شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد

شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد
“شورولت” اکنون آماده عرضه سیلورادو HD جدیدش است. پیکاپ غول آسایی که در دسامبر گذشته صحبت از معرفی آن شد، اکنون تصاویر نهایی آن منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو نه تنها توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است، بلکه به زودی مورد توجه بسیاری از خریداران نیز قرار می گیرد. این خودرو هنوز هم مانند نسل های قبلی، هیجان انگیز است، اما آن چه بیش از پیش مورد توجه قرار دارد، ظرفیت کششی بالای این وانت است. سیلورادو HD اکنون قادر به بکسل کردن تا وزن ۳۵٫۵۰۰ پوند (۱۵٫۸۷۴٫۶ کیلوگرم) است. برای یادآوری بد نیست بدانید که این ظرفیت، ۴۰۰ پوند بیش تر از پیکاپ روج RAM با پیشرانه دیزلی کامینز است.
شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد


اما فیگور عجیب و غریب سیلورادو در مقایسه با نسل قبل، افزون بر زبان طراحی جدید، اندازه بزرگ تر این وانت آمریکایی را به رخ می کشد که اینک بیش از هر زمان دیگر، بزرگ تر شده است. ما فقط درباره جلو پنجره غول آسای سیلورادو صحبت نمی کنیم بلکه شورولت می گوید نسل جدید در طول، پهنا و ارتفاع، بلندتر است. همچنین فاصله محوری سیلورادو HD در مدل های Crew Cab، ۵٫۲ اینچ بیش تر است. در واقع طول کلی این خودرو در مقایسه با نسل گذشته آن، در حدود ۱٫۰ فوت افزایش یافته است. در حالی که قد سیلورادو HD هم، ۲٫۰ اینچ بلندتر شده است.
شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد

شما نمی توانید تنها با بزرگ کردن اندازه های یک وانت، ظرفیت کششی آن را ارتقا دهید. در واقع جعبه دنده ۱۰ دنده اتوماتیک جدید سیلورادو HD که ساخت Allison است، نقش پر رنگی در افزایش توانایی بکسل کردن این پیکاپ دارد. شورولت همچنین مدعی است که هر جزیی از سیستم انتقال قدرت تا چرخ ها، با به روز رسانی همراه بوده است. این بهبودها شامل تغییر در شاسی نردبانی خودرو و سیستم تعلیق آن است تا بتواند بار بیش تری حمل کند. محور عقب نیز ارتقا یافته است و در مدل ۲۵۰۰HD با حلقه ۱۱٫۵ اینچی و در مدل های ۳۵۰۰HD با حلقه ۱۲ اینچی عرضه می شود. شفت های نگه دارنده نیز قطر بزرگ تری از گذشته دارند. سیستم تهویه خودرو به روز شده است تا خنک تر از قبل کار کند.
شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد

دست یابی به این توان بکسل بالا، نیازمند ویژگی های فنی قدرتمند است. سیلورادو HD در نسخه های استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب با دو جفت چرخ در عقب عرضه می شود. پیشرانه ۶٫۶ لیتری Duramax توربو دیزل ۸ سیلندر خورجینی، همچنان مانند
نسل های قبلی، ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱٫۲۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت بی شک به مراتب بیش تر از قدرتی است که موتور دوج RAM به شما می دهد. هر چند هنوز از فورد کم تر است. البته فورد هنوز فیس لیفت پیکاپ اش را معرفی نکرده است.
با این حال ما شک داریم که همه خریداران سیلورادو HD نیاز به کشیدن کره ماه با این وانت داشته باشند! به همین منظور شورولت در حال توسعه یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ارزان قیمت است که با همان حجم ۶٫۶ لیتری ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۶۲۹ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این پیشرانه در حقیقت نسخه ارتقا یافته پیشرانه های ۶٫۰ لیتری پیشین شورولت است.
شورولت سیلورادو HD جدید معرفی شد
انواع فن آوری ها در سیلورادو HD دیده می شود. تنها در سیستم تریلر این وانت، ۱۵ دوربین نقطه ای جاگذاری شده است! همچنین اپلیکیشن های مخصوص تریلر برای این خودرو توسعه داده شده است تا کار راننده آسان تر شود. از دیگر ویژگی های این پیکاپ که تریلر شدن با آن را لذت بخش می کند، می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، دستیار طبقه بندی تریلر، سیستم کنترل نوسان تریلر و سیستم کنترل متمرکز تریلر اشاره کرد. برای سرنشینان نیز می توان فضای پای بیش تر را برشمرد که از افزایش طول ۳٫۰ اینچی خودرو به دست آمده است. شورولت هنوز بهای رسمی سیلورادو HD را اعلام نکرده است اما انتظار داریم در تابستان ۲۰۱۹، این خودرو را به عنوان مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه های کمپانی ملاقات کنیم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.