فورد موستانگ شلبی GT500 سریع تر است یا مک لارن ۷۲۰S؟ + ویدیو

شلبی GT500 یا مک لارن ۷۲۰S

بی شک رقابت خودروهایی همچون «شلبی GT500» و «مک لارن ۷۲۰S» می تواند برای هر ماشین‌بازی جذاب و دیدنی باشد. رقابتی که نتیجه آن هم جای بحث فراوان دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ویدیویی که امروز برای شما به اشتراک گذاشته ایم توسط تیم “Drag Times” تهیه شده است. سوپراسپرت معروف و سرشناس ۷۲۰S به نبرد جدیدترین نسل شلبی GT500 آمده تا در یک درگ شبانه بر روی آسفالت مرطوب یکدیگر را به چالش بکشند. اکنون پرسش اصلی این است: برنده کدام یک می تواند باشد؟

بیایید بیش تر درباره خودروها صحبت کنیم. نماینده نارنجی رنگ انگلیسی ها، در این رقابت، مک لارن ۷۲۰S مدل ۲۰۱۸ است که به موتور ۴٫۰ لیتری تویین توربو ۸ سیلندر مجهز شده و قدرت غول آسای ۷۱۰ اسب بخاری را تولید می کند. به جز تایرهای Toyo R888R، اصلاح و ارتقای دیگری در محصول مک لارن نمی توان مشاهده کرد. این یک سوپراسپرت دیفرانسیل عقب است که از گیربکس ۷ دنده دو کلاچه بهره می برد. وزن این اتومبیل به ۱۴۴۲ کیلوگرم می رسد.

در آن طرف، اسب محبوب آمریکایی با رنگ آبی به میدان آمده است. شلبی GT500 در مدل ۲۰۲۰ از پیشرانه ۵٫۲ لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر برخوردار است که در زیر کاپوت آرمیده و ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. اما شلبی GT500 حاضر در این مسابقه، برخلاف رقیب بریتانیایی، تغییراتی به خود دیده است. منبع اگزوز و کیت مکش از نوع تیونینگ شده هستند که توان نهایی خودرو را به ۸۰۰ اسب بخار می رسانند. نکته جالب این که شلبی GT500 هم مشابه با ۷۲۰S از تایرهای Toyo و گیربکس ۷ دنده استفاده می کند، اما نقطه‌ضعف موستانگ شلبی وزن سنگین تر آن است که حدوداً به ۱۹۱۶ کیلوگرم می رسد!

اکنون دوست نداریم نتیجه رقابت را فاش کنیم، اما حقیقتاً از نتیجه ای که شلبی GT500 گرفت شگفت زده شدیم! لازم به یادآوری نیست که صدای طنین اندازی که این خودرو تولید می کند از سیستم اگزوز تقویت شده آن استخراج می شود. با توجه به قدرت نزدیک موتورهای دو خودرو فاصله آن ها با یکدیگر، در این درگ یک چهارم مایل، هرگز طولانی نمی شود. بیش از این سخن نمی گوییم، از تماشای مسابقه لذت ببرید!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.