تهدید به بستن خطوط تولید خودروسازان منطقی نیست

تهدید به بستن خطوط تولید خودروسازان منطقی نیست
نماینده مردم شازند اراک در خصوص رعایت استاندارد های ۸۵ گانه از سوی خودروسازان گفت: صنعت خودرو کشور باید رقابت پذیر شوند و تا زمانی که شرایط این امر برای آنها مهیا نشود،نباید انتظار ارتقای کیفیت و رعایت استانداردها را داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اسب بخار به نقل از پرشین خودرو،علی ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: چنانچه قرار باشد رقابت نباشد آن گاه تکلیف برای رعایت استانداردهای ۸۵ گانه و تهدید به بستن خط هم نمی‌تواند راه حل منطقی باشد زیرا چنانچه جلوی تولید گرفته شود و مردم احتیاج به خودرو داشته باشند به دولت فشار می‌آورند و بی‌تردید دولت هم برای راضی کردن مردم باید از تصمیم خود عقب نشینی کند. عقب نشینی دولت هم یعنی یا درهای واردات به کشور باز شود و یا اینکه استانداردها را به صورت پلکانی اجرا کنیم.

نماینده مردم استان مرکزی در پاسخ به اینکه با وجود افزایش بی‌رویه نرخ دلار و اعمال این استانداردهای ۸۵ گانه، بالا رفتن قیمت خودرو را طبیعی ارزیابی می‌کند یا خیر، بیان کرد: برای اجرای استاندارد ها اگر از فناوری روز استفاده شود، نباید انتظار افزایش نجومی قیمت خودرو را داشت.

وی تاکید کرد: البته بسیاری از قطعات خودروهای ساخت داخل وارداتی است و قیمت تمام شده این خودروها با توجه به نرم تورم و گرانی دلار دستخوش تغییرات می شود و با این پرداختی که توسط مشتری انجام می‌شود شایسته بود که خودرویی با کیفیت‌تر تحویل آن‌ها می‌شد.

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشرفت صنعت خودروسازی ما در گرو رقابت است. وقتی رقابت باشد مردم می‌توانند روی به انتخاب بیاورند و آنگاه تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد که نظر مشتریان را به خود جلب کنند. باز هم جا دارد تاکید کنم که ارتقای کیفیت و دفاع از حقوق مصرف‌کننده زمانی اتفاق می‌افتاد که رقابت سالم وجود داشته باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.