گفته ها و پیشنهادهای خودرویی نمایندگان مجلس

پیشنهادهای خودرویی مجلس
پیشنهادهای خودرویی مجلس

امروز، سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث داغ خودرو صحبت ها و پیشنهادهایی را ایراد کردند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیشنهاد نماینده تهران برای شکسته شدن افزایش قیمت خودرو ایرانی

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم برای شکسته شدن بحران افزایش قیمت خودرو پیشنهاد حداقل چند هزار خودرو در محدوده قیمتی خودروهای تولید داخل وارد کنید.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: حل یکی از مشکلات بزرگ کشور که ممکن است جراحی بزرگ اقتصادی نامیده شود، می‌طلبد که تمامی ارکان نظام و مردم پای کار بیایند. به فرموده مقام معظم رهبری دولت کارهای اقتصادی بزرگی در پیش دارد. بهترین کمک به دولت اجرای به موقع قوانین و تمهید مقدمات اجرایی آن خصوصا در عرصه رسانه‌ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت:‌ باید به موقع به فریاد دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی برسیم تا معضلات آتیه ایجاد نشود. بیمه‌ها باید کاهش پرداخت از جیب مردم را جبران و بار تفاوت قیمت‌ها را به دوش بکشند. برای این موضوع در لایحه بودجه سال جاری پیش بینی‌های خوبی داشتیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور باید هماهنگی‌های اولیه در زمان تهاتر مطالبات و بدهی به بیمه‌ها را فراهم کنند. در حال حاضر صنعت دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و شرکت‌های پخش بیش از ۸ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارند. شرکت های دارویی شستا از بیمه تامین اجتماعی مطالباتی دارند که باید تهاتر شوند و یا به صورت علی الحساب تصمیماتی اتخاذ شود. وزرای کار و بهداشت پای کار بیایند تا نقدینگی لازم صنعت دارو و بیمه فراهم شود تا در آینده با مشکلات مواجه نشویم و از پیش مانع از ایجاد بحران ها شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی واردات حداقل چند هزار خودرو در محدوده قیمتی خودروهای تولید داخل را لازم وضروری دانست و گفت: این پیشنهاد برای این است که بحران افزایش قیمت شکسته شود.

صالحی: خودروسازان تذکرات را جدی بگیرند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که خودروسازان تذکرات را جدی بگیرید و شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که مثل همیشه صدای اعتراض مردم و نمایندگان را در بحث عملکرد خودروسازان شنیدند و دیروز هم تذکر دادند؛ ان شاءالله خودروسازان تذکرات را جدی بگیرید و شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

وی در تذکر به وزیر اقتصاد نسبت به انتصابات در بدنه این وزارت خانه انتقاد کرد و افزود: انتصابات در هیات مدیره بانک ها و مدیران عامل بانک ها به گونه ای است که افراد با حداقل تجربه منتصب می شوند و هماهنگی بین وزارت خانه های مرتبط و وزارت اقتصاد در انتصاب مدیران عامل بانک های تخصصی هم وجود ندارد.

نماینده اقلید در مجلس در تذکر دیگری به وزیر بهداشت از عملکرد ضعیف برخی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی انتقاد کرد که باعث تجمع کارکنان حوزه بهداشت و درمان شده است.

صالحی همچنین در تذکری به وزیر کار خواستار بهبود کیفیت عملکرد وزارت کار شد.

موسوی: آقای رییس جمهور این مافیای خودرو مگر چقدر زور دارد؟

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت در تعلل نسبت به واردات خودرو تاکید کرد: دولت باید هرچه زودتر واردات ماشین خارجی را آغاز کند تا با ایجاد رقابت خودروساز داخلی مجبور شود و کیفیت و قیمت خود را درست کند.

سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری بر لزوم توجه بیش از پیش دولت به وضعیت معیشت کارگران و معلمان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد،  درست است که دولت قبل یک سنگ را در چاه انداخته و الان صد نفر از مدیران  در حال خارج کردن این سنگ هستند و همچنین درست است که اصلاح اقتصادی لازم و ضروری است اما دولت دقت مضاعف کند که از هرگونه تصمیمات عجولانه که منجر به گرانی افسار گسیخته و هرج و مرج می‌شود، باید خودداری شود؛ بر همین اساس نسبت به اجرای این طرح قبل از فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز هشدار جدی می‌دهم.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری در باره وضعیت خودروهای داخلی خاطر نشان کرد: همه صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب را شنیدند؛ دیگر حضرت آقا به چه زبانی باید نارضایتی خود را از خودروسازان اعلام کنند؟ آقای رییس جمهور این مافیای پشت پرده خودرو مگر چقدر زور دارد که علی رغم مصوبه مجلس هنوز جلوی واردات را گرفته است؟

موسوی تاکید کرد: دولت باید هرچه زودتر واردات ماشین خارجی را آغاز کند تا با ایجاد رقابت خودروساز داخلی مجبور شود کیفیت و قیمت خود را درست کند.

راهکار نیک بین برای تعطیل کردن دو شرکت خودروساز

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره خودرو تصمیم جدی بگیرید. چرا واردات خودرو را ممنوع اعلام می‌ کنید که کالای استراتژیک هم نیست؟ اگر دو شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آنها بدهید، کار درست می‌شود.

جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: عدم برابری نهاده‌های دامی جو وسویا با محصول آن یعنی گوشت و شیر ، کمر دامدار را می‌شکند. دامداران رسانه ندارند که همگان صدای آنها را بشنوند. اگر یک ژورنالیست پلاکاردی دستش بگیرد همه عالم و آدم می شنود اما دامدار بیچاره که به دام بزرگی گفته، از سر بی تدبیرها با مشکلاتی مواجه است.

وی ادامه داد: حجم بی‌تدبیری‌ها برای دامداران از دولت  گذشته همچنان ادامه دارد و هنوز جنین بره و گوساله از شکم دام آبستن در می آورند و می‌کشند، چرا باید این اوضاع ادامه داشته باشد؟

نیک خطاب به رییس جمهور و وزیر کشاورزی گفت: چرا دامدار دام آبستن را به کشتار نبرد آن هم وقتی ۸۰ روز، یک دام به اندازه قیمت خود هزینه دارد ، دلیل این است که نهاده دامی تامین نشده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: سه اتفاق مهم با کشتار دام مولد در کشور رخ می‌دهد؛ قیمت گوشت کم شده و کمر دامدار می شکند، ذخائر استراتژیک کشور از بین می رود و عملا با آزاد شدن واردات گوشت به دامدار ضربه وارد می شود یعنی عملا یارانه به دامداران خارجی می دهید که همه به معنای قیام دولتی‌ها بر علیه دامداران است.

نیک بین خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با واردات خودرو به عنوان کالای غیراستراتژیک مخالفت می‌شود که آن هم در داخل تولید می‌شود این وضعیت درباره گوشت هم هست پس چرا گوشت را وارد می کنید، مگر می خواهید یارانه به خارجی ها بدهید؟

وی با بیان اینکه موضوع ارز ترجیحی ام الخبائث بود، گفت: چرا حذف ارز ترجیحی را از نان شروع کردید؟ نان مردم را آجر نکنید. متأسفانه نئولیبرال‌ها دولت را مدیریت می کنند و آن ها دنبال آزادسازی قیمت ها هستند. نئولیبرال‌ها کسانی هستند که می‌خواهند نان و حال مردم را بگیرند. واردات خودرو نه ربطی به حال مردم و نه جان آن ها دارد. نگذارید نئولیبرال‌ها برای دولت تصمیم بگیرند.

نیک بین در پایان گفت: آقای رییسی به جان عزیزانتان به فکر مردم پابرهنه باشید که متأسفانه امروز باید ماکارانی را نخی بگیرند. به جایی رسیده ایم که کسانی باید برای مردم تصمیم بگیرند که مسببان وضع موجود هستند. درباره خودرو هم تصمیم جدی بگیرید. چرا واردات خودرو را ممنوع اعلام می‌ کنید که کالای استراتژیک هم نیست؟ اگر دو شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آنها بدهید کار درست می‌شود.

جعفری بروجنی: منویات رهبری درباره خودرو تاکنون محقق نشده است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ضمن انتقاد از بازار خودرو گفت: منویات رهبر معظم انقلاب درباره خودرو تاکنون محقق نشده است.

امیرقلی جعفری بروجنی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: مشکلات ایجاد شده برای مردم ناشی از عوامل ساختاری در حوزه اقتصاد است که در طول سالیان و دولت‌های مختلف شکل گرفته است. البته بخشی از مشکلات ناشی از تصمیم گیری‌ها وسیاست‌های دولت است و انتظار داریم که تصمیم گیری‌های دولت از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد. این تصمیمات باید با تعامل با مجلس و کمیسیون‌های تخصصی شکل گیرد.

منویات رهبر انقلاب درباره خودرو تاکنون محقق نشده است

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بازار خودرو گفت: منویات رهبر انقلاب در این حوزه تاکنون محقق نشده است. دولت باید در ارائه آمار غیرکارشناسی که توسط برخی مسئولان درباره قیمت‌ها مطرح و باعث التهاب در بازار می‌شود دقت کند؛ ساماندهی نیروهای قرارداری و شرکتی ضرورت و مطالبه مهم مردم است. دولت باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

با واردات خودرو در رده قیمتی پایین یا متوسط، قیمت‌های فعلی سقوط آزاد می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره خودروسازی کشور اشاره کرد. ‏

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی نوشت:

اختلاف دوبرابری قیمت کارخانه و بازار اتوموبیل، ماحصل سال‌ها سوءاستفاده خودروسازان است و امروز نیز مورد تاکید رهبر انقلاب واقع شد.
با واردات فقط ۱۰۰ هزار خودرو در رده قیمتی پایین یا متوسط، قیمت‌های فعلی سقوط آزاد می‌کند اما ‎تعارض منافع برخی و لابی انحصارگران تاکنون مانع شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.