طرح جدید برای کاسه چراغ های تارا در نمایشگاه قطعات معرفی شد

طرح جدید برای کاسه چراغ های تارا
طرح جدید برای کاسه چراغ های تارا

گروه پژوهش صنعت مدرن که به عنوان یکی از تامین کنندگان ایران خودرو در شانزدهین نمایشگاه قطعات خودرو حضور دارد، طرح های جدید را برای کاسه چراغ های تارا معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر گروه پژوهش صنعت مدرن به عنوان تامین کننده کاسه چراغ های جلو و عقب تارا برای ایران خودرو شناخته می شود و بر اساس سفارش گذاری ایران خودرو، چراغ های این سدان جدید را تولید می کند. اما این شرکت قطعه ساز در کنار نمایش کاسه چراغ های رسمی تارا در نمایشگاه قطعات خودرو، دو مدل جدید را برای چراغ های عقب این سدان ملی معرفی کرده است.

همچنین یک ترکیب رنگ جدید برای کاسه چراغ های جلوی تارا در غرفه این قطعه ساز دیده می شود که بخش تزییناتی این چراغ نیز به رنگ قرمز ساخته شده است.

در حال حاضر تارا با کاسه چراغ های پیوسته در بخش عقب خودرو تولید می گردد و به گفته مهندسان ایران خودرو، طرح مثلثی در این کاسه چراغ از نمادهایی مانند بنای تئاتر شهر، برج میلاد و… الگو برداری شده است. با وجود اینکه گروه پژوهش صنعت مدرن، کاسه چراغ های تارا را بر اساس سفارش گذاری رسمی تولید می کنند، اما دو نسخه جدید را برای چراغ های عقب تارا در نظر گرفته اند و نسخه های اولیه این قطعه را به نمایشگاه آورده اند.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تارا دنده ای در اسب بخار

با پیگیری خبرنگار اسب بخار مشخص شد که شرکت مدرن فعلاً برنامه ای برای تولید انبوه طرح های جدید کاسه چراغ تارا وجود ندارد. زیرا تولید کاسه چراغ در یک مجموعه قطعه ساز، به استانداردهایی همچون ای-مارک نیاز داشته و باید میزان نوردهی استاندارد و برخی جزئیات فنی نیز در طرح های جدید رعایت شود. از سویی اخذ مجوزهای استاندارد ای-مارک هزینه های زیادی را برای مجموعه های قطعه سازی دارد و بدیهی است زمانی این هزینه های توجیه اقتصادی دارد که قرار باشد تا قطعه ای با تیراژ بالا تولید شود.

طرح جدید برای کاسه چراغ های تارا
چراغ جلوی ایران خودرو تارا

با توجه به اینکه ایران خودرو برنامه ای برای تغییر طرح گرافیکی کاسه چراغ های تارا ندارد و هنوز هم تعداد تاراهای حاضر در خیابان ها زیاد نیست، آنچنان برای یک مجموعه قطعه ساز رسمی صرفه اقتصادی وجود ندارد تا بخواد کاسه چراغ تارا را با گرافیکی جدید و با استانداردهای الزامی تولید کند. اما اگر ده ها هزار تارا در خیابان ها حضور داشته باشد و چنین طرح هایی برای کاسه چراغ عقب این خودرو مورد استقبال قرار بگیرد، بدیهی است که توجیه اقتصادی برای اخذ مجوزهای استاندارد و تولید انبوه کاسه چراغ های جدید جهت عرضه در بازار قطعات خودرو وجود خواهد داشت.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.