توضیحات مدیرعامل گروه بهمن در مورد قیمت دیگنیتی

توضیحات مدیرعامل گروه بهمن در مورد قیمت دیگنیتی
توضیحات مدیرعامل گروه بهمن در مورد قیمت دیگنیتی

مدیرعامل گروه بهمن در حاشیه افتتاح خط تولید شرکت توسعه قوای محرکه تیوان، توضیحات و نکاتی را در مورد قیمت کراس اوور دیگنیتی به خبرنگار اسب بخار ارائه کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، مدیرعامل گروه بهمن در حاشیه در حاشیه بهره برداری از این طرح کلان ملی درباره اعلام قیمت قطعی دیگنیتی، آن را منوط به مشخص شدن قوانین جدید وتعرفه های گمرک دانست. بیوک علیمرادلو با اشاره به این موضوع ادامه داد: « منتظر هستیم تا تکلیف تعرفه های گمرک برای قطعات منفصله CKD مشخص شود و بدانیم که وضعیت تعرفه ها در چه سطحی خواهد بود ».
این در حالی است که پیشتر قیمت دیگنیتی ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. اما این روزها کراس اوور جدید بهمن موتور در بازار آزاد فراتر از ۹۰۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
از سوی دیگر وی در پاسخ به پرسش اسب بخار مبنی بر اینکه ” هنوز فروش دیگنیتی به صورت رسمی آغاز نشده است، اما این خودرو با پلاک ملی در سطح شهرهای کشور در حال تردد است “ گفت: « هیچ وقت نگفته ایم که فروش دیگنیتی پرایم شروع نشده است. بلکه تعداد محدودی در حد نمایندگی ها و عاملیت ها واگذار شده است ».

مدیران 777 مدیران 777


مدیرعامل گروه بهمن ادامه داد: « این کار مرسوم است و هر محصول جدید به نمایندگی ها واگذار می شود تا بازخوردها و گزارش ها مربوط به آن محصول را سریع تر داشته باشیم ».
علیمرادلو همچنین با اشاره به خبری مبتنی بر تولید دیگنیتی افزود: « تولید این خودرو آغاز شده است، اما با تمام ظرفیت کار نمی کنیم و فعلا روزانه ۱۵دستگاه از این خودرو تولید می شود. ضمن اینکه خودروهایی که به نمایندگی ها واگذار شده است، همه تولید بهمن موتور با داخلی سازی ۲۰درصد و به روش CKD بوده است ».

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی بهمن دیگنیتی پرایم در اسب بخار

تولید فیدلیتی با موتور تیوان
تولید فیدلیتی با موتور تیوان

تولید فیدلیتی با موتور ۴ سیلندر توربوشارژر ساخت تیوان

علیمرادلو همچنین درباره استفاده از موتورهای تولید شده در شرکت توسعه قوای محرکه تیوان گفت: « براساس برنامه ریزی انجام شده سری نخست محصولات تیوان برای گروه بهمن تولید خواهد شد که موتوری ۴ سیلندر و توربوشارژر برای خودروی فیدلیتی خواهد بود. ضمن آن که در تلاش هستیم‌ تا خودروهای بعدی این گروه را نیز به این خانواده موتور ۴ سیلندر تجهیز کنیم. اما در کنار آن برنامه تولید موتور سه سیلندر و یک لیتری را در دستور کار داریم و این پیشرانه را برای محصولات جدید سایپا می سازیم ».
وی با بیان این که موتور پیشنهادی سایپا موتوری سه سیلندر است و در حال توسعه و تولید آن هستیم، تصریح کرد: « توافق اولیه با سایپا برای خودروی آریا انجام شده و بدنه خودروی جدید برای تطابق با موتور به زودی ارسال خواهد شد ».

ایران خودرو می تواند از ظرفیت تیوان استفاده کند

مدیرعامل گروه بهمن از آمادگی این شرکت برای تولید موتور برای ایران خودرو نیز خبر داد و اضافه کرد: « تیوان نخستین شرکت خصوصی تولید موتور است. البته تولید قطعات موتور در شرکت های مختلف، هم اکنون در حال انجام است. به طوری که در حال حاضر تولید قطعات موتور EF7 در کشور ساخته می شود و سپس در ایران خودرو مونتاژ می شود. بنابراین تیوان تنها شرکتی است که موتور را به صورت کامل و مستقل تحویل خودروسازان می دهد. همچنین با برنامه ریزی انجام شده موتورهای اختصاصی شرکت تیوان، برای همه خودروسازان قابل استفاده خواهد بود.

تولید در حد مرسدس و آئودی

علیمرادلو ضمن اشاره به دستگاه های فوق پیشرفته خطوط تولید تیوان بیان کرد: « دستگاه های استفاده شده در خط تولید پیشرانه تیوان مشابه نمونه استفاده شده در خودروسازان پیشرفته ای چون مرسدس و آئودی بوده و از این جهت با جرات باید اظهار کنیم که تیوان مدرن ترین سایت تولیدی پیشرانه کشور است و با کیفیت ترین پیشرانه های ایران را تولید می کند ».
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که پیشرانه خودروهای دیزلی به زودی به مرحله تولید برسد و گفت: « به نظر ما در بخش گروه های تجاری نیازمند اجزای پلتفرم به ویژه یک موتور خوب هستیم. سال گذشته نیز سیباموتور با ایدم تفاهم نامه ای امضا کرد. این گروه در خودروهای تجاری سرمایه گذاری خوبی انجام داده و تنوع تولید خوبی دارد و برای حضور بهتر در بازار به دنبال توسعه این بخش هستیم ».

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.