بی توجهی به رسانه های تخصصی در نشست های خودرویی نامزدهای ریاست جمهوری

رسانه های تخصصی در نشست های خودرویی نامزدهای ریاست جمهوری
رسانه های تخصصی در نشست های خودرویی نامزدهای ریاست جمهوری

کاندیداهایی که در برنامه های تبلیغاتی خود بیش از رقبا به صنعت خودروسازی پرداخته بودند، از دور رقابت کنار رفته اند. با این حال، بی توجهی به رسانه های تخصصی را در نشست های خودرویی نامزدهای ریاست جمهوری باید پاشنه آشیل آن ها در اطلاع رسانی دانست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه گذشته (۸ تیر۱۴۰۳) برگزار شد.

به گفته سخن‌گوی ستاد انتخابات کشور،  ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شمارش شده است که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود، و تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شده و میزان مشارکت در انتخابات ۴۰ درصد بوده است. همچنین میزان آرای باطله یک میلیون و ۵۶ هزار و ۱۵۹ رأی است که معادل ۴.۳ درصد آرای مأخوذه است.

محسن اسلامی گفت: «هیچ کدام از کاندیدا ها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند و مطابق قانون در جمعه هفته جاری و ۱۵ تیرماه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری بعد از تأیید نهایی شورای نگهبان برگزار خواهد شد.»

اسلامی در ادامه گفت: «ترتیب آرا به شرح ذیل می باشد:

مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی

سعید جلیلی:  ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی

محمدباقر قالیباف:  ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی

مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی»

سخن‌گوی ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از همه افراد و سازمان‌هایی که امنیت انتخابات را تأمین کردند، اعلام کرد: «از جمع آرای تأیید شده؛ پزشکیان ۴۲.۶ درصد، جلیلی ۳۸.۸ درصد، قالییاف ۱۳.۸ درصد پورمحمدی ۰.۸ درصد آرا را کسب کردند.»

براساس آرای اعلام شده، پزشکیان و جلیلی باید بار دیگر در جمعه آینده خود را در معرض انتخاب مردم قرار بدهند. اما شاید در فاصله کم باقی مانده بد نباشد دو کاندیدایی که به دور دوم راه یافته اند به برخی اقدامات رقبای از دور کناررفته توجه و مسیر درستی را برای آن طراحی کنند.

قالیباف و زاکانی، از جمله نامزدهایی بودند که بیش تر از سایر رقبا به موضوع  خودرو پرداختند. هر کدام به روش های مختلفی سعی در جلب نظر خودرویی مردم داشتند. زاکانی اواخر خردادماه و در هفته محیط زیست با خودروهای برقی وارد این مسیر شد. قالیباف نیز با تشکیل کمیته تخصصی خودرو رقابت را آغاز کرد.

تشکیل کمیته خودرویی، برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و برخی با تجربه های این صنعت نشان می دهد که وی بیش از سایر رقبا روی جلب آرای مردم از طریق خودرو حساب باز کرده بود. قالیباف در این نشست ها تلاش می کرد مشکلات و معضلات این صنعت را تحلیل و بررسی کرده و راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت ارائه کند، اما بی توجهی و یا عدم اعتقاد به اطلاع رسانی از طریق رسانه های تخصصی  باعث شد که افکار عمومی از نظرات این کاندیدا اطلاع چندانی پیدا نکند.

جای خالی رسانه های تخصصی خودرو در این نشست ها کاملاً مشهود و آشکار بود. به ندرت گزارشی از این نشست ها در فضای مجازی به چشم می خورد. اگر هدف از تشکیل کمیته خودرویی، آشنایی مردم با نظرات وی بوده است، چرا تلاشی برای اطلاع رسانی صورت نگرفت. با توجه به آرای مأخوذه، بود و نبود این کمیته چه فرقی برای قالیباف داشته است؟ عدم ارتباط با رسانه های تخصصی با توجه به سابقه خودرویی های این کمیته آیا قابل توجیه است؟

در هر حال، دو نامزدی که قصد کسب رأی از طریق خودرو را داشتند به پایان راه نرسیدند. شهردار تهران تا آخر ادامه نداد و برخلاف ادعا، زودتر از قطار رقابت پیاده شد. قالیباف نیز با اخذ کم‌تر از ۴ میلیون رأی عرصه رقابت را به پزشکیان و جلیلی واگذار کرد.

در این شرایط به نظر می رسد دو نفر باقی‌مانده اگر قصد برگزاری نشست خودرویی دارند، بهتر است نوع نگاه خود به رسانه های تخصصی را اصلاح و روش درستی برای ارتباط با آنان انتخاب کنند. البته اگر به اطلاع رسانی و شفاف سازی نیاز و اعتقادی داشته باشند.

۳.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.