قیمت سایپا شاهین دنده ای در بازار فروردین 1401

قیمت سایپا شاهین دنده ای در بازار آزاد
قیمت سایپا شاهین دنده ای در بازار آزاد

با آغاز به کار بازار خودرو در فروردین ۱۴۰۱، شاهد هستیم که قیمت بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر در سال جدید مشخص شده است. در حال حاضر قیمت شاهین دنده ای تیپ G هم در بازار این روزها ثبات پیدا کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به بررسی های انجام شده تا ۱۷ فرودین ماه، قیمت شاهین دنده ای تیپ G با مدل ۱۴۰۰ آنچنان تفاوتی نسبت به اسفند سال گذشته پیدا نکرده است و تا حدی جو رکود حاکم بر بازار خودرو، باعث شده تا گران ترین سدان سایپا هم آنچنان نوسان قیمتی را تجربه نکند.

در بازار ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ قیمت شاهین G سفید رنگ در بازه ۳۳۵ تا ۳۴۳ میلیون تومان تعیین شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه ای سایپا برای این سدان با مدل ۱۴۰۱، ۳۴۳ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان بوده و در شرایط فعلی، بسیاری از دلالان سعی دارند تا حداقل با قیمتی نزدیک به کارخانه شاهین G را به فروش برسانند.

بررسی های خبرنگار اسب بخار از بازار خودروی ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ نشان می دهد که قیمت های مختلف شاهین G به شرح زیر است:

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی سایپا شاهین دنده ای در اسب بخار

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت شاهین دنده ای (تومان) / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
۰سفید۳۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰نقره ای۳۴۴٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۳۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۳۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۰بادمجانی۳۴۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۰آبی۳۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰قهوه ای۳۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰

قیمت سایپا شاهین دنده ای در بازار کمتر از کارخانه شد – اسفند ۱۴۰۰

با آغاز اسفند ۱۴۰۰ و تشدید رکود در بازار خودرو، شاهد هستیم که قیمت سایپا شاهین دنده ای تیپ G به کمتر از قیمت کارخانه ای رسیده است و با عددی کمتر نسبت به شرکت معامله می شود.

با توجه به بررسی های انجام شده از بازار خودرو در ۸ اسفند ۱۴۰۰، در حال حاضر بخش قابل توجهی از آگهی های فروش شاهین G با قیمتی کمتر از کارخانه درج شده اند. البته که برخی از آگهی های شاهین نیز با قیمتی بیشتر از کارخانه در وبسایت های خرید و فروش خودرو دیده می شوند. در بازار ۸ اسفند ۱۴۰۰ قیمت شاهین G سفید رنگ در بازه ۳۳۳ تا ۳۴۳ میلیون تومان تعیین شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه ای سایپا برای این سدان، ۳۴۳ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان بوده و در شرایط فعلی، بسیاری از دلالان سعی دارند تا حداقل با قیمتی نزدیک به کارخانه شاهین G را به فروش برسانند.

بررسی های خبرنگار اسب بخار از بازار خودروی ۸ اسفند ۱۴۰۰ نشان می دهد که قیمت های مختلف شاهین G به شرح زیر است:

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت شاهین دنده ای (تومان) / ۸ اسفند ۱۴۰۰
۰سفید۳۳۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰نقره ای۳۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۳۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۳۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰
۰بادمجانی۳۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۰آبی۳۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰قهوه ای۳۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰

قیمت سایپا شاهین دنده ای در بازار آزاد – بهمن ۱۴۰۰

گروه خودروسازی سایپا تا به امروز نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه سایپا شاهین دنده ای تیپ G را به دست خریداران این سدان ملی رسانده است. در این محتوا به سراغ قیمت بازار آزاد شاهین دنده ای تیپ G در اواسط بهمن ۱۴۰۰ رفته ایم.

بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار و تصمیم خودروسازان، دیگر سند خودروهای فروخته شده سایپا و ایران خودرو در رهن باقی نمی ماند و برای همین شاهد هستیم که امکان خرید و فروش قانونی محصولاتی مانند شاهین برای مشتریان و فروشندگان فراهم شده است. افزایش تیراژ تولید و تحویل این خودرو و از سویی آزاد بودن سند شاهین های تحویل داده شده، سبب شده است تا قیمت این سدان ملی در بازه ای مشخص قرار بگیرد و دیگر دلالان اعدادی با فاصله زیاد را در آگهی ها درج نکنند.

با توجه به بررسی های انجام شده از سوی خبرنگار اسب بخار در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، قیمت سایپا شاهین دنده ای تیپ G صفر کیلومتر سفید رنگ ۳۳۴ تا ۳۴۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. این اختلاف قیمت بیشتر به تاریخ موعد تحویل و سررسید بیمه این خودرو ارتباط دارد. همچنین نسخه های غیر سفید شاهین (مشکی، نقره ای، آبی، قهوه ای، خاکستری، بادمجانی) نیز در نمونه های صفر کیلومتر قیمتی حدود ۳۴۳ تا ۳۵۴ میلیون تومان را در بازار آزاد به خود اختصاص داده اند. با نگاهی به این قسمت ها می توان متوجه شد که شاهین دنده ای تیپ G در بازار آزاد بهمن ۱۴۰۰، نسبت به ماه قبل مانند بسیاری از خودروها با افت قیمت مواجه شده است.

نسخه های کارکرده شاهین هم با وضعیت بدنه سالم و با کارکردی کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر، قیمتی حدود ۳۰۵ تا ۳۴۰ میلیون تومان را دارند. این اختلاف قیمت به خاطر رنگ، کارکرد و اعتبار بیمه نامه این خودروها است.

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت شاهین دنده ای (تومان) /۲۱ بهمن ۱۴۰۰
۳۰۰۰۰سفید۳۰۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۲۰۰۰سفید۳۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۷۰۰۰مشکی۳۳۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۳۰۰مشکی۳۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۳۴٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰نقره ای۳۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۰بادمجانی۳۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۰آبی۳۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰قهوه ای۳۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰

قیمت سایپا شاهین G در بازار – دی ۱۴۰۰

کارکرد (کیلومتر)رنگقیمت شاهین دنده ای (تومان) /۱۱ دی ۱۴۰۰
۲۱۰۰۰سفید۳۱۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۰۰۰۰سفید۳۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰
۴۰۰۰مشکی۳۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۵۰۰مشکی۳۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۰سفید۳۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰
۰نقره ای۳۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۰مشکی۳۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۰خاکستری۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۰بادمجانی۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۰آبی۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۰قهوه ای۳۵۸.۰۰۰.۰۰۰

قیمت بازار آزاد سایپا شاهین دنده ای تیپ G در مهر ۱۴۰۰

تحویل شاهین دنده ای تیپ G با سند آزاد به نمایندگی های سایپا آغاز شده است و حال این سدان ملی محدوده قیمتی دقیق تری را در بازار آزاد تجربه می کند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سایپا شاهین دنده ای از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده ای کشور شد. در آن موقع برخی دارندگان این سدان جدید قیمتی فراتر از ۵۰۰ میلیون تومان را برای خودروی خود اعلام می کردند؛ خودروهایی که سندشان در رهن خودروساز بود و از نظر قانونی امکان خرید و فروش آن ها وجود نداشت. اما با گذشت زمان و تشدید رکود در بازار خودرو، شاهد بودیم که برخی دلالان و نمایشگاه داران قیمتی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان را برای شاهین تیپ G اعلام می کردند و بیشتر به صورت قولنامه ای این محصول جدید سایپا را به فروش می رساندند.

اما این روزها می بینیم که شاهین دنده ای تیپ G با سند آزاد نیز در بازار حضور دارد و به عبارت ساده تر، خریداران می توانند این خودرو را به صورت قانونی از بازار آزاد تهیه کنند. پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که سایپا نیز در ازای کمیسیون فروش نمایندگی هایش، امکان تحویل شاهین با سند آزاد را برای آن فراهم کرده است. در حال حاضر برخی از نمایندگی های سایپا از این طرح استقبال کرده اند و این خودرو را با بهای مصوب شرکتی و با امکان فروش در بازار، تحویل گرفته اند.

پیگیری های خبرنگار اسب بخار از نمایندگی های سایپا در شهر تهران نشان می دهد که شاهین دنده ای تیپ G با رنگ سفید و سند آزاد قیمتی حدوده ۳۳۵ تا ۳۴۵ میلیون تومان را در نمایندگی ها دارد. همچنین رنگ های مشکی، خاکستری و نقره ای نیز تا سقف ۲۵ میلیون تومان گرانتر از نسخه های سفید رنگ برای فروش گذاشته شده اند. البته که این اعداد، قیمت های اعلامی از سوی نمایندگی های سایپا است و به گفته یکی از این نمایندگی ها در شرق تهران، تخفیف جزئی برای عقد قرارداد نیز در نظر گرفته می شود.

همچنین به صورت میانگین، شاهین های دارای نمایشگر اندروید به خاطر داشتن برخی قابلیت ها حدود ۵ میلیون تومان گرانتر از نسخه های دارای نمایشگر سراتویی برای فروش گذاشته شده اند.

با توجه به گزارش های منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا تا به امروز بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه شاهین تولید کرده است.

سایپا شاهین تیپ G به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که چیدمان ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ را دارد. این پیشرانه که توسط مگاموتور ساخته می شود، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 نیز با ساختار کابلی توان پیشرانه را به چرخ های جلوی شاهین می رساند. محصول جدید سایپا که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده های کشور شده است، در تیپ G به امکاناتی مانند سانروف، فرمان کمکی برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS، EBD و BA، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، رهیاب ماهواره ای، نمایشگر وضعیت جعبه دنده، سامانه مدیریت یکپارچه خودرو، کنسول میانی ردیف جلو، دو کیسه هوا و… مجهز است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.