“سروش” با نگاه بنگاه اقتصادی سایپا را اداره می کند

سروش با نگاه بنگاه اقتصادی سایپا را اداره می کند
روز گذشته “محمدرضا سروش” به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معرفی شد و از امروز قرار است که با نگاهی اقتصادی سایپا را در مسیر درست قرار دهد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مدیرعامل جدید سایپا در صحبت های مراسم معرفی خود به این نکته اشاره کرده است که تا به امروز اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نشده و باعث شده تا بنگاه های اقتصادی ما بازدهی خوبی را نداشته باشند. دکتر سروش در صحبت هایش اشاره به بحث بنگاه اقتصادی کرده و گفته که می خواهد با نگاه بنگاه اقتصادی مدریت و اداره سایپا را انجام دهد. مدیرعامل جدید سایپا در این مراسم گفته که روحیه همکاری بالایی را دارد و هر فرد و گروهی که بخواهند در رشد و ارتقا سایپا با او همکاری کنند، می توانند فعالیت خود را با تیم جدید مدیریتی سایپا آغاز نمایند.
اما بخشی از صحبت های محمدرضا سروش در روز گذشته، می تواند برای بسیاری از مردم آنچنان جذاب و دلنشین نباشد. مدیرعامل جدید سایپا در بخشی از صحبت خود گفته که «در بنگاه اقتصادی نمی توان محصولی تولیدی کرد و زیرقیمت تمام شده آن را به فروش رساند؛ زیرا بنگاه خیریه نیست».
با توجه به رویکرد اعلام شده از جانب سروش در خصوص بنگاه اقتصادی، به طور کامل واضح است که او هم شرایط فعلی سایپا را زیانده می داند و برنامه دارد تا با رویکرد سودآوری، فعالیت تولیدی این خودروساز کشور را جلو ببرد. پس می توان گفت که دکتر محمدرضا سروش به زودی با نگاه بنگاه اقتصادی، قیمت محصولات سایپا را افزایش می دهد تا به قول خودش، خبری از فعالیت خیریه ای سایپا نباشد. این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که عموم جامعه قیمت های فعلی را هم برای خودروها بالا می دانند و توقع دارند که حداقل بهای خودروها در شرایط فعلی ثابت بماند. اما وقتی رویکرد وزارت صنعت، نهادهای نظارتی و خودروسازی چون سایپا را در کنار هم قرار می دهید، متوجه خواهیم شد که بحث افزایش قیمت قطعی شده و باید پرداخت پول بیشتر برای خودروهای داخلی با همان کیفیت و چه بسا کم شدن کیفیت را قبول کنیم.
اگر به سابقه ی محمدرضا سروش در سال های گذشته نگاه کنید، می بینید که نگاه فنی مهندسی او در کنار سابقه مدیریتش باعث شده تا بنگاه های کارخانه و شرکت های مختلف بیشتر به یک بنگاه اقتصادی شبیه باشند و به هر نحوی سوددهی خود را حفظ کنند. حال احتمال داده می شود که مدیرعامل جدید سایپا با همان رویکرد و نگاه بنگاه اقتصادی در قدم اول بهای تمام شده ی محصولات گروه سایپا را افزایش دهد. بدیهی است که این افزایش قیمت ها به بدنه ی محصولات پارس خودرو، سایپا سیتروئن، زامیاد، سایپا دیزل و… نیز وارد می شود. با اینکه این اتفاق به هیچ وجه برای مشتریان منتظر خودروهای سایپا و مردم دوست داشتنی نیست، اما در این میان سهام داران این گروه خودروسازی می توانند امیدوار باشند. با توجه به سبک فعالیت سروش در سال های گذشته، احتمال داده می شود که سهام سایپا در ماه های آینده به حد معقول خود برسد و حداقل به شکلی در تابلوی بورش نمایش داده شود که زیان ده بودن را در ذهن سرمایه گذاران به یاد نیاورد.
حال باید تا هفته ی آینده منتظر باشیم و ببینیم که سایپا با تیم مدیریتی جدید خود در کنار ایران خودرو با تیم هاشم یکه زارع، چگونه افزایش قیمتی را اتخاذ می کنند و وزارت صنعت و ایدرو تا چه حد دست این شرکت ها را در افزایش بهای تمام شده ی خودروها و یا به قول خودشان اصلاح قیمت ها باز گذاشته اند؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.