عملکرد راضی کننده مرسدس بنز S کلاس در تست موس + ویدیو

تست موس مرسدس بنز S کلاس
تست موس مرسدس بنز S کلاس

حالا نوبت به آخرین نسخه از سدان لوکس مرسدس بنز رسیده است تا در تست موس مورد ارزیابی قرار گیرد. در این تست عملکرد مرسدس بنز S کلاس را در تست موس بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

معرفی تست موس و تاریخچه آن

تست موس معیاری برای سنجش پایداری خودروها با تغییر مسیر است. لغت موس در انگلیسی به معنای گوزن است و به همین دلیل به آن، نام تست گوزن را هم داده است. دلیل این نام‌گذاری هم کاملاً مشخص است، چراکه این تست بسیار شبیه به زمانی است که شما در حال رانندگی هستید و ناگهان گوزنی را در مسیر می بینید و مجبور به تغییر جهت هستید. در سال ۱۹۹۷ و در آلمان این تست طراحی شد تا معیاری جدید برای سنجش ایمنی و فرمان‌پذیری خودروها تعریف شود و اساس آن هم قابل فهم بودن تست برای هر کسی بود. به همین دلیل، بررسی نتایج تست موس بسیار ساده است و با دیدن یک ویدیو می توان عملکرد خودرو را ارزیابی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

حتماً بخوانید: عملکرد فاجعه بار تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی در تست موس + ویدیو

تست موس
تست موس

در این تست چند پارامتر مهم داریم؛ اول زمان است که با ورود و خروج خودرو به مسیر ثبت می شود؛ نکته دیگر سرعت است که خودرو با یک سرعت وارد مسیر می شود و در طول مسیر راننده نباید اشاره ای به پدال گاز یا ترمز داشته باشد. در واقع، خودرو با سرعتی ثابت وارد مسیر می شود و سرعتی که از دست می دهد ناشی از تغییر جهت و گاز ندادن است. این نکته خیلی مهم است که در طول تست شما هرگز نباید پدال گاز یا ترمز را فشار دهید، چراکه در شرایط طبیعی هم شما فقط تغییر جهت خودرو را در نظر می گیرید. تست معمولاً از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت شروع می شود و به تدریج پله پله بالا می رود و معمولاً بین سرعت های ۷۰ تا ۸۰ در خودروهای مدرن برخورد با موانع را می بینیم.

آشنایی با خودروی مورد تست

خودروی مورد تست مرسدس بنز S400d 4Matic است، یعنی با نسخه دیزل اس کلاس طرف هستیم که تمام چرخ محرک است. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق بادی پیشرفته است، اما آپشن فرمان پذیری چرخ های عقب را در این نسخه نمی بینیم. این خودرو مجهز به پیشرانه ۲.۹ لیتری توربوشارژ دیزلی ۶ سیلندر خطی است که نهایت قدرت ۳۲۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را دارد. در تست هایی که قبلاً از مرسدس بنز S کلاس جدید دیده بودیم، هندلینگ این خودرو بسیار طرف‌دار داشت، اما در این تست می بینیم که خودرو در سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت از مسیر خارج می شود. البته گوینده این ویدیو در این مورد می گوید که خروج از مسیر در این سرعت بدلیل آشنا نبودن راننده با شیوه رانندگی اس کلاس رخ داده است.

حتماً بخوانید: معرفی مرسدس میباخ S680/ قوی ترین میباخ اس کلاس از راه رسید

تست موس مرسدس بنز S کلاس
تست موس مرسدس بنز S کلاس

راننده در نهایت متوجه می شود که کلید موفقیت در این تست فعال سازی حالت رانندگی اسپرت پلاس است که با فعال کردن آن ارتفاع سدان پایین آمده است و چسبندگی خودرو به سطح بیش تر می شود. در نهایت، با فعال سازی این حالت می بینیم که مرسدس بنز S کلاس مسیر تست موس را به سادگی در سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت می پیماید. در ادامه تست موس با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت انجام می گیرد که نتیجه تقریباً موفقیت آمیز است و اس کلاس تنها به دو مانع برخورد می کند. البته برخورد به یک مانع هم به معنای رد شدن در تست است که البته از آن جا که برخورد ناشی از انحراف شدید نبود می توان گفت در این سرعت هم عملکردی راضی کننده را دیده ایم. در سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت انحراف بیش تری را می بینیم و برخورد با موانع را داریم که البته در کل با توجه به ابعاد پیشرانه و وزن این خودرو عملکرد اس کلاس در تست موس راضی کننده بوده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.