هیوندای پرافسی خودرویی که فرمان ندارد!

هیوندای پرافسی

«هیوندای» با معرفی خودروی مفهومی «پرافسی» (Prophecy) مرحله جدیدی از طراحی آینده نگرانه محصولات الکتریکی خود را به نمایش گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو قرار بود به صورت رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود، اما اکنون با ظاهری اسپرت و نوآورانه به صورت آنلاین رونمایی شده است.

طراحی و بدنه هیوندای پرافسی

هیوندای پرافسی

با بهره گیری از سقف شیب دار، که قسمت اعظمی از خودرو را تشکیل می دهد، طراحی شناوری را از پرافسی شاهد هستیم. در قسمت جلو اورهنگ کوتاهی را شاهد هستیم و قسمت عقب نیز از طراحی منحصر به فردی بهره می برد. این خودروی نمایشی برمبنای پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی هیوندای برای آینده تولید شده است.

هیوندای پرافسی

به گفته هیوندای این پلتفرم علاوه بر هارمونی و زیبایی، قابلیت استفاده را نیز ارائه می دهد. به گفته «سانگیاپ لی»، مدیر بخش طراحی هیوندای:

«ما یک نماد دیگر را به وجود آوردیم که علاوه بر ایجاد استانداردی جدید در سگمنت خودروهای الکتریکی، چشم انداز طراحان هیوندای را نیز گسترش داده است. پرافسی بیانگر آینده نگری خوش بینانه است که ارتباطی احساسی میان انسان و ماشین به وجود می آورد.»

هیوندای پرافسی

پس از کانسپت ۴۵، این دومین خودروی مفهومی اسپرت هیوندای محسوب می شود که از مدل قبلی پا را فراتر گذاشته است. در این کانسپت برای اولین بار از لامپ های پیکسلی در چراغ های جلو و عقب و باله استفاده شده است. به گفته هیوندای این لامپ های خاص به زودی در مدل های تولیدی شرکت استفاده می شوند.

هیوندای پرافسی

طراحی بلندپروازانه در قسمت کابین نیز دیده می شود. به جای استفاده از فرمان رایج در خودروهای امروزی، هیوندای از جویستیک هایی برای کنترل خودرو استفاده کرده است. در اصل، هیوندای پرافسی به عنوان خودرویی تمام خودران معرفی شده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.