آمار تولید خودروسازان خصوصی در 9 ماهه نخست 1401

آمار تولید خودروسازان خصوصی در 9 ماهه نخست 1401
آمار تولید خودروسازان خصوصی در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱

اکثر خودروسازان خصوصی کشور در تولید محصولات سواری رشد تیراژ قابل توجهی را در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تجربه کرده اند و توانسته اند تا سهم خوبی را از بازار به دست آوردند. در این گزارش به سراغ آمار تولید محصولات سواری (سدان، هاچ بک، کراس اوور، شاسی بلند) این دسته از خودروسازان رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ شرکت مدیران خودرو با رشد تولید ۱۹۹ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته توانسته است تا ۶۴ هزار و ۸۴۰ دستگاه خودروی سواری را با نشان MVM و فونیکس تولید کند. در حال حاضر مدیران خودرو بزرگترین خودروساز خصوصی کشور است و بیشترین سهم بازار محصولات سواری را در این دسته دارد.

شرکت کرمان موتور هم در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۶۳۹ دستگاه خودروی سواری مونتاژ کرده است. البته که این شرکت در دسته خودروهای کار و تجاری، بیش از ۶ هزار دستگاه پیکاپ KMC T8 را هم تولید نموده است. کرمان موتور در بحث تولید خودروهای سواری نسبت به سال ۹ ماهه نخست سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را داشته است.

شرکت بهمن موتور که مسئولیت تولید خودروهای سواری گروه بهمن را دارد، در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ آمار تولید ۹ هزار و ۷۴۹ دستگاه را ثبت کرده است. این شرکت خصوصی رشد تولید ۱۲۹ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

شرکت فردا موتورز هم با رشد تولید ۳۵۰ درصدی نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته، توانسته تا ۴ هزار و ۷۵ دستگاه خودروی سواری مونتاژ کند. پس از این چهار خودروساز شرکت هایی مانند آرین پارس موتور، مکث موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، نورا موتور، سروش دیزل مبنا و… حضور دارند.

نام خودروسازآمار تولید ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱
مدیران خودرو۶۴۸۴۰
کرمان موتور۱۶۶۳۹
بهمن موتور۹۷۴۶
فردا موتورز۴۰۷۵
آرین پارس موتور۱۳۱۹
مکث موتور۳۸۰
نورا موتور۳۴۰
صنایع خودروسازی ایلیا۳۰۰
سروش دیزل مبنا۱۷۲
دیار خودرو۱۵۰
خودروسازان راین۱۴۰
خودروسازان بم۱۲۵
سایر خودروسازان خصوصی۲۵

عکس: علیرضا پاداش

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.