رنو داستر جدید ؛ کراس اوور وارداتی بازار

رنو داستر جدید ؛ کراس اوور وارداتی بازار
رنو داستر جدید ؛ کراس اوور وارداتی بازار

با تصویب قوانین جدید واردات خودرو و محدودیت قیمت ۲۰ هزار یورویی، رنو داستر نسل جدید یکی از خودروهایی است که می تواند در جایگاه یک کراس اوور تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل به بازار ایران بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در دور قبلی واردات رنو داستر نسل اول با سه الگوی ظاهری و نسخه های دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل به بازار ایران آورد و شرکت نگین خودرو هم به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، مسئولیت عرضه و خدمات پس از فروش این کراس اوور اقتصادی را بر عهده گرفت. اما با ممنوعیت واردات خودرو، دیگر داستر جدید به بازار ایران نیامد و در حال حاضر، مشتریان ایرانی این کراس اوور را می توانند در قالب نسل اول و فیس لیفت دوم مدل ۲۰۱۸ در ایران خریداری کنند. پیش از آغاز تحریم ها هم قرار بود تا نسل جدید داستر در ایران مونتاژ شود. اما آغاز تحریم ها دلیل دیگری بود تا حضور محصولات جدید اروپایی در ایران به تعویق بیافتد.

حال با اعلام قوانین جدید واردات خودرو و محدودیت قیمت ۲۰ هزار یورویی برای خودروهای وارداتی جدید، داستر جدید جز گزینه هایی است که می تواند با نشان رنو در بازار کراس اوورهای وارداتی حضور داشته باشد. در این محتوا نگاهی به رنو داستر جدید انداخته ایم.

مشخصات فنی رنو داستر نسل دوم

نسل دوم رنو داستر در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس با دو قوای محرکه عرضه می شود. این کراس اوور اقتصادی که محصول مشترک داچیا و رنو است، در نسخه پایه به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده و فناوری VVT در آن دیده می شود. جعبه دنده این تیپ داستر نسل دوم از نوع اتوماتیک CVT نسل سوم است و توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور می رساند. این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر تولید می کند و در ترکیب با جعبه دنده CVT، می تواند در حالت ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رنو داستر جدید را در کمتر از ۱۱ ثانیه فراهم کند. همچنین مصرف سوخت این تیپ داستر در حالت بهینه نزدیک به ۶.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نمونه قوی تر داستر جدید به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، توان را به چرخ های جلو و عقب این کراس اوور منتقل می کند. با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داستر جدید نزدیک به ۱۳.۵ ثانیه است و مصرف سوخت بهینه آن ۷.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.

وزن خالص داستر جدید بر اساس قوای محرکه، امکانات، تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل بودن، در بازه ۱۳۰۰ تا ۱۴۵۰ کیلوگرم است.

باید به این نکته اشاره کرد که در بازار اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا، داستر با نشان رنو و داچیا پیشرانه های دیگری هم دارد. این کراس اوور را می تواند در بازارهای مختلف با پیشرانه های توربو شارژر یک لیتری سه سیلندر، ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۱.۳ لیتری توربو سفارش گذاری کرد. همچنین جعبه دنده های ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه هم برای این کراس اوور اروپایی قابل سفارش است و در برخی بازارها، نسخه دیزلی این خودروی اقتصادی، فروش بهتری را نسبت به نمونه های بنزینی دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی داستر

رنو داستر نسل دوم را می توان همچنان در جایگاه یک خودروی کاملاً اقتصادی خریداری کرد و از سویی این امکان هم فراهم است تا این کراس اوور را با امکاناتی به مراتب بهتر از گذشته در اختیار داشت. نمونه فول آپشن داستر جدید به ۴ کیسه هوا، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز اضطراری، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، رادار نقطه کور، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تیپ ترونیک، سامانه شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.

رنو داستر جدید ؛ کراس اوور وارداتی بازار
رنو داستر جدید ؛ کراس اوور وارداتی بازار

قیمت رنو داستر جدید

رنو داستر جدید در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس قوای محرکه، امکانات و… حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ یورو تا ۱۹ هزار و ۸۰۰ یورو است. به عبارت ساده تر ارزش مبنای این خودرو بر اساس قیمت روز یورو (نزدیک به ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان) در بازه ۴۴۷ میلیون تومان تا ۶۲۸ میلیون تومان است. اما باید در نظر گرفت که به این قیمت هزینه های سود بازرگانی مربوط به گمرک و دولت، هزینه بار و بیمه، مالیات ارزش افزوده، گارانتی، سود واردکننده و مبنای ارزش گذاری در بورس کالا هم اضافه می شود. برای همین می توان توقع داشت که در شرایط فعلی بازار، با توجه به تعرفه های پیش رو، این کراس اوور اروپایی در نمونه فول آپشن دو دیفرانسیل قیمتی بیش از یک میلیارد تومان را تجربه کند.

حسین دلاور

پایگاه خبری اسب بخار

رنو داستر نسل دوم چه مشخصات فنی دارد؟

داستر جدید در بازار خاورمیانه با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری و دو لیتری تنفس طبیعی عرضه می شود که به ترتیب ۱۱۵ و ۱۳۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۶ و ۱۹۵ نیوتن متر تولید می کنند. جعبه دنده CVT و ۴ دنده اتوماتیک AT بر روی رنو داستر جدید نصب می شود و در نسخه ۴AT دو لیتری امکان انتقال قدرت به چهار چرخ وجود دارد.

نمونه فول آپشن رنو داستر جدید چه امکاناتی دارد؟

نمونه فول آپشن داستر جدید به ۴ کیسه هوا، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز اضطراری، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، رادار نقطه کور، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تیپ ترونیک، سامانه شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.

قیمت داستر جدید در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس چقدر است؟

رنو داستر جدید در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس قوای محرکه، امکانات و… حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ یورو تا ۱۹ هزار و ۸۰۰ یورو است.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.