برند جدید هیوندای مشخص شد

هیوندای آیونیک

در سال ۲۰۱۵ بود که «هیوندای»، به رسم بزرگانی مثل «تویوتا»، برند لوکس خود را با نام «جنسیس» رسماً رونمایی کرد و اکنون برند دیگری را برای محصولات برقی خود در نظر گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

معرفی برند جنسیس توسط هیوندای و در نظر گرفتن مسیری متفاوت برای این برند لوکس باعث شده امروز ببینیم این نشان در بازار بزرگ و پررقیبی مثل آمریکا فروش خوبی داشته باشد و از نظر کیفیت در صدر جدول خودروها قرار گیرد. حالا پس از گذشت ۵ سال از معرفی نشان جنسیس،کمپانی کره ای تصمیم گرفته نشان «آیونیک» را برای خودروهای برقی خود معرفی کند. آیونیک نامی آشنا برای ماست چرا که مدلی با این نام در نسخه های برقی و هیبرید در بازار عرضه می شود.

هدف هیوندای از ثبت نشان جدیدی برای خودروهای برقی، اهمیت این خودروها و بازار پررونق آن هاست.کمپانی هیوندای اعلام کرده که در حال حاضر سه مدلِ کاملاً جدید با برند آیونیک برنامه ریزی شده است و سال آینده معرفی خواهند شد.

اولین مدلی که با نشان آیونیک به بازار می آید، «آیونیک ۵» نام دارد. کراس اووری که بر مبنای کانسپت ۴۵ این کمپانی ساخته خواهد شد و سال ۲۰۲۱ به بازار می آید. در سال ۲۰۲۲ «آیونیک ۶» به بازا خواهد آمد. سدانی که بر مبنای کانسپت جذاب پرافسی ساخته خواهد شد و تکنولوژی های خودران بالایی خواهد داشت. پس از آن در سال ۲۰۲۴ آیونیک ۷ به عنوان یک شاسی بلند بزرگ به بازار خواهد آمد. البته هنوز جزییات زیادی در مورد این خودروها در دسترس نیست، اما تصاویر جاسوسی زیادی از تست های این سه خودرو در ماه های اخیر منتشر شده است که نشان می دهد هیوندای به صورت جدی تولید این خودروها را در برنامه کاری خود دارد و تمام کانسپت های معرفی شده این نشان هدفمند رونمایی شده بودند.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد هیوندای i20 و تفاوت نسخه های مختلف آن

تمامی خودروهای ذکرشده براساس پلتفرم خودروهای برقی هیوندای با نام “E-GMP” ساخته می شوند، که امکان شارژ سریع و پیمایشِ مسافت بالا از خصوصیات این پلتفرم پیشرفته است. همچنین در داخل خودروهای ساخته شده روی این پلتفرم، سطح بالایی از تکنولوژی و امکانات را خواهیم داشت.

معرفی نشان آیونیک توسط هیوندای به این معنا نیست که خودروهای برقی با نشان جنسیس و «کیا» دیگر تولید نخواهند شد؛ نشان های جنسیس و کیا هم خودروهای برقی خود را در بازار خواهند داشت، اما پلتفرم استفاده شده در خودروهای آیونیک منحصر به‌فرد می مانند و در نشان های دیگر کره ای به کار نخواهند رفت. اکنون باید منتظر ماند و دید اولین مدل آیونیک، با نام آیونیک ۵، تا چند ماه دیگر و با چه مشخصات و قیمتی معرفی خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار

محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.