چمران: اصل خودرو در کشور ما هنوز یک معضل است

رئیس شورای شهر تهران
رئیس شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که اصل خودرو در کشور ما هنوز یک معضل است، گفت: «از مراحل تولید و فروش خودرو گرفته تا به‌کارگیری، معضلاتی وجود دارد که بایستی شرایطی متناسب با روز دنیا داشته باشیم.»

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مهدی چمران در افتتاحیه پنجمین اتو اکسپو تهران در شهر آفتاب در خصوص چالش های صنعت خودرو صحبت کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سوخت استاندارد است یا نه؟

وی افزود: «امروز گفته می شود حد متوسط مصرف سوخت ما با کشورهایی که چندین برابر ما جمعیت و وسعت دارند برابری می کند. حال این که، این سوخت استاندارد است یا نه؟ موضوع دیگری است که همکاران ما می گویند بنزین توزیعی در کلان شهر استاندارد یورو ۵ است و استانداردهای مورد نظر رعایت شده است.»

قیمت بنزین پایین است

رئیس شواری شهر تهران ادامه داد: «خودرو و اتومبیل هایی که ما در اختیار داریم مصرف سوخت مناسبی ندارد و قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. سوختی که در کشور می سوزد نتیجه ای جزء آلودگی چیزی دیگری ندارد.»

آلودگی از کجا نشئت می‌گیرد

چمران اضافه کرد: «بعضی وقت ها زمانی که هوا را تمیز مشاهده می کنیم تعجب می کنیم، چراکه تعداد روزهای آلوده بیش تر از روزهای پاک بوده است. بنابراین آلودگی از کجا نشئت می‌گیرد؟ مهم ترین موضوع خودروهای ماست. خودروهایی که میزان سوخت‌شان بیش تر از معمول و استاندارد بین المللی و میزان اتومبیل های به‌روز دنیا امروز تولید و به جامعه جهانی ارائه می کنند.»

وی افزود: «ما هنوز اتومبیل های سواری داریم که در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت‌شان ۱۴ تا ۱۵ لیتر است، در حالی که، دنیا به سمت ۴ لیتر یا ۵ لتر حتا کم تر از آن حرکت می کند پس چرا ما این گونه باشیم.»

خودروساز باید به میدان بیاید

رئیس شواری شهر تهران تصریح کرد: «میزان مصرف سوخت خودروهای ما بسیار بیش تر از خودروهای به‌روز دنیاست. در این زمان خودروساز باید به میدان بیاید. ما خودرو را از نظر جثه و ساخت ظاهری نمی‌بینیم در رنگ و تودوزی و تشک نمی بینیم، بلکه به موتور و قدرت موتور نگاه می کنیم که سوخت کم تری مصرف کند. بنابراین به‌روز بودن خودرو فقط در ظاهر آن خلاصه نمی شود، بلکه زمانی می‌توانیم‌ ادعای به‌روز بودن خودروهای خود را داشته باشیم که مصرف سوخت این خودروها به میزان کافی و‌ مناسب پایین باشد.»

حرکت به سمت نوسازی از طریق نمایشگاه

چمران افزود: «ما هنوز در شهرمان موتورسیکلت هایی داریم که دوزمانه و آلودگی آن ها خیلی بیش تر است و گفته می شود حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد آلودگی هوا مربوط به موتورسیکلت هاست. این ها را درست می دانیم، اما انتظار داریم که از طریق این نمایشگاه ها به سمت نوسازی حرکت کنیم تا در قیاس با اتومبیل هایی که در کشورهای دیگر ساخته می شود بتوانیم به استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.»

وی با تأکید بر این که البته مشکلاتی نیز وجود دارد ادامه داد: «ممکن است فشارهایی از سوی بعضی از کشورها اعمال شود همه این ها درست است. زمانی که ما ماهواره به فضا می فرستیم باید تولید و کیفیت خودروها را به گونه ای انجام دهیم که به سطح استاندارد بین المللی برسد.»

تأثیر نمایشگاه های خودرو بر پیشرفت و توسعه

چمران همچنین در رابطه با تأثیر نمایشگاه های خودرو بر پیشرفت و توسعه صنعت خودرو بیان کرد: «امیدوار هستیم به کمک برگزاری این نمایشگاه ها بتوانیم به سطح مناسبی از تولید خودروهای کاربردی و به‌روز و هم‌سطح با خودروهای استاندارد و جدید دنیا برسیم.

۳.۳ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.