سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو

سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدت زیادی بود که علاقه مندان کمپانی “ب ام و” منتظر معرفی شاسی بلندهای قدرتمند این کمپانی بودند. اکنون دو نمونه X3 و X4 با همکاری تیم M Power معرفی شده اند و هر کدام با انبوهی از قدرت و تجهیزات به میدان آمده اند. نخستین قدم برای معرفی یک ب ام و M Power اصیل، نصب یک موتور قدرتمند است.

سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو

زیر کاپوت این دو خودرو، موتور ۳ لیتری تویین توربو قرار گرفته که ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. حال اگر این اعداد و ارقام شما را راضی نمی کند، ب ام و برای این خودروها یک پکیج Competition در نظر گرفته است که قدرت خودرو را تا ۵۰۳ اسب بخار افزایش می دهد. بنا بر گفته مسئولان کمپانی، این قدرت کافی خواهد بود تا شاسی بلند اسپرت شما را در عرض ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.


سرعت به صورت الکترونیکی در ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل) محدود شده است اما اگر طرف دار سرعت هستید، می توانید پکیج M Driver’s را سفارش بدهید. در این پکیج سرعت نهایی خودرو در نسخه معمولی به ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت و در نسخه Competition به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت می رسد. فارغ از تریم های در نظر گرفته شده، تمامی مدل ها از جعبه دنده ۸ دنده استپ ترونیک بهره می برند. در این جعبه دنده حالت تعویض دنده دستی نیز در نظر گرفته شده است.
سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو
سیستم چهار چرخ متحرک M xDrive همچنان پای ثابت شاسی بلندهای ب ام و است اما در این دو مدل به روز رسانی هایی در این سیستم انجام گرفته است. اکنون سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند این امکان را دارد تا به انتخاب راننده، قدرت را بین
چرخ های عقب و جلو تقسیم کند. حالت های دیگر نیز برای رانندگی درون شهری یا رانندگی درون پیست در نظر گرفته شده است.

به منظور هماهنگی بیش تر با قدرت موتور، شاسی دو مدل X3 M و X4 M تقویت شده اند تا تنش پیچشی کم تری به آن ها وارد شود. اجزای زیربندی از جمله بوش ها و میل موج گیر، قوی تر شده اند که در نمونه Competition مقاومت بیش تری خواهند داشت. ضربه گیرهای الکترونیکی اکنون سه حالت راحتی، اسپرت و اسپرت پلاس را شامل می شوند. ترمزهای جدید با اندازه ۱۵٫۶ اینچ در جلو و ۱۴٫۶ اینچ در عقب هم وظیفه متوقف کردن خودرو را بر عهده خواهند داشت.
سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو
رینگ این شاسی بلند ها به صورت استاندارد ۲۰ اینچ است اما رینگ ۲۱ اینچی نیز قابل سفارش خواهد بود. در بحث طراحی، بدنه عضلانی این دو خودرو، آن ها را از نمونه های معمولی متمایز می سازد. ظاهر جلویی و عقبی هم توسط M Power تا حدودی دست کاری شده تا منحصر به فرد به نظر آید.

دو قلوهای M اکنون از یک بال عقب روی سقف بهره می برند و در میان هفت رنگ در نظر گرفته شده برای این خودروها، رنگ جدید قرمز تورنتو متالیک و خاکستری مخصوص M دیده می شود. درون اتاق شاسی بلندهای جدید ب ام و، از چرم مخصوصی استفاده شده که صندلی های اسپرت را در بر می گیرند. تریم مشکی و آلومینیومی هم درون خودروها را مزین کرده اند.

صفحه عقربه های مخصوص M به همراه فرمان چرمی اسپرت از دیگر تغییرهای کابین است. با وجود این که نمونه های معرفی شده روحی اسپرت و هیجانی دارند، اما همچنان کاربری یک شاسی بلند را دارا هستند. به طور مثال صندلی های عقب همچنان قابلیت خم شدن دارند تا فضای بار بیش تری وجود داشته باشد.
سربازان جدید M Power به صف شدند+ ویدیو
هنوز قیمتی برای این دو خودرو تعیین نشده است اما به گفته ب ام و، تولید این خودرو در خط تولید کارولینای جنوبی از ماه آوریل آغاز می شود. ویدیوی زیر از معرفی ب ام و X3 M Competition، به تازگی منتشر شده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.