چری بزرگ ترین خودروساز صادرکننده در چین شد! + آمار فروش

چری

شرکت چینی «چری» به تازگی آمار فروش و صادرات خود در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بنابر آمار منتشرشده، چری در سال ۲۰۱۹ میزان ۷۴۵ هزار دستگاه خودرو فروخته که از این تعداد، ۹۶ هزار دستگاه آن صادراتی بوده است. بدین ترتیب، چری برای هفدهمین سال پیاپی رتبه یک صادرکنندگان را در میان خودروسازان چینی به خود اختصاص داده است. چری به عنوان خودروساز چینی حضور پررنگی را در ۸۰ کشور مختلف جهان تجربه کرده که بدون شک ایران یکی از بازارهای هدف این شرکت محسوب می شود. در طی ۱۷ سال گذشته چری بیش از ۱٫۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است. چری در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۲۶٫۹۹۳ دستگاه خودرو صادر کرده که در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲۴ درصدی صادرات به ۹۶ هزار دستگاه رسیده است.

چری

با معرفی خودروهای الکتریکی سری نیو انرژی، بازار خارجی چری نیز گسترش یافته است. در ماه نوامبر گذشته چری با همکاری شرکت فیلیپینی UAAGI وارد بازار این کشور شد. افزون بر این، با معرفی چهار مدل جدید تیگو ۸، تیگو ۷، تیگو ۵X و تیگو ۲ فروش چری افزایش قابل توجهی یافت. برگزاری کنفرانس خبری در قطر و معرفی تیگو ۸، تیگو ۷ و آریزو ۶ از دیگر نکات مثبت در کارنامه سال ۲۰۱۹ چری بود. Jetour برند جدید زیرمجموعه چری است. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ دستگاه از Jetour X70 و X70S به اکوادور و آنگولا صادر شد تا اولین گام صادراتی این برند نیز شکل بگیرد. بیزینس صادرات چری از سال ۲۰۰۱ با صادرات اولین نسل از خودروهای Fulwin به سوریه شکل گرفت. در آمریکای لاتین، چری تاکنون به کشورهای شیلی، آرژانتین، برزیل و … وارد شده است. افزون بر این، چری در کشورهای روسیه، اوکراین و مصر نیز حضور پررنگی را تجربه کرده است. چری در آینده با شرکت های آمریکایی و اروپایی نیز همکاری می کند تا فروش خود را در این بازارها افزایش دهد.

لازم به ذکر است که آمار اعلامی و رتبه بندی در نظر گرفته شده، برمبنای تیراژ صادرات است و ارتباطی به رتبه بندی فروش و تولید کلی ندارد.

چری

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Chinapev

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.