رانا پلاس پانوراما 6 دنده چه مشخصاتی دارد؟ + تصاویر

ایران خودرو رانا پلاس جدید پانوراما 6 دنده دستی
ایران خودرو رانا پلاس جدید پانوراما ۶ دنده دستی

گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که بزودی تولید رانا پلاس پانوراما و ۶ دنده را با ویژگی های جدید آغاز کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، رانا پلاس پانوراما یا همان سقف شیشه ای قوای محرکه جدیدی را دارد و اولین محصول ایران خودرو با جعبه دنده ۶ سرعته دستی به حساب می آید. این خودرو یک سدان کلاس B و یا B پلاس به حساب می آید و در جایگاه های خودروهای کوچک قرار می گیرد.

رانا پلاس جدید به پیشرانه TU5 پلاس یا همان EC5 مجهز است که ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند. به این ترتیب پیشرانه نسخه جدید رانا پلاس حدود ۵ اسب بخار قدرت بیشتر و ۸ نیوتن متر گشتاور بالاتر را در اختیار راننده می گذارد. از سویی جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی این خودرو نصب شده و توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان ایرانی می رساند.

پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو، نسخه ایرانی موتور EC5 به حساب می آید و به سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ سوخت و هوا، پمپ روغن، سامانه جرقه زنی و پاشش سوخت جدید و… مجهز است. همچنین به صورت استاندارد فرمان کمکی برقی برای ترکیب با پیشرانه TU5 پلاس در نظر گرفته شده و احتمال آن بسیار است که ایران خودرو برای استمرار این الگوی مهندسی، فرمان کمکی برقی را جایگزین فرمان هیدرولیکی بر روی رانا پلاس کند.

ایران خودرو رانا پلاس پانوراما ۶ دنده با امکانات زیر وارد خط تولید خواهد شد:

دو کیسه هوا

فرمان کمکی برقی

ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب

سنسور پارک عقب

ترمزهای ABS ، EBD و BA

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

کروز کنترل

بلوتوث

تهویه دستی

آینه های جانبی برقی با گرمکن

راهنمای تعویض لاین

سقف پانوراما ( سقف شیشه ای ) ثابت با سایه بان دستی

رانا پلاس نسبت به رانا LX با تغییر متریال کابین همراه شده و بدیهی است که در نسخه جدید پانوراما هم این تغییرات دیده خواهد شد. بخش بالایی داشبورد رانا پلاس متریالی مشابه به پژو ۲۰۷i دارد و متریال رودری ها هم ارتقا پیدا کرده است. همچنین صندلی های این خودرو به صندلی های پژو ۲۰۷i ارتقا پیدا کرده و آینه های جانبی، زد ها و دستگیره ها، گرافیک کاسه چراغ ها و جلو پنجره خودرو به روزتر شده اند.

ایران خودرو رانا پلاس جدید چه ویژگی هایی دارد؟
رانا پلاس قرار است تا با جعبه دنده ۶ سرعته دستی، پیشرانه TU5 پلاس و سقف پانوراما به بازار عرضه شود و از اواخر سال ۱۳۹۹، تولید آن در ایران خودرو شروع خواهد شد.
مشخصات فنی رانا پلاس پانوراما چیست؟
رانا پلاس پانوراما با پیشرانه TU5 پلاس به بازار می آید و ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند؟
نسخه جدید رانا پلاس چه آپشن هایی دارد؟
سقف پانوراما ( سقف شیشه ای ) ثابت با سایه بان دستی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی های مشابه به پژو ۲۰۷i، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، ترمز ABS، EBD و BA، تهویه دستی و… از جمله امکانات نسخه ۶ دنده رانا است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.