تکلیف نهضت داخلی سازی قطعات خودرو چه می شود؟

نهضت داخلی سازی قطعات خودرو
نهضت داخلی سازی قطعات خودرو

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که حتی با وجود قراردادها و رخدادهای سیاسی جدید، نباید نهضت داخلی سازی قطعات خودرو فراموش شود و در صورتی که دوباره گشایش اقتصادی و سیاسی رخ دهد، باید پایه و اساس این نهضت کارآمد در ایران تقویت گردد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از عصر خودرو ، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ضمن اعلام این موضوع که ما همیشه خواهان ارتباط با تمام دنیا هستیم گفت: می توانیم از طریق تبادل با دنیا کارها را به خوبی پیش ببریم اما درسی که از تحریم گرفتیم به ما آموخت که با گشایش های سیاسی باید با چشم بازتر و حواس جمع تر وارد مذاکرات جدید شویم و همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذاریم و تا می توانیم رشد داخلی را افزایش دهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

جفی منش ضمن تاکید بر لزوم اولویت قرار دادن نهضت داخلی سازی گفت: این موضوع تنها به ایران محدود نیست چرا که هند نیز وقتی می خواهد یک خودرو را تولید کند الزام دارد که ۸۰درصد قطعاتش در هند تولید شوند لذا شرایط هرگونه که پیش برود باید حجم داخلی سازی را همچنان افزایش دهیم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی حفاظت از تولید داخل را امری مهم در صورت گشایش های سیاسی دانست و گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند با پایین نگاه داشتن نرخ ارز ممکن است تولید داخل صدمه بخورد و واردات جایگزین تولید شود.

نجفی منش در پاسخ به سوالی در زمینه تشکیل جوینت ونچر با شرکت های خارجی در صورت گشایش سیاسی گفت : باید توجه داشته باشیم این قراردادهای همکاری مشترک بر مبنای برد-برد باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.