همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید + ویدیو

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی بسیار و تیزرهای رسمی، «مرسدس بنز» به صورت رسمی از نسل جدید «مرسدس بنز کلاس S» رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی کامل این خودرو می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

می توان گفت مرسدس بنز اس کلاس جدید مورد انتظارترین خودروی سال بود و همه منتظر بودند ببینند مرسدس بنز در این نسل چه خودرویی را و با چه سطحی از تکنولوژی رونمایی خواهد کرد. پیش تر، خبرهایی از طراحی داخلی این خودرو منتشر شده بود و حتا در مورد پیشرانه های این خودرو اطلاعاتی در رسانه ها خوانده بودیم، اما حالا این خودرو را از جنبه های مختلف و براساس اطلاعات رسمی منتشرشده توسط کمپانی بررسی می کنیم.

طراحی آیرودینامیک بدنه

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

تغییرات در طراحی بنز اس کلاس، این خودرو را وارد عصر جدیدی از تکنولوژی کرده است. کاپوت در نسل جدید کشیده تر شده و چراغ ها و گلگیرها برجسته تر شده اند. ستون C شیب جدیدی در طراحی دارد و برای اولین بار در سه نسل قبل حالا چراغ های عقب اس کلاس افقی طراحی شده اند. دستگیره های درِ خودرو طراحی پنهان در بدنه را دارند و چراغ ها با در نظر گرفتن بهبود در آیرودینامیک با حفره هایی در پایین طراحی شده اند. تمام المان های ذکرشده در راستای بهبود آیرودینامیک این خودرو اعمال شده و باعث می شوند ضریب درگ در اس کلاس جدید به ۰٫۲۲ برسد و این یعنی با یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای جهان طرف هستیم. برای آن که دقیقاً متوجه میزان دقت در مهندسی آیرودینامیک این خودرو شوید کافی‌ست آن را با «تسلا مدل S» مقایسه کنید. تسلا مدل S با طراحی آیرودینامیک عالی ضریب درگ ۰٫۲۴ را داشت و حالا می بینیم که اس کلاس جدید از این خودرو آیرودینامیک تر است.

اس کلاس جدید نسبت به نسل پیشین خود افزایش ابعاد داشته است. نسل جدید اس کلاس ۳۳ میلی متر (در نسخه لانگ) طول بیش تری نسبت به نسل قبل دارد. همچنین این خودرو ۵۰ میلی متر پهن تر شده و ۱۰ میلی متر افزایش ارتفاع داشته است. برای حفظ نسبت ها در طراحی، مهندسان مرسدس بنز فاصله محوری را در این خودرو تا ۵۰ میلی متر افزایش داده اند. پس در نتیجه، درون کابین اس کلاس جدید فضای بهتری را نسبت به نسل قبل خواهیم داشت.

طراحی داخلی زیبا و مدرن

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

اولین چیزی که در کابین این خودرو نظر شما را جلب می کند صفحه نمایش ۱۲٫۸ اینچی بزرگ این خودرو در میانه کنسول است که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد، اما این بزرگ ترین تغییر کابین نیست! با بررسی دقیق کابین اس کلاس متوجه می شوید که نسخه جدید ۲۷ دکمه کم تر نسبت به نسخه قبل دارد و این یعنی بیش ترِ امکانات و آپشن های این خودرو از طریق صفحه لمسی و یا فرمان صوتی کنترل می شوند. در قسمت بالای صفحه نمایش چهار خروجی تهویه به صورت افقی طراحی شده اند. این خروجی ها در نسل قبل به صورت گرد بودند. بسته به تریم مورد سفارش، داشبورد طراحی‌ای از جنس فیبرکربن و یا پیانویی چوبی خواهد داشت. ۳۰ بلندگو و ۸ تقویت کننده صوتی سیستم صوتی حرفه ای (موسوم به ۴D) این خودرو را تشکیل می دهند. از دیگر نکات کابین می توان به طراحی جدید فرمان این خودرو اشاره کرد.

نسل جدید فرمان های مرسدس بنز را در اس کلاس ۲۰۲۱ می بینیم. این فرمان با سنسورهایی که در آن وجود دارد تشخیص می دهد که آیا دستان راننده روی فرمان است یا خیر. بر این اساس برای فعال و یا غیرفعال کردن سیستم خودران، دیگر نیازی به حرکت اضافه نیست و با قرار دادن دستان روی فرمان، سیستم تشخیص می دهد که شما کنترل خودرو را در دست دارید. صندلی های اس کلاس جدید پوشیده از چرم ناپا در چندرنگ قابل سفارش هستند و این صندلی ها به گرم کن، سردکن و ۱۰ حالت مختلف ماساژ مجهز هستند.

سال گذشته آپشنی در اس کلاس معرفی شد که انرژی بخش یا “Energizing” نامیده می شد. این آپشن امکان انتخاب ۶ حالت مختلف (تازه شدن، گرم، نشاط و…) را به سرنشینان جلو می داد که براساس آن ها سیستم تهویه، نورپردازی، موزیک و موقعیت صندلی ها تغییر می کرد و حس مورد نظر در آن ها القا می شد. این آپشن حالا افزون بر ردیف اول در ردیف دوم اس کلاس جدید نیز پیاده شده است.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

به لطف افزایش فاصله محوری در این خودرو، فضای داخل کابین بیش تر شده و در قسمت جلو و عقب افزایش فضا را نسبت به نسل قبل اس کلاس داریم. این افزایش فضا محدود به کابین نمی شود و صندوق عقب اس کلاس جدید هم جادارتر شده است.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

 250  فیبر نوری در فضاهای خالی بین رودری ها، داشبورد و کنسول گنجانده شده اند و هر فیبر حدود ۲۵۰ لامپ LED را در بر می گیرد. مرسدس بنز می گوید که هدف از طراحی این سیستم نورپردازی داخلی جدید، ارتقای درجه لوکس بودن و زیبایی کابین است. در واقع، ویژگی های جدید سیستم نورپردازی داخلی کلاس S، برنامه های کمک یار راننده را هم در بر می گیرند. به عنوان مثال، رادار نقطه کور خودرو در صورت تشخیص احتمال برخورد، نورپردازی داخلی را به رنگ قرمز درمی آورد!

تکنولوژی بیش تر و پیشرفته تر

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

درون کابین اس کلاس جدید صفحه نمایش بزرگ ۱۲٫۸ اینچی جای صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی در نسخه قبل را گرفته است. این صفحه نمایش تکنولوژی OLED را دارد و مشابه صفحه نمایشی است که در کادیلاک اسکالید جدید دیده بودیم. تفاوت این صفحه نمایش با صفحه نمایش های قدیمی آن است که در این صفحه جدید رنگ ها با وضوح بیش تر و با کیفیت بالاتر نمایش داده می شوند و این در حالی است که ۳۰ درصد انرژیِ کم تری نسبت به صفحه های قدیمی مصرف می شود.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو آخرین نسل از سیستم های اطلاعات و سرگرمی کمپانی موسوم به “MBUX” است و این یعنی سیستم دستیار صوتی «هِی مرسدس!» را در این خودرو داریم، اما این سیستم حالا پیشرفته تر عمل می کند. برای مثال، می توان ارتباط بلوتوث و یا پاسخ تماس را با آن انجام داد و تا ۲۷ زبان زنده دنیا در این سیستم بارگذاری شده است و اکنون سرنشینان ردیف دوم هم می توانند با این سیستم ارتباط برقرار کنند.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

یکی دیگر از قابلیت های مدرن و پیشرفته در اس کلاس جدید، سیستم هدآپ پیشرفته در این خودروست. این سیستم قابلیت ایجاد واقعیت افزوده را در هدآپ فراهم می سازد. برای مثال، شما فرمان های تغییر مسیر و یا تابلوخان را از طریق هدآپ و با سیستمی گرافیکی دریافت می کنید و دیگر لازم نیست به جلوآمپر نگاه کنید.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

به غیر از صفحه نمایش بزرگی که در وسط داریم در این خودرو ۴ صفحه نمایش دیگر هم وجود دارد. صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در قسمت جلوآمپر اطلاعات سفر و خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد. این صفحه نمایش اطلاعات را به صورت سه بعدی و با توجه به موقعیت چشم راننده ارائه می دهد. در این صفحه نمایش امکان انتخاب چهار حالت مختلف وجود دارد که اطلاعات را به شکل و شمایل مختلف به راننده نشان می دهد. مثلاً با انتخاب حالت اسپرت، اطلاعات با رنگ قرمز و به شکلی متفاوت نمایش داده می شوند.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

دو صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی در پشت سری های صندلی های جلو و یک تبلت ۷ اینچی (برای کنترل امکانات) به صورت آپشن قابل سفارش هستند. سرنشینان عقب به همراه راننده می توانند به سیستم اطلاعات و سرگرمی دسترسی داشته باشند و از طریق صفحه نمایش ها و یا دستور صوتی آن را کنترل کنند. هر صفحه نمایش قابلیت دریافت و ذخیره ۷ پروفایل را برای سرنشینان مختلف دارد.

ویژگی های فنی

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

مرسدس بنز اس کلاس جدید در نسخه پایه، یعنی مدل S500، مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است که با بهره از فناوری EQ Boost خروجی ۴۲۹ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با این ارقام نسبت به نسخه قبل، افزایش ۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور را داریم. در مدل قوی تر با نام “S580” موتور V8 تویین توربو خروجی ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. هنوز اطاعات شتاب گیری اس کلاس جدید منتشر نشده اما در هر دو مدل ذکرشده نیروی پیشرانه توسط جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود. نهایت سرعت در این خودرو به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و ۵ حالت رانندگی مختلف (اقتصادی، رانندگی راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و منحصر به فرد انتخابی) برای رانندگی قابل انتخاب است.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

در اس کلاس جدید سیستم پیشرفته تعلیق مرسدس بنز، موسوم به اکتیو بادی (تعلیق تطبیق پذیر با اسکن مسیر)، را داریم. این سیستم همان عملکردی را ارائه می دهد که در شاسی بلندهای آخر کمپانی نظیر GLE و GLS دیده می شد. در اس کلاس جدید سیستم تعلیق چهار اتصاله جدیدی را در جلو و سیستم مستقل چند اتصاله را در عقب داریم که بهترین سواری را برای سرنشینان رقم می زنند. همچنین با فرمان پذیری در چرخ های عقب اس کلاس جدید میزان فرمان پذیری کلی این خودرو تا ۱۵ درصد ارتقا یافته است.

ایمنی در اس کلاس جدید

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

همان طور که انتظار می رفت، اس کلاس جدید پیشرفته ترین امکانات ایمنیِ کمپانی را در این خودرو به کار برده است. این سیستم های ایمنی شامل ترمز هوشمند، کروزکنترل تطبیق پذیر و هوشمند، دستیار راننده، سیستم هشدار خروج از خط و حفظ حرکت بین خطوط، سیستم تابلوخوان، دستیار تعویض لاین، سنسور تشخیص ترافیک جلو و عقب و سنسور نقطه کور هوشمند می شود. نسل جدیدی از سیستم نیمه خودران مرسدس بنز را در اس کلاس جدید داریم و فرمان این خودرو با این سیستم هماهنگ شده است. نسل جدید فرمان های مرسدس بنز را در اس کلاس ۲۰۲۱ می بینیم. این فرمان با سنسورهایی که در آن وجود دارد تشخیص می دهد که آیای دستان راننده روی فرمان است یا خیر. بر این اساس برای فعال و یا غیرفعال کردن سیستم خودران دیگر نیازی به حرکت اضافه نیست و با قرار دادن دستان روی فرمان سیستم تشخیص می دهد که شما کنترل خودرو را در دست دارید.

همه چیز در مورد مرسدس بنز کلاس S جدید

در مرسدس بنز اس کلاس جدید سنسور نقطه کور جدیدی را داریم که مختص به زمانی است که راننده قصد خروج از خودروی خود را دارد، این سیستم در صورت وجود خطر به راننده هشدار خروج می دهد. همچنین در این خودرو برای اولین بار از کیسه های هوا برای سرنشینان عقب استفاده شده است. این سیستم برای محافظت از سرنشینان عقب هنگام تصادف از جلو طراحی شده است. این تنها سیستم ایمنی فناورانه مرسدس بنز S کلاس جدید نیست؛ در سیستم Pre-Safe  خودرو، از ویژگی جدید تصادف از کنار استفاده شده که با پیش بینی حادثه، با همکاری فناوری E-Active Body Control، ارتفاع خودرو را افزایش می دهد. افزون بر این، پیش از وقوع حادثه با استفاده از بالشتک های موجود در صندلی ها، سرنشین جلو به سمت قسمت میانی خودرو هدایت می شود تا از آسیب بیش تر به سرنشین کناری جلوگیری شود.

نکته دیگر در مورد امنیت این خودرو وجود سیستم اسکن اثر انگشت روی دستگیره در هاست. افزون بر این، سیستم های تشخیص صدا و چهره نیز درون این خودرو برای روشن کردن آن قابل فعال سازی هستند.

هنوز قیمت مرسدس بنز اس کلاس جدید اعلام نشده، اما انتظار می رود افزایش قیمت کمی را نسبت به نسل قبل داشته باشیم. نسل پیشین اس کلاس از حدود ۹۴ هزار دلار قیمت گذاری می شد. بنا بر اطلاعات موجود مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ در نیمه اول سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۳.۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.