اعلام برنامه فروش سایپا شاهین در اردیبهشت 1400

برنامه فروش سایپا شاهین دنده ای در اردیبهشت 1400
برنامه فروش سایپا شاهین دنده ای در اردیبهشت ۱۴۰۰

گروه خودروسازی سایپا می خواهد تا از صبح روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) فروش شاهین و چهار محصول دیگر خود را آغاز کند و برای همین برنامه عرضه این خودروهای سواری را اعلام کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در طرح فروش جدید سایپا برای اردیبهشت ۱۴۰۰ محصولاتی چون شاهین ، ساینا S، کوییک S، کوییک R و کوییک دنده ای عرضه می شوند. همچنین تحویل خودروهای ثبت نامی این دور از پیش فروش سایپا، در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ خواهد بود. متقاضیان این طرح فروش می توانند از ساعت ۱۰ صبح ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت ۳ روز اقدام به ثبت نام اولیه کنند و در صورتی که تقاضا از ظرفیت فروش بیشتر باشد، فرایند قرعه کشی نیز برگزار خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به بخشنامه اعلام شده، قوانین فروش محصولات سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۰ مشابه دفعات قبل بوده و مشتریان باید قبل از ثبت نام اولیه به نکات مورد نظر آن دقت داشته باشند. یکی دیگر از نکات مهم بحث عنوان قراردادهای جدید خودروسازان است که در فرایند پیش فروش، نام قرارداد «مشارکت در تولید» ثبت می شود و بدیهی است که هر خریداری باید قبل از عقد قرارداد به خودروساز، نکات مربوط به این نوع قراردادها را بداند.

حتماً بخوانید: شرایط فروش محصولات سایپا اعلام شد – اردیبهشت ۱۴۰۰

در طرح برنامه فروش محصولات سایپا ودیعه اولیه شاهین ۱۳۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان اعلام شده است و بر اساس بخشنامه موعد تحویل شاهین های ثبت نامی در این طرح فروش هفته چهار اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود. متقاضیان این طرح فروش باید دقت داشته باشند که ودیعه اعلام شده بر مبنای حداکثر ۵۰ درصد بهای خودرو در روز ثبت نام (اردیبهشت ۱۴۰۰) است و در قراردادهای مشارکت در تولید این حق از جانب مشتری به خودروساز داده می شود که هنگام تحویل، قیمت مصوب خودرو بر اساس شرایط روز تعیین شود. به عبارت ساده تر در قراردادهای مشارکت در تولید که قیمت خودروها غیر قطعی است، خودروسازان صرفاً بر اساس قوانین جاری برای قیمت گذاری خودرو رفتار می کنند و در صورتی که در زمان تحویل خودروها، مجوز تغییر قیمت از سوی قانون گذارانی چون سازمان حمایت، وزارت صمت، شورای رقابت و… صادر شود، می توانند قیمت خودرو را افزایش دهند و اجباری وجود ندارد که قیمت محصولی چون شاهین را در اسفند ۱۴۰۰ مشابه اردیبهشت سال جاری برای ثبت نام کنندگان در نظر بگیرند. برای همین بهتر است که در عقد قرارداد مشارکت در تولید با تمام خودروسازان، مشتریان بندهای شرایط اولیه را به صورت کامل مطالعه کنند و سپس نسبت به پیش خرید خودرو اقدام نمایند. در حال حاضر چارچوب اصلی قراردادهای میان خودروساز و مشتری توسط سازمان حمایت و وزارت صمت تعیین می شود و تمام خودروسازان از یک قالب کلی در عقد قرارداد با مشتریان استفاده می کنند.

معرفی سایپا شاهین به بهانه آغاز پیش فروش :

گروه خودروسازی سایپا از پاییز ۱۳۹۹ تولید رسمی شاهین را با جعبه دنده دستی و در تیپ G آغاز کرد و در روزهای پایانی سال گذشته، تحویل محصول جدید خود به مشتریان را آغاز نمود. در حال حاضر شاهین دنده ای تیپ G در کارخانه تهران این خودروساز تولید می شود و سایپا اعلام کرده است که در سال جاری، نسخه های جدید و اتوماتیک این سدان کلاس C را به بازار عرضه خواهد کرد. اما با توجه به پیش پرداخت تعیین شده، معیار ثبت نام مشتریان شاهین در برنامه فروش اردیبهشت ۱۴۰۰، نمونه G دنده ای در نظر گرفته شده است.

سایپا شاهین تیپ G به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که چیدمان ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ را دارد. این پیشرانه که توسط مگاموتور ساخته می شود، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 نیز با ساختار کابلی توان پیشرانه را به چرخ های جلوی شاهین می رساند. محصول جدید سایپا که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده های کشور شده است، در تیپ G به امکاناتی مانند سانروف، فرمان کمکی برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS، EBD و BA، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، رهیاب ماهواره ای، نمایشگر وضعیت جعبه دنده، سامانه مدیریت یکپارچه خودرو، کنسول میانی ردیف جلو، دو کیسه هوا و… مجهز است.

طی هفته های گذشته سایپا به حواله داران شاهین اعلام کرده است که می توانند از نمایشگر لمسی معروف به “مانیتور سراتویی” در خودرویشان استفاده کنند و در صورت انتخاب این نمایشگر لمسی، خودرو با تاخیر کمتری به دستشان خواهد رسید. در غیر این صورت نمایشگر لمسی ۷ اینچی ساخت شرکت کروز با سیستم عامل اندروید و با قابلیت هایی چون نمایش صفحه تلفن های همراه اندروید بر روی نمایشگر خودرو، نمایش وضعیت درها، خطاهای ساختار برقی و وضعیت باد تایرها به صورت مستقل بر روی شاهین ها نصب خواهد شد. نمایشگر پیشنهادی سایپا که معروف به مانیتور سراتویی است، پیش از این در کیا سراتو مونتاژی نصب شده بوده و ساختار فنی آن نیز در برخی محصولات ایران خودرو هم وجود دارد. این نمایشگر توسط شرکت پلاسکوکار سایپا تامین می شود و ساخت کره جنوبی بوده و به صورت وارداتی به خط تولید سایپا می رسد. در این نمایشگر سیستم عامل ویندوز کامپکت ۷ دیده می شود که قابلیت پشتیبانی از تلفن های همراه IOS در آن وجود دارد. این نمایشگر که برای شاهین پیشنهاد داده می شود، تا حدی کیفیت تصویر و سرعت عمل بیشتری نسبت به نسخه ساخت شرکت کروز دارد. اما برخی قابلیت ها مانند قابلیت نصب نرم افزار اندروید، اتصال به اینترنت، نمایش صفحه تلفن همراه و… در آن وجود دارد و بدیهی است که برخی مشتریان به خاطر داشتن قابلیت های بیشتر نمایشگر ساخت شرکت کروز را انتخاب می کنند.

حتماً ببینید و بخوانید:

ویدیو و متن تست سایپا شاهین دنده ای در اسب بخار به همراه تست شتاب، بررسی فنی و میزان نفوذ صدا به کابین

پیشرانه جدید سایپا آریا و شاهین چه مشخصاتی دارد؟ + تیپ های جدید

تفاوت دو نمایشگر مختلف سایپا شاهین + ویدیو و تصاویر

در اوایل سال ۱۴۰۰ هم شرکت قوای محرکه تیوان خط تولید خود را در شهرک صنعتی کاسپین افتتاح کرد. این شرکت که پروژه ای مشترک با سایپا (مگا موتور) و کمپانی AVL اتریش دارد، می خواهد تا در سال ۱۴۰۱ ده ها هزار پیشرانه جدید را برای محصولات خانواده SP100 سایپا تولید کند. این پیشرانه که یک لیتر حجم دارد و ساختار ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ در آن طراحی شده است، با فناوری توربو شارژر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ نزدیک به ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۲ نیوتن متر تولید می کند. گفته می شود که در آینده تولید انبوه این پیشرانه کم مصرف در کارخانه تیوان به سفارش سایپا آغاز خواهد شد که این خودروساز پیشرانه ۱۴۳ اسب بخار را بر روی نسخه های کامل تر شاهین و آریا نصب می کند.

عکس ها: پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.