متلاشی کردن خودروسازی توسط شورای رقابت

متلاشی کردن خودروسازی
متلاشی کردن خودروسازی

رییس کمیسیون کیفیت انجمن قطعه سازان همگن کشور عنوان کرد: «به دلیل عدم وجود انحصار شورای رقابت کوچک‌ترین دلیلی برای ورود به قیمت گذاری دستوری ندارد.»

مدیران 777 مدیران 777

رییس کمیسیون کیفیت انجمن قطعه سازان همگن کشور، با بیان اینکه بودن افرادی با طرز تفکرات متفاوت و گاها مخالف یکدیگر در هر شورا و سازمانی می تواند مفید باشد اما به شرط آنکه دو اصل رعایت شود، تصریح کرد: ابتدا اینکه آن افراد خبره و متخصص آن کار بوده و دوم اینکه ظرفیت پذیرش نفرات مخالف خود را داشته باشند. در حال حاضر از این دو اصل لطمه می خوریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ابراهیم دوست زاده، با اینکه برخی اذعان دارند که دو خودروساز بزرگ کشور انحصاری هستند و از این رو، به دلیل حمایت از حقوق مصرف کنندگان، شورای رقابت در قیمت گذاری دخالت و دخل و تصرف می کند، گفت: این در حالی است که اصل این ماجرا اشتباه است و در طی سالیان فعلی حداقل می دانیم که با توجه به ورود برخی خودروسازان بخش خصوصی و خصولتی به بازار خودرو، سهم دو خودروساز کشور در تامین و فروش کاهش یافته است.
وی افزود: ضمن اینکه در گذشته انحصاری در صنعت خودرو وجود نداشته و در حال حاضر نیز به هیج وجه انحصاری نیست، دلیل قانع کننده قانونی برای ورود شورای رقابت به مقوله قیمت گذاری دستوری خودرو وجود ندارد.
رییس کمیسیون کیفیت انجمن قطعه سازان همگن کشور، با بیان اینکه شورای رقابت از اقشار و طیف های مختلفی تشکیل شده و نهادی فرا قوه ای است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید ملاحضات خاص خود را دارد و زمان مهم ترین مقوله برای آن به شمار می رود، تصمیمی که امروز گرفته می شود اگر به فردا موکول شود دیگر ارزش واقعی خود را نداشته و ممکن است ضرر و زیان به بار آورد؛ بنابراین، تصمیم گیری آنی و به موقع و در لحظه برای حل مشکلات، یکی از مهم ترین مقوله های تاثیرگذار بر اثربخشی تولید در هر زمینه ای است. ورود شورای رقابت و سازمان حمایت موجب می شود که فرایند قیمت گذاری علارغم اینکه دستوری و دارای اشکال است، زمان بر نیز شود و آن اشکال را دوچندان کند.
به گفته وی، در حال حاضر صنعت خودرو و زیرمجموعه های زنجیره تامین، دست به گریبان چندین مشکل با راه حل های ساده است، اما این مشکلات کوچک آنقدر زمان بر شده که تبدیل به ابر بحران شده است.
دوست زاده، با تاکید بر اینکه موضوع قیمت گذاری دستوری در حال متلاشی کردن خودروسازی و زنجیره تامین است، گفت: باید هرچه زودتر به داد این صنعت رسید. در حال حاضر مهم ترین مقوله ای که موجب به صفر رسیدن نقدینگی خودروساز و زنجیره تامین شده، در وهله اول قیمت گذاری دستوری و سپس سیاست انقباضی بانک ها در قبال عدم تمدید به موقع تسهیلات قطعه سازان است.

۲.۷ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.