5 دلیل برای خرید لاماری ایما هیبرید / ارزش خرید دارد یا نه؟

تست بررسی لاماری ایما HEV
ارزش خرید لاماری هیبرید

لاماری هیبرید اولین خودروی وارداتی آرین پارس موتور است که به زودی فرآیند تحویلش آغاز خواهد شد و شاهد حضورش در بازار خواهیم بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

آزادسازی مجدد واردات خودرو موجب شد تا بسیاری از شرکت هایی که پیش تر در زمینه واردات خودرو فعالیت داشتند و به علت ممنوعیت های به وجود آمده به سمت مونتاژ روی آوردند، دوباره نسبت به واردات اقدام کنند. در این میان شرکت آرین پارس موتور نیز که در گذشته محصولات میتسوبیشی را به بازار ایران عرضه می کرد، با بسته شدن درهای واردات به سمت مونتاژ لاماری رفت. حال اما این شرکت تصمیم گرفته تا نسخه هیبرید این کراس اوور جذاب چینی را ابتدا به صورت وارداتی عرضه کند و سپس به سراغ سفارش گذاری برای مونتاژش برود.
به این ترتیب پس به زودی باید شاهد حضور نسخه هیبریدی لاماری در بازار آزاد نیز باشیم تا چنین سوالی برای مشتریان به وجود بیاید که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا نه؟

مدیران 777 مدیران 777

بیشتر بخوانید : تست و بررسی لاماری ایما هیبرید

ارزش خرید لاماری هیبرید + دلایل برتری

در ادامه به سراغ بررسی دلایل برتری لاماری هیبرید نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار ایران رفتیم تا علاقه مندان به خرید این خودرو بتوانند با دید بازتری نسبت به انتخاب کراس اوور مورد نیاز خود اقدام کنند.

۱- جذابیت ظاهری

تست بررسی لاماری ایما هیبرید
تست بررسی لاماری ایما هیبرید

یکی از مهم ترین دلایل برتری نسخه هیبرید در مقایسه با نسخه بنزینی طراحی ظاهری به روزتر است چرا که هیبرید این خودرو فیس لیفت و از چهره جذاب تری بهره مند شده است. به طور کلی لاماری در نگاهی کلی نسبت به کراس اوورهای همرده نظیر تیگو ۷، فیدلیتی، دیگنیتی و FX، طراحی اروپایی تر و دلربایی دارد.

۲- آپشن ها و امکانات رفاهی

تست بررسی لاماری ایما HEV

لاماری هیبرید نسبت به لاماری بنزینی به آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری مجهز شده اما در صورتی که بخواهیم این خودرو را با رقیب اصلی خود یعنی تیگو ۸ پرو E پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم که لاماری هیبرید حرفی برای گفتن ندارد. البته اختلاف قیمت حدوداً ۹۰۰ میلیونی در فروش کارخانه ای نیز برای این دو کراس اوور هیبرید وجود دارد که موجب می شود لاماری ارزش خرید بیشتری نسبت به تیگو ۸ هیبرید داشته باشد.

۳- مصرف سوخت پایین و عدم نیاز به شارژ

ارزش خرید لاماری هیبرید

با توجه به احتمال افزایش قیمت سوخت در ایران، خرید یک خودروی هیبرید می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های جاری خودرو داشته باشد. از این رو رفتن به سمت هیبریدها می تواند در دراز مدت استفاده از خودرو را به صرفه کند.
نکته مهم دیگر لاماری هیبرید این است که نیازی به شارژ توسط برق شهری و ایستگاه های شارژ را ندارد و به همین دلیل خبری از دردسرهای خودروهای پلاگین هیبرید هم نیست. توجه داشته باشید که تاکنون فقط تعداد انگشت شماری از ایستگاه های شارژ فعال شده اند که پاسخگوی نیاز کشور نیستند و خریداران خودروهای پلاگین هیبرید را با چالش هایی مواجه می کنند.

۴- بهای تمام شده و قیمت بازار

بهای نهایی لاماری هیبرید کمتر از ۲ میلیارد برای خریدار از سامانه تمام می شود که در صورت مونتاژ آن توسط آرین پارس موتور این قیمت کمتر نیز خواهد شد. با این وجود اما لاماری وارداتی حدود ۹۰۰ میلیون نسبت به تیگو ۸ پلاگین هیبرید ارزان تر است و به طبع در بازار آزاد هم باید پایین تر از تیگو و حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قیمت گذاری شود.

۵- سواری نرم و فضای کابین مناسب

تست بررسی لاماری ایما HEV

تجربه رانندگی با این خودرو ثابت کرد که هر دو نسخه لاماری نسبت به دیگر کراس اوورهای رقیب مانند فیدلیتی، تیگو ۷ و … سواری نرم تری ارائه می دهند زیرا میزان کوبش های سیستم تعلیق عقب در لاماری بسیار کمتر است.
لاماری با وجود این که سواری نرم تری دارد، برای شرنشینان، فضای کابین بزرگ تری را هم فراهم کرده تا در سفرهای طولانی خستگی کمتری را تجربه کنند.

طراحی ظاهری لاماری هیبرید

طراحی نسخه هیبرید با نسخه تمام بنزینی تفاوت هایی دارد که همه این تغییرات موجب شده تا لاماری HEV اسپرت تر به نظر برسد و بیشتر بتواند بیننده را به خود جذب کند.
در بخش جلویی این خودرو شاهد تغییر در فرم سپر هستیم که جلوه خشن تری را به خودرو هدیه می دهد و در قسمت عقب نیز عمده بهبودها بر روی سپر صورت گرفت تا نمای پشتی نیز مانند رخ جلویی خودرو حرفه ای تر شود.

مشخصات فنی لاماری ایما HEV

ارزش خرید لاماری هیبرید
تست بررسی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر است که به کمک موتور برقی توان و گشتاور مورد نیاز برای حرکت خودرو را فراهم می کند. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی لاماری هیبرید ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز ۲۸۰ نیوتن متر است. از طرفی موتور الکتریکی نیز می تواند توان نامی ۱۳۰ کیلو وات (۱۷۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را به صورت آنی تولید کند. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۷۴ اسب بخار قدرت را در دور ۵۵۰۰ و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را نیز از دور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ به چرخ های جلو تحویل دهند. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس E-CVT انجام می‌شود. E-CVT در واقع همان گیربکس DHT است که برای خودروهای هیبرید طراحی شده است.
با توجه به این که در مصارف شهری، لاماری ایما هیبرید اکثر اوقات از موتور برقی توان می گیرد، مصرف سوخت ترکیبی اش فقط حدود ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر می شود که این مقدار برای یک کراس‌اوور هیبریدی عدد مناسبی به حساب می‌آید.
در طی بررسی لاماری HEV سعی کردیم تا شرایط مناسبی برای تست شتاب فراهم کنیم که در نهایت موفق شدیم به عدد ۹.۲ ثانیه برسیم.

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری هیبرید

در لاماری هیبرید شاهد به‌کارگیری امکاناتی همچون سقف پانوراما، شش عدد ایربگ، فرمان برقی، گرم‌کن صندلی های جلو و سردکن صندلی راننده، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق عقب برقی، صندلی های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاک‌سازی هوای کابین، استارت دکمه ای، سنسور نور و سنسور باران، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور و… هستیم.

سوالات متداول

۵ دلیل برای خرید لاماری هیبرید چیست؟

۱- جذابیت ظاهری ۲- آپشن ها و امکانات رفاهی ۳- مصرف سوخت پایین و عدم نیاز به شارژ ۴- قیمت تمام شده و بازار ۵- سواری نرم و فضای کابین مناسب

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.