هیوندای کانسپت ۴۵، جدیدترین دست آورد الکتریکی کره ای ها

هیوندای کانسپت 45
زمانی که «هیوندای» از کانسپت الکتریکی جدید خود در ماه آگوست امسال پرده برداشت، دانستیم که این خودروساز کره ای هم به پیروی از رقیب های اروپایی، درحال قدم برداشتن به سمت مدرنیته است.
فرضیه های ما درست از آب درآمد و اکنون «کانسپت ۴۵» به عنوان جدیدترین دست آورد آن ها در فرانکفورت رونمایی شده است. نه تنها این یک کانسپت زیبارو است، بلکه نقشی مهم در سرنوشت این کمپانی ایفا می کند. کانسپت ۴۵ درواقع نشانگر طراحی محصولات تمام الکتریکی هیوندای در آینده است.
فلسفه نام گذاری عجیب این کانسپت، بسیار ساده است! درواقع عدد ۴۵ به رسم یادبود مدل مفهومی Pony Coupe است که درست ۴۵ سال پیش، رونمایی شد. ارتباط بین این دو خودرو به خوبی در طراحی نمای جلو، قابل رؤیت است. جایی که کانسپت ۴۵، همان فرم جلوپنجره انقراض یافته Pony Coupe را احیا کرده و هیوندای از لامپ های جنبشی مکعبی در چراغ های جلوی کانسپت ۴۵، بهره گرفته است. اما نام ۴۵ فلسفه دیگری هم دارد! زاویه های ۴۵ درجه در نمای جلو و عقب خودرو، بار دیگر علت انتخاب چنین نامی را برملا می کنند. بازی زیبا با خطوط در سراسر بدنه این کانسپت، ظاهر آن را همچون یک الماس تراش داده است.
هیوندای کانسپت 45
هیوندای از استایل بدنه «مونوکوک» در این محصول استفاده کرده است. آیرودینامیک بالا و وزن پایین، از ویژگی های این استایل هستند که با الهام از هواپیماهای جنگی دهه ۱۹۲۰ به صنعت خودروسازی وارد شده اند. همان طور که اشاره شد، هیوندای درحال پیش نمایش طراحی محصولات الکتریکی در آینده است و همچنین بر توسعه تکنولوژی های لازم برای ادامه راه این وسایل نقلیه نیز تأکید دارد. از جمله تکنولوژی های جدید این خودرو می توان به سیستم «دوربین مانیتورینگ» اشاره کرد. سیستمی که براساس جایگزینی با آینه های کناری طراحی شده است تلاش دارد بر محدودیت های موجود در آینه ها، غلبه کند. این سیستم از یک مدول قابل چرخش تشکیل شده است که لنز دوربین ها را به طور خودکار می چرخاند.
هیوندای کانسپت 45
درحالی که در طراحی بیرونی شاهد المان های مینیمالیستی و ظاهری یکپارچه بودیم، کابین به طور کلی دنیایی متفاوت دارد. استایل طراحی داخلی هیوندای از قاعده «استراتژی آزاد» پیروی می کند. قاعده ای که امکان شخصی سازی را تا حد بالایی به سرنشینان می دهد و گفته می شود که در طراحی آن از لوازم خانگی و مبلمان منزل، الهام گرفته اند. خودران بودن یک کانسپت به معنای امکان چرخش صندلی های جلو است. سیستم اطلاع رسانی و مولتی مدیا از یک رابط پروژکتور تشکیل شده که جایگزینی برای نمایشگرهای مرسوم است. این صفحه، نمایشگرهای کوچک تری را در بر می گیرد که همگی در قالب یک مجموعه واحد در داشبورد، جاسازی شده اند.
هیوندای کانسپت 45
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.