معرفی کراس اوور تمام برقی چری با رنج ۵۱۰ کیلومتر

معرفی کراس اوور تمام برقی چری با رنج 510 کیلومتر

به تازگی کمپانی «چری» جدیدترین محصول تمام برقی خود را برای بازار چین معرفی کرده که یک کراس اوور متوسط با طراحی جدید است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های اخیر، چری طراحی و توسعه پلتفرمی جدید را برای خودروهای برقی به کار گرفت که LFS نام داشت. پس از این که خودروی کوچک برقی، «لیتِل انت» (Little Ant)، روی این پلتفرم رونمایی شد، بسیاری این خودرو را پسندیدند و سبک جدید چری در طراحی مورد تأیید قرار گرفت. حالا چری براساس پلتفرمی به روزتر کراس اووری متوسط را با نام “Ant” معرفی کرده است.

گرچه نام این کراس اوور مشابه همان خودروی مینی چری است، اما کاملاً با آن خودرو تفاوت دارد. این خودرو براساس پلتفرم جدید چری با نام @LIFE ساخته شده و اولین خودروی چری است که با قالب تمام آلومینیومی به بازار می آید. افزون بر داشتن وزن سبک در این خودرو سطح بالایی از تکنولوژی هم دیده می شود که آن را نسبت به محصولات پیش از خود متمایز می کند. در حال حاضر، کراس اوور تمام برقی و متوسط چری Ant بین ۲۲ تا ۲۸ هزار دلار قیمت گذاری شده و براساس استانداردهای NEDC با هربار شارژ مسافت ۵۱۰ کیلومتر را طی می کند. چری Ant در بحث امکانات دستیار راننده و یا خودران مجهز به امکاناتی مثل ترمز هوشمند، کنترل رانندگی بیم خطوط، کروزکنترل هوشمند و پارک خودکار مجهز است.

در حال حاضر، چری با مدل eQ1 فروش خوبی را تجربه می کند اما گویا عملکرد فنی و فروش این مدل کمپانی را راضی نکرده است و چری تصمیم دارد با تولید Ant آینده بهتری را در رده خودروهای برقی برای خود رقم زند. طراحی این خودرو بسیار به خودروهای نشان “Lynk & co” شبیه است، اما در واقع، طراحی این خودرو توسط تیم طراحی «پینین فارینا» انجام شده و همین باعث می شود در ظاهر این خودرو المان های مدرن تری را ببینیم. چراغ های جلو سبک طراحی محبوبی را دارد که در شاسی بلند های «پورشه» هم مشابه آن دیده می شود و سپر و جلوپنجره در این خودرو به خوبی با چراغ ها هماهنگ شده اند. شکل کلی خودرو در جلو عضلانی و خشن است و جلوپنجره بسته در Ant به سبکی تازه طراحی شده است.

حتماً بخوانید: خودروهای برقی چینی در راه ایران + تصاویر

چری Ant با ۴۶۳۰ میلی متر طول، ۱۹۱۰ میلی متر عرض و ۱۶۵۵ میلی متر ارتفاع و با فاصله محوری ۲۸۳۰ میلی متر در رده کراس اوورهای متوسط تمام الکتریکی قرار می گیرد. با کم تر شدن طول قسمت بار و کاپوت، فضای بیش تری در کابین به وجود آمده و خطوط کناری پیچیدگی خاصی دارند و برآمدگی ها در کنار بدنه باعث می شود این خودرو یک شاسی بلند قدرتمند به نظر برسد.

معرفی کراس اوور تمام برقی چری با رنج 510 کیلومتر

درون خودرو کیفیت متریال مورد استفاده بالا به نظر می رسد و رنگ زمینه در طراحی داخلی مشکی است، در برخی قطعات از چوب استفاده شده که حس خانوادگی بودن این کراس اوور را القا می کند. در این خودرو امکانات مدرنی همچون تشخیص چهره، تشخیص صدا و اتصال گوشی هوشمند و کنترل خودرو دیده می شود.

باتری ۷۰٫۱ کیلووات ساعتی در چری Ant وظیفه تأمین انرژی را انجام می دهد و پیشرانه برقی در این خودرو توان تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و همان طور که گفته شد با هر بار شارژ این خودرو قادر خواهید بود مسافت ۵۱۰ کیلومتر را بپیمایید. البته کمپانی اعلام کرده که در آینده نسخه ای قوی تر هم از این خودرو ارائه می شود که قابلیت چهارچرخ محرک را خواهد داشت.

خبر قطعی شدن حضور اولین خودروی برقی در ایران توسط «کارمانیا» از یک سو و بحث عرضه خودروهای برقی چینی توسط دیگر شرکت های ایرانی از سوی دیگر، نوید این را به ما می دهد که به زودی شاهد حضور خودروهای برقی متنوعی در بازار ایران خواهیم بود. چری در زمینه تولید، همکاری خود را با «مدیران خودرو» ادامه داده است و شاید با ورود برقی ها به ایران زمینه ورود کراس اوورهای مدرن و برقی این نشان نیز در ایران فراهم شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.