تولید شورولت کامارو در سال 2026 برای همیشه متوقف می شود

شورولت کامارو

با وجود تمام شایعاتی که درباره مرگ آن وجود دارد، «شورولت» از تأیید یا تکذیب هر خبری در موردش خودداری می کند! اما کم کم مطمئن شده ایم که ماسل کار محبوب آمریکایی به زودی باید آواز قو را سر دهد! پیش از این هم گزارش هایی درباره پایان زودهنگام «کامارو» به گوش رسیده بود. اما بنا بر آخرین اخبار تاییدشده، گویا شورولت یک مهلت دو ساله دیگر هم به حیات کامارو بخشیده است! به گونه ای که بازنشستگی این خودرو رسماً از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۲۶ موکول شد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شورولت کامارو اکنون در تنگنایی بی سابقه در بازار خودروی آمریکا گرفتار شده است. الان چند سال است که واقعاً کامارو فروش خوبی ندارد! چراکه همیشه پشت سر «فورد موستانگ» ایستاده است! در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، شورولت فقط ۲۲.۲۲۶ دستگاه کامارو را به فروش رساند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، افت ۳۹.۶ درصدی را نشان می دهد. برای مقایسه، موستانگ در همان مدت زمان، آن هم در سالی که با بحران کرونا پیوند زده شد، تقریباً دو برابر کامارو فروش داشته است!

با این تفاسیر، ما چندان هم از شنیدن خبر تصمیم شورولت برای کنار گذاشتن کامارو شگفت زده نشدیم. به خصوص که خودروساز آمریکایی فعلاً هیچ برنامه ای هم برای عرضه جانشین این خودرو ندارد. انتشار این شایعه ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، اما شورولت با به روزرسانی مداوم کامارو، احتمال به واقعیت پیوستن آن ها را به شدت کاهش داده بود.

اما در گزارش های منتشرشده از سوی رسانه های استرالیایی، کورسوی امیدی دیده می شود. برای سال ۲۰۲۱ قرار است نسخه های “SS” و “ZL1” تحت پوشش خودروهای خاص «جنرال موتورز» یا همان “GMSV” بازگردانده شوند. انتشار این خبر، این امید را به وجود می آورد که شورولت بتواند با خودروهای نام برده در مسابقات قهرمانی سوپرکارها در ۲۰۲۲ هم شرکت کند. در این که دوران اسطوره هایی همچون کامارو با پیش‌روی دنیا به سمت خودروهای پاک در حال تمام شدن است تردید نکنید. اگرچه کمپانی شورولت هیچ چیز را تأیید یا تکذیب نمی کند، اما ما امیدواریم که به هر روشی که امکان پذیر باشد، نام و جایگاه ماسل کار اصیل این شرکت تا دهه های آینده هم حفظ گردد. حداقل تا قبل از شروع تصرف جهان از سوی الکتریکی ها!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار 

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.