات فورد موستانگ GT از کشورهای آمریکا و کانادا تأمین می شود، اما دیگر فاکتورهای مورد نظر Kogod هم در رساندن امتیاز این خودرو به ۸۸.۵ درصد تأثیرگذار بوده اند. در جدول زیر می توانید فهرست آمریکایی ترین خودروهای جهان را مشاهده کنید که موستانگ GT، طبق انتظار، در جایگاه اول و جزو ۵ خودرو نخست قرار گرفته است.

امتیاز نهاییدرصد قطعات ساخت آمریکا و کاناداخودرورتبه
۸۸.۵۷۷فورد موستانگ GT دنده ای۱
۸۶۷۲شورولت کوروت۲
۸۲.۵۶۵تسلا مدل ۳ استاندارد رنج۳
۸۲.۵۶۵تسلا مدل ۳ پرفورمنس۳
۸۲.۵۶۵تسلا مدل ۳ لانگ رنج۳
۸۰.۵۶۱فورد برانکو ۲.۷ لیتری V6۴
۸۰۶۰تسلا مدل Y۵
۸۰۶۰تسلا مدل S۵
۸۰۶۰فورد اکسپدیشن۵
۸۰۶۰شورولت کلرادو بنزینی۵
۸۰۶۰جمس کنیون بنزینی۵

بررسی عملکرد دیگر برندها

اگر در این باره بیش تر کنجکاو شده اید، بد نیست بدانید تسلا در مجموع بررسی ها با میانگین امتیاز ۸۱ درصد بیش ترین حجم قطعات داخلی را به کار می برد. پس از تسلا، جنرال موتورز و فورد هم میانگین امتیاز ۷۰ درصد را به دست آورده اند. سال گذشته، فورد رنجر توانست به مقام اول در ارزیابی های Kogod دست یابد. در حالی که، امسال به پله شانزدهم سقوط کرده است! دلیل این موضوع را باید کاهش استفاده از قطعات آمریکایی در این تراک دانست. به گونه ای که، این فاکتور برای رنجر از ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۴۵ درصد در ۲۰۲۱ رسیده است. به طور مشابه، شورولت کامارو هم که مقام دوم را در سال ۲۰۲۰ داشت، امسال به رتبه هفتم تنزل کرده است. درصد آمریکایی سازی قطعات کامارو از ۸۳ درصد در ۲۰۲۰ به ۷۸.۵ درصد در ۲۰۲۱ افت کرده است. بنابراین فورد موستانگ GT، با اختلاف زیاد، مقام اول را به خود اختصاص می دهد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار 

منبع: موتور وان

آمریکایی ترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۱ چیست؟

در گزارش جمع بندی این دانشکده برای سال ۲۰۲۱، فورد موستانگ GT، در نسخه مجهز به گیربکس دستی، با کسب امتیاز ۸۸.۵ درصد بالاترین مقام را به دست آورده است.

خودروسازان آمریکایی با چه فاکتورهایی بررسی می شوند؟

برای محاسبه این امتیازها، دانشگاه Kogod فقط به این که قطعات از کجا تأمین شده اند نگاه نمی کند، بلکه محل مونتاژ نهایی قطعات هم برای آن ها اهمیت دارد. همچنین محل تولید موتور و گیربکس از فاکتورهای مهم در این جمع بندی است. این که دفتر مرکزی خودروساز در خاک آمریکا باشد و حتا پروژه های تحقیق و توسعه هم در همین کشور انجام شوند، همگی از ملاک های مورد بررسی هستند.

آمریکایی ترین خودروساز جهان کیست؟

تسلا در مجموع بررسی ها، با میانگین امتیاز ۸۱ درصد، بیش ترین حجم قطعات داخلی را به کار می برد. پس از تسلا، جنرال موتور و فورد هم میانگین امتیاز ۷۰ درصد را به دست آورده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.