گروه سایپا پرتیراژترین خودروساز در نیمه اول سال شد + آمار تولید

با انتشار آمار تولید خودروسازان در سامانه «کدال» مشخص شد که گروه خودروسازی سایپا با تولید ۲۱۱ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودروی سواری و باری سبک، بیشترین تولید را نسبت به سایر خودروسازان داشته است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، با وجود افت تولید محسوس پراید در کارخانه های سایپا و توقف تولید سری سواری X100 از اوایل مرداد ۹۹، شاهد هستیم که همچنان این خودروساز جایگاه اول را در اختیار دارد و نمی خواهد تا رتبه پرتیراژترین تولیدکننده خودرو را در کشور را به سایر خودروسازان بدهد. در حال حاضر کارخانه های سایپا به تولید خانواده تیبا، خانواده ساینا، خانواده کوییک و وانت ۱۵۱ مشغول هستند و قرار است تا بزودی تولید انبوه شاهین هم در تهران آغاز شود. شرکت پارس خودرو که به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا شناخته می شود، با تولید محدود محصولات رنو و برلیانس همچنان مسیر خود را ادامه می دهد و عمده فعالیت خود را به مونتاژ کوییک آر، کوییک دنده ای و ساینا اختصاص داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با توجه به برنامه اضافه شدن محصولاتی چون سایپا شاهین، کوییک S، ساینا S و… به جمع محصولات این خودروساز در آینده نزدیک، احتمال آن بسیار است که در پایان سال ۱۳۹۹، گروه خودوسازی سایپا مانند سال گذشته به عنوان بزرگترین خودروساز کشور شناخته شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.