تویوتا توندرا 2022 با پیشرانه هیبرید از راه رسید

تویوتا توندرا 2022
تویوتا توندرا ۲۰۲۲

سرانجام کمپانی تویوتا به صورت رسمی از نسل جدید توندرا پرده برداشت که نسل جدید این خودرو با دو پیشرانه V6 عرضه می شود و به روزرسانی های جذابی را در کابین دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

با وجود این که، نسل فعلی تویوتا توندرا پلتفرمی ۱۴ ساله دارد و از سال ۲۰۰۷ تاکنون تنها به روزرسانی هایی جزئی داشته است، اما فروش راضی کننده ای برای این خودرو در بازار آمریکا شاهد بودیم. اما زمانی که فورد از F-150 جدید پرده داشت و رم ۱۵۰۰ از راه رسید، می شد حدس زد که تویوتا هم به زودی از نسل جدید توندرا پرده برمی دارد. پیش تر تصاویر مربوط به طراحی بدنه این خودرو منتشر شده بود و می دانستیم با تغییراتی انقلابی طرف هستیم، اما حالا تمام جزییات منتشرشده و می توانیم کاملاً این تراک دوست داشتنی را بررسی کنیم.

مشخصات فنی تویوتا توندرا ۲۰۲۲

هیچ گزینه ۸ سیلندری در کار نیست! البته نگران نباشید، چراکه مهندسان تویوتا شما را ناامید نمی کنند. تویوتا توندار ۲۰۲۲ در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتر V6 تویین توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۳۸۹ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتن متر را دارد. پس هم در قدرت و هم در گشتاور افزایش را نسبت به پیشرانه ۸ سیلندر قبلی داریم که خروجی قدرتی و گشتاور ۳۸۱ اسب بخار و ۵۴۳ نیوتن متر برایش ثبت می شد. مهندسان تویوتا با سیستم خنک کاری آبی برای اینترکولر توربو و تغییر طراحی سرسیلندرها و سیستم خنک کاری موتور، بیش ترین قدرت را از این پیشرانه گرفته اند.

پیشرانه تویوتا توندرا 2022
پیشرانه تویوتا توندرا ۲۰۲۲

پیشرانه دیگری که برای تویوتا توندار ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده ترکیبی از پیشرانه تویین توربوشارژ V6 و موتور برقی است که توان تولید نهایت قدرت ۴۳۷ اسب بخار و ۷۹۰ نیوتن متر را دارد. تویوتا ادعا می کند که ظرفیت گشتاوری این پیشرانه در زمان کشش افزایش می یابد و البته در زمان رانندگی شهری پایین تر است تا سر و صدای پیشرانه کم تر باشد و مصرف سوخت هم کاهش یابد. براساس ادعاهای کمپانی احتمالاً مصرف سخت در توندرای جدید به گونه ای خواهد بود که رقبا را کنار می زند. انتقال قدرت در هر دو پیشرانه ذکرشده توسط جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها انجام می گیرد. واحد کنترل قدرت جدید در این خودرو شرایط پک باتری زیر صندلی ها را در بهترین حالت حفظ می کند. همچنین برای اولین بار در توندرا حالت های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس اضافه شده است که طبیعتاً در این حالت قدرت بیش تر به چرخ ها منتقل می شود.

طراحی بدنه تویوتا توندرا ۲۰۲۲

تویوتا توندرا در نسل جدیدش بسیار متفاوت شده و ظاهری عضلانی تر و اسپرت تر نسبت به نسل قبل پیدا کرده است. کابین مربعی و طولانی تر شدن فاصله محور نسبت به جلوی بدنه باعث شده است شکلی متفاوت را در توندرای جدید ببینیم. یک جلوپنجره بزرگ با طرح C به سمت پایین داریم که بسیار برجسته طراحی شده و سپر مشکی رنگ است تا تضاد رنگی خوبی بین جلوپنجره و سپر داشته باشیم. برآمدگی در گلگیرهای نسل جدید توندرا بیش تر شده و همین ظاهر عضلانی را در این تراک قدرتمند به وجود می آورد. ستون های A و B مشکی رنگ طراحی شده اند و در حاشیه شیشه ها در قسمت پایین نواری کرومی می بینیم.

طراحی داخلی تویوتا توندرا ۲۰۲۲

کابین پیشرانه تویوتا توندرا 2022
کابین پیشرانه تویوتا توندرا ۲۰۲۲

یکی از بخش های متحول شده در تاندرای جدید بدون شک کابین آن است. به طوری که اگر نشان تویوتا را از داخل حذف کنید تصور می شود که با یک تراک تمام آمریکایی طرف هستیم که انبوهای از تکنولوژی در داخل دیده می شود و این چیزی است که قبلاً کم تر از نشان تویوتا دیده بدیم. در نسخه پایه صفحه نمایش ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در تریم های بالاتر صفحه نمایش ۱۴ اینچی بزرگ را در وسط داریم. سیستم نصب شده قبلی که مشتریان رضایت کافی را از آن نداشتند حذف شده است و یک سیستم کاملاً جدید را برای کنترل امکانات و آپشن های این خودرو داریم که اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو را در همه نسخه ها ارائه می دهد.

فضای زیادی را در جلو برای سرنشینان و وسایل داریم و از آن جا که با یک تراک کاری خانوادگی طرف هستیم در داخل تمام وسایل لازم جایگاهی مناسب خواهند داشت. در وسط جای لیوانی و پد شارژ بی‌سیم گوشی را داریم و در مجموع، طراحی کابین مدرن و متفاوتی را در تویوتا توندرا ۲۰۲۲ می بینیم. در عقب فضای پای قابل قبولی را داریم، اما به دلیل اضافه شدن سانروف پانورامیک فضای سر نسبت به نسخه قبل کم تر شده است. در تویوتا توندرا ۲۰۲۲ علاوه بر امکانات ذکرشده سیستم های ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، سنسور نقطه کور و هشدار سرنشین عقب را داریم که به صورت استاندارد در تمام تریم ها دیده می شوند.

تویوتا توندرا ۲۰۲۲ در دو ترکیب چهاردر عرضه می شود که دابل کب و کرومکس نام دارند. در نسخه دابل کب فضای بار ۶.۵ یا ۸.۱ فوتی قابل سفارش است و در نسخه کرومکس فضای بار ۵.۵ یا ۶.۵ فوتی را داریم. تریم های عرضه شده برای توندرای جدید SR، SR5، لیمیتد، پلاتینیوم و ۱۷۹۴ نام دارند و تریم TRD پرو بالاترین تریم با قئی ترین پیشرانه است. عرضه تویوتا توندرا ۲۰۲۲ اواخر سال جاری آغاز خواهد شد، اما هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. نسخه فعلی توندرا بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۳ هزار دلار را بسته به تریم انتخابی دارد و در نسخه جدید نباید انتظار افزایش قیمت عجیبی را در نسل جدید داشته باشیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

تویوتا توندرا ۲۰۲۲ در نسخه پایه چه پیشرانه ای دارد؟

تویوتا توندار ۲۰۲۲ در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتر V6 تویین توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۳۸۹ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتن متر را دارد. پس هم در قدرت و هم در گشتاور افزایش را نسبت به پیشرانه ۸ سیلندر قبلی داریم که خروجی قدرتی و گشتاور ۳۸۱ اسب بخار و ۵۴۳ نیوتن متر برایش ثبت می شد.

پیشرانه هیبرید تویوتا توندرا ۲۰۲۲ چه ویژگی هایی دارد؟

پیشرانه دیگری که برای تویوتا توندار ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده ترکیبی از پیشرانه تویین توربوشارژ V6 و موتور برقی است که توان تولید نهایت قدرت ۴۳۷ اسب بخار و ۷۹۰ نیوتن متر را دارد. تویوتا ادعا می کند که ظرفیت گشتاوری این پیشرانه در زمان کشش افزایش می یابد و البته در زمان رانندگی شهری پایین تر است تا سر و صدای پیشرانه کم تر باشد و مصرف سوخت هم کاهش یابد.

چه امکانات ایمنی در تویوتا توندرا ۲۰۲۲ دیده می شود؟

در تویوتا توندرا ۲۰۲۲ علاوه بر امکانات ذکرشده سیستم های ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، سنسور نقطه کور و هشدار سرنشین عقب را داریم که به صورت استاندارد در تمام تریم ها دیده می شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.