بوگاتی خودروی برقی به سبک دهه ۳۰ تولید کرد

bugatti baby 2 - بوگاتی بیبی ۲

شرکت خودروسازی بوگاتی از تولید یک خودروی برقی کوچک به قیمت ۳۵ هزار دلار به سبک خودروهای دهه ۳۰ میلادی خبر داده که بیشتر برای تفریح و بازی قابل استفاده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از فارس، بوگاتی آخرین بار در سال ۱۹۳۱ یک خودروی برقی به نام تایپ ۵۶ تولید کرده بود و حالا بعد از گذشت حدود نه دهه دوباره این خودرو را به شکلی محدود بازسازی و تولید کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خودروی یادشده که بیبی ۲ (bugatti baby 2) نام دارد، ۷۵ درصد کوچک تر از نمونه اولیه است و بیشتر برای استفاده تفریحی همراه با اعضای خانواده قابل استفاده است. این خودرو دارای موتور ۱.۳ اسب بخاری با باتری ۱.۴ کیلووات ساعتی است. نمونه اصلی این خودرو که در دهه ۳۰ میلادی تولید شده بود دارای موتور ۵.۸ اسب بخاری بود و حداکثر سرعت آن به حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت می رسید.

مدل جدید این خودرو به گونه ای تولید شده که امکان نصب یک باتری ۲.۸ کیلووات ساعتی بر روی آن وجود دارد که در این حالت سرعت خودرو به حدود ۲۵ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. با هر بار شارژ این خودرو می تواند مسافتی بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر را طی کند.

بوگاتی قصد دارد تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودروی برقی را تولید کند که قیمت مدل ساده آن ۳۵ هزار دلار و قیمت مدل پیشرفته آن با برد بیشتر ۶۸ هزار دلار است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.